Page 10 - AHR zpravodaj
P. 10

ROZHOVOR


         PERSONÁLNÍ POLITIKA

         SE NEPROMĚNÍ


         JEN KVŮLI COVIDU



          MICHAELA SLABÁ pracuje v hotelu Hilton Prague už
          téměř třicet let, z toho pětadvacet v oblasti péče o lidské
          zdroje. Díky koronavirové krizi, kdy řada lidí opustila obor,
          bude mít „práce nad hlavu“.

          Jak se za čtvrt století, kdy se věnujete   MICHAELA
          hotelové personalistice proměnila vaše   SLABÁ
          práce? Co se dnes už „nenosí“ a co je „in“?
          Pracovní náplň před čtvrt stoletím a v součas-   l Po absolvování školy se
          nosti se nedá vůbec srovnávat. Dříve se opravdu   zaměřením na ekonomiku
          jednalo o „personalistiku“, tedy soustředěný   zahraničního obchodu se vydala
          nábor zaměstnanců, pracovní smlouvy, perso-   jiným pracovním směrem a v roce
          nální administrativu, zpracování mezd. Aktu-  1993 začala pracovat pro pražský
          álně bych naši práci už nazývala personalisti-  hotel Hilton, dříve známý pod
          kou, je to mnohem více „péče o lidské zdroje”.    jménem Atrium. Nejdříve na
          Více klademe důraz na well-being zaměstnance,   pozici asistentky generálního
          transparentnost náboru a proaktivní, persona-   ředitele, následně se po třech letech začala věnovat oboru personalistiky. V současné době
          lizovaný přístup human resources (HR) pracov-   pracuje v oblasti lidských zdrojů na pozici HR Director.
          níků k zaměstnancům.                  l Zároveň je zodpovědná za CSR strategii, která je významnou součástí firemní kultury
                                                společnosti Hilton Worldwide. Hilton Prague se podílí na řadě aktivit zaměřených na
          Jaké jsou klíčové vlastnosti a dovednosti   podporu lokálních komunit. Mezi hlavní partnery patří Nadace Terezy Maxové a Projekt
          dobrého personalisty? Co považujete za   Šance. Podpora je věnována především mladým lidem ze znevýhodněných skupin – pomoc
          nejdůležitější vy osobně?             při pracovní realizaci mladistvých opouštějících dětské domovy nebo po výkonu trestu.
          Tak jako každý manažer musí i HR profesionál
          pracovat systematicky. Platí to jak pro admini-
          strativu, tak pro práci s lidmi a jejich kariérou.   oslaví i několik zaměstnanců, kteří právě před   pandemií jsme zaměstnávali téměř 350 lidí,
          Manažer HR musí být připraven pomáhat nejen   třiceti lety do hotelu nastoupili jako první. A to   aktuálně máme zaměstnanců 200. Víme, že si-
          vedoucím, ale především zaměstnancům s rozdíl-   je naše nejlepší vizitka!  tuace je těžká nejen pro zaměstnavatele, ale i pro
          nými názory a hledat jejich společnou řeč. Měl                         zaměstnance. Proto nabízíme psychologickou
          by zvládat komunikaci s lidmi na všech pozicích   V rámci Hilton Worldwide je oceňována   pomoc a podporu, programy na podporu péče
          v uspořádání firmy, a to s jednotlivci i skupina-  CSR strategie, za kterou jste odpovědná.   o duševní zdraví. Všem zaměstnancům bych
          mi. Za mne je velmi důležitý tzv. „multitasking“,   V čem je přístup vašeho hotelu jiný?  tímto chtěla poděkovat za úžasný přístup, pod-
          kdy je potřeba každý den zvládat úkoly z rozlič-  Podporujeme zajímavé projekty, zapojujeme   poru a loajalitu během lockdownu. Bez nich
          ných oblastí. Zároveň je důležité umět reagovat   do nich všechny zaměstnance, kteří mají chuť   bychom tuto těžkou situaci nezvládli!
