Page 9 - AHR zpravodaj
P. 9

AKTUÁLNĚ


       BUDEME

       ZDRAŽOVAT?



       Tuto otázku jsme v posledních týdnech
       dostávali poměrně často, hlavně z médií.
       Odpověď není vzhledem k aktuální situaci
       na trhu zcela jednoduchá, přesto jsme
       přesvědčeni, že by ceny v restauracích
       a ubytovacích a službách měly spíše růst.

       Minimálně je třeba vysvětlit veřejnosti, že s tím,   sice podařilo během několika let dohnat na-   doucí vlády. Po několika usilovných letech se
       jak se za poslední rok zdražilo prakticky vše, je   příklad naše rakouské sousedy, ale stále jsme   nám podařilo dosáhnout snížení DPH na 10 %.
       logické, že se tento trend musí dříve nebo pozdě-   v průměru minimálně o 10 € levnější. Trh se   Naším hlavním cílem je minimálně udržet sou-
       ji promítnout i do cen našich služeb. Průměrná   však nechová vždy stejně, takže nelze plošně   časnou úroveň daně z přidané hodnoty a maxi-
       míra inflace, vyjádřená přírůstkem indexu spo-   hodnotit. Některé restaurace, hotely a penzio-   málně se bránit jakémukoliv dalšímu zvyšová-
       třebitelských cen v roce 2020, byla proti prů-  ny budou vzhledem ke skladbě hostů, lokalitě   ní daňového zatížení v našem oboru. Již dnes
       měru roku 2019 3,2 %, tedy nejvyšší od roku   a nabídce v daném místě ceny jen těžko zvy-   je zřejmé, že případné další snižování daní, ať
       2012. Z toho je patrné, že rostou i náklady, přes-   šovat; naopak tam, kde bude prostor díky po-   přímých nebo nepřímých, rozhodně nebude
       tože cena energií mírně poklesla a u všech ostat-   ptávce ceny zvýšit, k tomu velmi pravděpo-   reálné v následujících letech. V každém pří-
       ních komodit sledujeme opačný trend. Zásadně   dobně dojde. Jedno je jisté, není absolutně   padě by se jakékoliv zvýšení muselo samozřej-
       začíná růst také cena pohonných hmot.  žádný prostor pro snižování cen a ekonomic-   mě promítnout do úrovně cen ve službách
        Nezanedbatelné nejsou ani náklady spoje-   ky by to spíše vedlo k dalšímu boji o přežití.   cestovního ruchu.
       né se zajištěním bezpečného provozu a vládních   Nižší cenou většinou více zákazníků nezíská-  To, co potřebujeme, je tedy stabilní daňové  TEXT: VÁCLAV STÁREK / FOTO: ARCHIV
       nařízení a stejně tak omezování kapacit ubyto-   me, a pokud ano, pak skutečně jen krátkodo-  prostředí, odvahu účtovat za kvalitní službu
       vacích i stravovacích zařízení. Co se restaurací   bě. Následné zvýšení je pak už běh na velmi   adekvátní cenu a snažit se konkurovat spíše kva-
       týče, patříme stále mezi nejlevnější země, přes-   dlouhou trať.       litou a přidanou hodnotou služeb než cenovým
       tože náklady jsou již téměř srovnatelné. Podob-   Velmi zásadním faktorem pro podnikání v ces-   podbízením.
       ná situace je u ubytovacích služeb. Zde se nám   tovním ruchu všeobecně je daňová politika bu-

                                                             INZERCE
























                                                                          Marek Svoboda
                                                                          USA Beef Ambassador


























   Inzerce_US_BEEF_210x146.indd   1                                                                            12.3.19   17:01
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14