Page 10 - AHR zpravodaj
P. 10
ROZHOVOR
PERSONÁLNÍ POLITIKA
SE NEPROMĚNÍ
JEN KVŮLI COVIDU
MICHAELA SLABÁ pracuje v hotelu Hilton Prague už
téměř třicet let, z toho pětadvacet v oblasti péče o lidské
zdroje. Díky koronavirové krizi, kdy řada lidí opustila obor,
bude mít „práce nad hlavu“.
Jak se za čtvrt století, kdy se věnujete MICHAELA
hotelové personalistice proměnila vaše SLABÁ
práce? Co se dnes už „nenosí“ a co je „in“?
Pracovní náplň před čtvrt stoletím a v součas- l Po absolvování školy se
nosti se nedá vůbec srovnávat. Dříve se opravdu zaměřením na ekonomiku
jednalo o „personalistiku“, tedy soustředěný zahraničního obchodu se vydala
nábor zaměstnanců, pracovní smlouvy, perso- jiným pracovním směrem a v roce
nální administrativu, zpracování mezd. Aktu- 1993 začala pracovat pro pražský
álně bych naši práci už nazývala personalisti- hotel Hilton, dříve známý pod
kou, je to mnohem více „péče o lidské zdroje”. jménem Atrium. Nejdříve na
Více klademe důraz na well-being zaměstnance, pozici asistentky generálního
transparentnost náboru a proaktivní, persona- ředitele, následně se po třech letech začala věnovat oboru personalistiky. V současné době
lizovaný přístup human resources (HR) pracov- pracuje v oblasti lidských zdrojů na pozici HR Director.
níků k zaměstnancům. l Zároveň je zodpovědná za CSR strategii, která je významnou součástí firemní kultury
společnosti Hilton Worldwide. Hilton Prague se podílí na řadě aktivit zaměřených na
Jaké jsou klíčové vlastnosti a dovednosti podporu lokálních komunit. Mezi hlavní partnery patří Nadace Terezy Maxové a Projekt
dobrého personalisty? Co považujete za Šance. Podpora je věnována především mladým lidem ze znevýhodněných skupin – pomoc
nejdůležitější vy osobně? při pracovní realizaci mladistvých opouštějících dětské domovy nebo po výkonu trestu.
Tak jako každý manažer musí i HR profesionál
pracovat systematicky. Platí to jak pro admini-
strativu, tak pro práci s lidmi a jejich kariérou. oslaví i několik zaměstnanců, kteří právě před pandemií jsme zaměstnávali téměř 350 lidí,
Manažer HR musí být připraven pomáhat nejen třiceti lety do hotelu nastoupili jako první. A to aktuálně máme zaměstnanců 200. Víme, že si-
vedoucím, ale především zaměstnancům s rozdíl- je naše nejlepší vizitka! tuace je těžká nejen pro zaměstnavatele, ale i pro
nými názory a hledat jejich společnou řeč. Měl zaměstnance. Proto nabízíme psychologickou
by zvládat komunikaci s lidmi na všech pozicích V rámci Hilton Worldwide je oceňována pomoc a podporu, programy na podporu péče
v uspořádání firmy, a to s jednotlivci i skupina- CSR strategie, za kterou jste odpovědná. o duševní zdraví. Všem zaměstnancům bych
mi. Za mne je velmi důležitý tzv. „multitasking“, V čem je přístup vašeho hotelu jiný? tímto chtěla poděkovat za úžasný přístup, pod-
kdy je potřeba každý den zvládat úkoly z rozlič- Podporujeme zajímavé projekty, zapojujeme poru a loajalitu během lockdownu. Bez nich
ných oblastí. Zároveň je důležité umět reagovat do nich všechny zaměstnance, kteří mají chuť bychom tuto těžkou situaci nezvládli!
na priority a pracovat na více věcech najednou. pomáhat. Z doby před covidem bych zmínila
spolupráci s ženskou věznicí Velké Přílepy. Ka- Jaký vývoj očekáváte? Promění se i díky
Vaše práce úzce souvisí s marketingem ždý den u nás v hotelové prádelně pracovalo covidu personální politika v oboru?
a PR firmy. Vnímáte to tak? A jak se snažíte 6–8 odsouzených. Byla to velmi zajímavá zku- Mnoho kolegů z oboru odešlo, nebude snadné
firmu, brand Hilton, prosazovat směrem šenost a doufám, že spolupráci znovu navá- obnovit jejich důvěru, aby se do hotelnictví
k budoucím, ale i stávajícím zaměstnancům? žeme. Organizujeme také různé dobrovolnické vrátili. Abychom uspěli v konkurenci jiných
Ano, vnímáme, že personální marketing je vel- dny, oceňujeme všechny nápady, které zaměst- oborů, začneme nabízet flexibilní pracovní
mi důležitá součást naší práce. Tak, jako se ob- nanci přinesou. A nepolevili jsme ani v době úvazky, sdílené pozice, alternativně také práci
chodní a marketingové oddělení snaží zaujmout covidu. Zúčastnili jsme se projektu Českého z domova. Personální politika se nepromění
zákazníka, my usilujeme o pozornost talentova- rozhlasu Ježíškova vnoučata nebo jsme daro- jen kvůli covidu, ale i s nástupem nové gene-
ných uchazečů na trhu práce. Naším úkolem je vali počítače dětem ze sociálně slabých rodin race Z. V porovnání s generací mileniálů mají
systematické budování kvalitního jména spo- k distanční výuce. odlišné názory a pracovní návyky, více jim
lečnosti a značky na trhu práce s cílem dosaže- V rámci CSR aktivit získal pražský hotel Hilton záleží na ochraně životního prostředí, chtějí
ní pozice zaměstnavatele první volby. v posledních letech několik ocenění, ať už in- v práci větší volnost a flexibilitu.
Společnost Hilton se na trhu práce profiluje terních v rámci společnosti Hilton Worldwide
svými benefity, vzdělávacími programy a mož- za CSR inovativní nápady, dobrovolnictví, po- Jak se koronavirová situace dotkla vás osobně?
ností kariérního růstu. Spolupracujeme s vy- zitivní dopad pomoci na lokální komunity, Odnesla jsem si několik poznatků. Že ke štěstí
sokými školami v ČR i v zahraničí, nabízíme či externích – jsme např. vítěz kategorie Top nám všem stačí opravdu málo. Stačí nám zdra-
studentské stáže a praxe. Stejně tak máme mno- Odpovědný Hotel. ví, stabilní práce a svoboda. Během karantény se TEXT: OLGA VOMÁČKOVÁ / FOTO: ARCHIV
ho interních vzdělávacích programů, zastáváme pro mnohé z nás stala největším bohatstvím pro-
rozdílný přístup ke každému. Příkladem všem Covid 19 znamenal pro řadu podniků v oboru cházka v přírodě či vědomí, že naši nejbližší jsou
je náš program „Women in Leadership”. gastronomie a hotelnictví ztráty nejen finanční, v pořádku. Že je důležité trávit čas s rodinou a že
V červnu slavíme třicet let od otevření hote- ale i personální. Jak jste se s tím vyrovnávali? jsme svou věčnou vytížeností spoustu věcí zme-
lu a mohu se pochlubit, že toto výročí s námi Krize samozřejmě těžce zasáhla i náš hotel. Před škali. A že začít se změnou není nikdy pozdě.
8