          na priority a pracovat na více věcech najednou.  pomáhat. Z doby před covidem bych zmínila
                                             spolupráci s ženskou věznicí Velké Přílepy. Ka-  Jaký vývoj očekáváte? Promění se i díky
          Vaše práce úzce souvisí s marketingem   ždý den u nás v hotelové prádelně pracovalo   covidu personální politika v oboru?
          a PR firmy. Vnímáte to tak? A jak se snažíte   6–8 odsouzených. Byla to velmi zajímavá zku-  Mnoho kolegů z oboru odešlo, nebude snadné
          firmu, brand Hilton, prosazovat směrem   šenost a doufám, že spolupráci znovu navá-   obnovit jejich důvěru, aby se do hotelnictví
          k budoucím, ale i stávajícím zaměstnancům?  žeme. Organizujeme také různé dobrovolnické   vrátili. Abychom uspěli v konkurenci jiných
          Ano, vnímáme, že personální marketing je vel-   dny, oceňujeme všechny nápady, které zaměst-  oborů, začneme nabízet flexibilní pracovní
          mi důležitá součást naší práce. Tak, jako se ob-   nanci přinesou. A nepolevili jsme ani v době   úvazky, sdílené pozice, alternativně také práci
          chodní a marketingové oddělení snaží zaujmout   covidu. Zúčastnili jsme se projektu Českého   z domova. Personální politika se nepromění
          zákazníka, my usilujeme o pozornost talentova-   rozhlasu Ježíškova vnoučata nebo jsme daro-  jen kvůli covidu, ale i s nástupem nové gene-
          ných uchazečů na trhu práce. Naším úkolem je   vali počítače dětem ze sociálně slabých rodin   race Z. V porovnání s generací mileniálů mají
          systematické budování kvalitního jména spo-   k distanční výuce.       odlišné názory a pracovní návyky, více jim
          lečnosti a značky na trhu práce s cílem dosaže-  V rámci CSR aktivit získal pražský hotel Hilton   záleží na ochraně životního prostředí, chtějí
          ní pozice zaměstnavatele první volby.  v posledních letech několik ocenění, ať už in-  v práci větší volnost a flexibilitu.
           Společnost Hilton se na trhu práce profiluje   terních v rámci společnosti Hilton Worldwide
          svými benefity, vzdělávacími programy a mož-   za CSR inovativní nápady, dobrovolnictví, po-   Jak se koronavirová situace dotkla vás osobně?
          ností kariérního růstu. Spolupracujeme s vy-  zitivní dopad pomoci na lokální komunity,   Odnesla jsem si několik poznatků. Že ke štěstí
          sokými školami v ČR i v zahraničí, nabízíme   či externích – jsme např. vítěz kategorie Top   nám všem stačí opravdu málo. Stačí nám zdra-
          studentské stáže a praxe. Stejně tak máme mno-   Odpovědný Hotel.      ví, stabilní práce a svoboda. Během karantény se  TEXT: OLGA VOMÁČKOVÁ / FOTO: ARCHIV
          ho interních vzdělávacích programů, zastáváme                          pro mnohé z nás stala největším bohatstvím pro-
          rozdílný přístup ke každému. Příkladem všem   Covid 19 znamenal pro řadu podniků v oboru   cházka v přírodě či vědomí, že naši nejbližší jsou
          je náš program „Women in Leadership”.  gastronomie a hotelnictví ztráty nejen finanční,   v pořádku. Že je důležité trávit čas s rodinou a že
           V červnu slavíme třicet let od otevření hote-  ale i personální. Jak jste se s tím vyrovnávali?  jsme svou věčnou vytížeností spoustu věcí zme-
          lu a mohu se pochlubit, že toto výročí s námi   Krize samozřejmě těžce zasáhla i náš hotel. Před   škali. A že začít se změnou není nikdy pozdě.

       8
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15