Page 6 - cely_gh0522
P. 6
kdo je kdo
David Kalina Daniel Bureš
Vyučil se ještě pro státní podnik RaJ 4 v Praze U krbu Na SOŠ a SOU v Horkách
v roce 1990, je taktéž absolventem Kulinářské akade- nad Jizerou vystudoval
mie, certifikovaným komisařem kuchařských soutěží čtyřletý obor gastrono-
a dlouholetým členem AKC. Od roku 2003 působí na mie. Poté se přesunul
šéfkuchařské pozici. Jako šéfkuchař začínal v restau- do Prahy a své profesní
racích konceptu Potrefená husa pivovaru Staropramen. zkušenosti začal sbírat
Momentálně se podílí na provozu pěti pražských v předních pražských
restaurací – Mincovně na Staroměstském náměstí, restauracích, jako jsou
Tiskárně v Jindřišské ulici, U Tellerů na Jiřího z Podě- Ambiente Pizza Nuova,
brad, Potrefené huse na Národní třídě a nově restaurace „italská“ La Finestra in
RED Pif na Andělu. A na co se mohou hosté těšit v RED Cuccina, luxusní Belle-
Pifu, který byl otevřen na počátku prázdnin? Menu je rozkročené mezi francouzskou vue Restaurant a RCafé.
a českou kuchyní, přičemž speciality ze země galského kohouta dostávají o trochu Od letošního léta dostal
více prostoru. „Francouzská kuchyně má ráda silné omáčky a výrazné chutě. A pro- na starost kuchyni ve
tože i Češi jsou omáčkový národ, určitě jim bude v RED Pifu chutnat,“ věří David stylové středomořské
Kalina. O jeho mimořádných zkušenostech hovoří i to, že kuchyně restaurací, které restauraci Pastař, do níž
v současné době vede, získaly několikrát ocenění Zlatý lev. přinesl nejen důraz na
kvalitu surovin, ale také
nové a neotřelé chuťové
kombinace, a hlavně do-
konale vymazlené omáč-
Peter Hinchliffe ky. Nabídka pokrmů je
Management pražského hotelu Marriott nově posílil přehledná a jednoduchá:
Peter Hinchliffe, který bude z pozice provozního ředi- pět předkrmů, pětkrát
tele dohlížet na každodenní provoz hotelu a na jeho pasta, pět hlavních jídel
efektivní řízení. Má za sebou více než osmnáctiletou a tři dezerty. V malostran-
kariéru v hotelovém provozu s bohatými mezinárodní- ské restauraci Pastař si
mi zkušenostmi. Před příchodem do Prahy působil na vybere každý.
pozici zástupce generálního manažera v pětihvězdičko-
vém hotelu Headland Hotel & Spa v Cornwallu ve Velké
Británii. Řadu let zastával také post ředitele F & B, a to
konkrétně ve třech hotelech Marriott v Tbilisi a předtím
rovněž v tbiliském hotelu Biltmore. V rámci své pro-
fesní kariéry pracoval také dva roky v Milennium Hotels & Resorsts v Abú Dhabí
a více než čtyři roky působil v Kempinski Hotels v Nairobi a Londýně. V pražském
hotelu Marriott bude jeho úkolem zabezpečení bezchybného provozu hotelu,
včetně zodpovědnosti za kvalitu poskytovaných služeb a komunikaci s klíčovými
zákazníky i externími dodavateli. Dále bude dohlížet na personální vedení, plnění
nastavených ekonomických cílů, obchodních strategií a na dodržování vysokých
standardů kvality, bezpečnosti a opatření v oblasti udržitelnosti.
Petr Opluštil
Stal se novým ředitelem OREA Resortu Santon v Brně a OREA Resortu Devět Skal na
Vysočině. Věnuje se oboru hotelnictví a gastronomie po celý život, své zkušenosti sbíral po
celém světě. Byl vybrán do elitního týmu, který zahajoval provoz nejluxusnější zaoceánské
lodi světa, Queen Mary 2. Poté sbíral pracovní zkušenosti v Londýně, kde pracoval v několi-
ka top podnicích, pod vedením nejlepších světových šéfkuchařů a v michelinských restau-
racích. V OREA Resortu Devět Skal se stal ředitelem v době předcovidové a velmi rychle jej
posunul na jeden z nejoblíbenějších konferenčních, ale i rodinných resortů, kam se hosté
rádi a opakovaně vracejí. V brněnském hotelu OREA Resort Santon začal naopak pracovat TEXT: STÁŇA KREJČOVÁ / FOTO: ARCHIV
až po covidu. Po dlouhé době strávené v zahraničí chtěl pracovat v ČR pro kvalitní brand
v hospitalitě. OREA jako česká hotelová značka ho zlákala svými plány a přístupem, nebojí
se zavádět novinky, velmi rychle reaguje na změny na trhu a nejdůležitější je pro ni přinášet
co nejkvalitnější službu pro zákazníka.
4 www.gastroahotel.cz