Page 10 - AHR zpravodaj 05-2021
P. 10

ROZHOVOR


          PRAGA

          CAPUT REGNI



          Praha je jednoznačně
          pandemií nejvíce postiženým
          regionem, co se týká
          podnikání v cestovním ruchu
          všeobecně. Naše asociace
          proto aktivně vstoupila do
          jednání s vedením města.


          Pravidelně se již přes rok účastníme
          schůzek Poradní ekonomické skupiny
          Magistrátu hlavního města Prahy, které
          předsedá Mgr. JAN CHABR,
          člen Rady hl. m. Prahy pro oblast
          správy majetku a majetkových podílů.
          AHR ČR na společných jednáních
          a projektech zastupuje prezident
          asociace Václav Stárek spolu
          s viceprezidentem Vlastislavem Šosem.

          Za dobu společného působení se podařilo vy‑
          tvořit a realizovat několik důležitých projektů,
          jejichž smyslem je podpora podnikání a obno‑
          vení cestovního ruchu v Praze. Nově připravu‑
          jeme online kampaň pro obnovení příjezdové‑
          ho cestovního ruchu, cílenou na potenciální
          zahraniční destinace. Této spolupráce si velmi
          vážíme a jsme rádi, že jsme nastavili efektivní
          způsob spolupráce mezi podnikatelskou sférou
          a vedením města. Pana radního Chabra jsme
          se zeptali na jeho názory a pohledy na vývoj
          a budoucnost cestovního ruchu.

          Poslední rok a půl přinesl ekonomické
          obtíže zejména podnikatelům
          a živnostníkům, kteří museli na dlouhou
          dobu zavřít své provozovny. Potýkat
          se přitom často musejí i s významným
          úbytkem klientely. Jakou pomoc těmto   Aktuálně ve spolupráci s Prague City Tourism   vymýšlet pomoc bez vzájemné diskuze se zú‑
          lidem Praha nabídla?               (městskou společností založenou s cílem ak‑  častněnými, respektive potom taková pomoc
          V první řadě jsme spustili program poskytová‑  tivní podpory chtěného cestovního ruchu ve   může mnohdy zůstat bez odezvy.
          ní slev pro subjekty v prostorách hl. m. Prahy,   městě) řešíme koncepci podzimní propagační
          které slouží k podnikání. V případě nájmu   kampaně, která má za cíl do hlavního města   Propad cestovního ruchu byl v Praze
          restaurační předzahrádky byla poskytnutá plná   nalákat zahraniční turisty.  enormní nejen ve srovnání se zbytkem
          sleva až do konce července 2021 a výhodnější                           republiky, ale také s významnými centry
          sazba do konce roku.               Jak hodnotíte v krizové době spolupráci   střední Evropy. Zejména zahraniční turisté
          Praha v minulém roce zároveň spustila program   s profesními organizacemi, které pražské   se do hlavního města vrací jen velmi
          COVID ‑Praha s celkovou alokací 646 milionů   podnikatele a živnostníky zaštiťují?  rozpačitě. V čem spatřujete příčinu?
          Kč, usnadňující přístup k provoznímu finan‑   Již na počátku koronavirové pandemie   V první řadě je třeba říci, že cestovní sektor se
          cování podnikatelským subjektům, který posky‑   jsme zřídili Poradní ekonomickou skupinu   z koronavirové pandemie stále nezotavil a je
          toval záruky až do výše 80 % jistiny komerční‑   Magistrátu hlavního města Prahy, kde jsme   pravděpodobné, že se dostáváme do nové éry,
          ho úvěru.                          s jednotlivými profesními a podnikatelskými   kdy cestování nemusí být úplně tak běžné jako
          Dále jsme v loňském a letošním roce spustili   svazy a asociacemi průběžně diskutovali vývoj   dříve. Nicméně lze usuzovat, že nižší příliv
          program V Praze jako doma s cílem pomoci   koronavirové krize a vyhodnocovali dopady   zahraničních turistů byl způsoben horším
          pražskému cestovnímu ruchu, kdy turista za   covidu na jednotlivé činnosti. S tím jsme   průběhem pandemie v České republice oproti
          každou noc strávenou v hotelu získává speci‑  vymýšleli možné způsoby, jak pražskému pod‑  ostatním evropským zemím. Dalším faktorem
          ální vouchery, na jejichž základě obdrží slevy   nikatelskému sektoru pomoci. Celkově tuto   bezpochyby je i preference turistů a dopad
          či volné vstupy do vybraných muzeí, galerií   spolupráci hodnotím velmi pozitivně a věřím,   pandemie na střední třídu. Mnozí přemítají,
          nebo zoo.                          že byla oboustranně prospěšná. Nemá smysl   kam budou směřovat své kroky, zda se vydají
       8
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15