Page 14 - AHR zpravodaj
P. 14
ANKETA
ZASTAT CIZÍ POZICI NENÍ JEDNODUCHÉ
V důsledku pandemie bylo nutné maximálně snížit náklady na všech frontách. Situace tvrdě dopadla na
zaměstnance zastávající nejrůznější pozice a provozovatele, kteří byli nuceni dělat nepříjemná rozhodnutí
ohledně propouštění.
Logickým řešením bylo sáhnout do řad liniových zaměstnanců. Střední a vrcholový management se tím pádem musel vžít do nových rolí svých
podřízených napříč segmenty a vyzkoušet si tak odlišné druhy pozic a činností. Zjišťovali jsme proto od našich kolegů z pražských hotelů, zda jim
tato zkušenost něco přinesla.
Pavlína
1. Na jakých pozicích jste zastupovali či nahradili své kolegy nebo podřízené?
2. V čem pro vás byla tato zkušenost přínosem? Kuhanec,
3. Jak jste se novým rolím přizpůsobili? Hilton Prague,
Rooms Division manager
1. Jako Rooms Division
Helena Valtrová, Ing. Marcela Kalousová, MBA, Manager jsem byla 10 % ča-
The Emblem Prague hotel, Hotel AXA, Managing Director su v práci a zbytek jsem
pracovala z domova.
General & Sales manager
1. Především v oblasti rezervací. V práci jsem nejvíce času
1. Technik, provozní, rezervace, marketing, 2. V hotelu už jsem zažila kompletní rekonstrukci a chaos trávila úklidem pokojů.
PR, sales, finanční řízení. s tím spojený (včetně uzavření a vyklizení hotelu), tak 2. Přínosem pro mě neby-
2. Dokázala jsem spoustu věcí optimalizovat mám jakousi nestandardní situaci za sebou. Samozřejmě la, protože v hotelovém
a získat lepší povědomí, kde je co potřeba lockdown a pandemie jsou zcela výjimečné oboru už jsem si všemi po-
změnit. A bohužel i koho a nemají srovnání. Současná situace zicemi, snad kromě kucha-
změnit. byla výzvou a zkouškou ře, prošla.
3. Přizpůsobila jsem se zodpovědnosti nést důsledky svých 3. Osobně jsem se cítila
celkem rychle, protože rozhodnutí a zároveň psychické intelektuálně nenaplněná
mám o všem povědo- odolnosti. a stále se tak cítím. Snad
mí, ale naučila jsem se 3. Nic jiného nezbývalo než se se nám brzy začne blýskat
lepší time management. přizpůsobit. A vydržet. na lepší časy!
Mgr. Jaroslav Skřivánek, Radka Hoffmannová,
HOTEL CORONET a.s., ředitel, prokurista Prague Spirit Group s.r.o., Operation Manager
1. Kolegy jsem nahrazoval či zastupoval na všech pozicích, které náš hotel 1. Fungovala jsem jako sales, FOM, občas recepční a pokladní.
potřebuje ke svému bezproblémovému provozu, tzn. recepční, snídaňový Poté jsem dělala provozní prádelny a nyní i administrativu.
servis, příprava snídaní, úklid kuchyně, úklid pokojů, úklid objektu a jeho 2. Protože jsem za svou praxi od roku 1996 prošla vším již před
okolí. A nově i malířské práce, s kolegy z recepce jsme vymalovali celý hotel. covidem, tak to bylo takové vzpomínkové. Pouze praxe v prádel-
2. Vzhledem k naší velikosti (24 pokojů) to pro mě byl ně je nová zkušenost. Zase je to posun dál.
trénink, protože si nemůžeme dlouhodobě dovolit 3. Ráda se učím novým věcem a nemám problém se přizpůsobit,
nadlimitní počet zaměstnanců. Pokud nastane si- pokud v tom vidím potenciál. Přežití nesmyslných vládních re-
tuace, že některý ze zaměstnanců onemocní nebo strikcí vnímám jako velké plus.
čerpá dovolenou, musím ho zastoupit.
3. Novým rolím jsem se přizpůsobovat nemusel, jsou
mi vlastní. Jsem taková „holka pro všechno“! Kateřina Joklová,
Vienna House Andel‘s Prague, General Manager
1. Své kolegy jsem zastupovala na všech hotelových
Milan Švára, Le Hotels Group, Hotel Director
pozicích s výjimkou technického úseku, který vyža-
1. Zejména Housekeeping: úklid pokoje od A do Z, vždy se zkuše- duje profesní kvalifikaci.
nou kolegyní, kterou jsem doplňoval anebo se staral o záležitosti, 2. Zopakovala jsem si, jak náročné je pracovat na
které většinou vykonával „houseman“ a které vyžadují silnější ruce, jednotlivých pozicích a objevila spoustu možností
jako jsou přesuny prádla, stěhování nábytku a podobně. V technic- pro vylepšení a ulehčení práce mých kolegů.
kém úseku jsem pomáhal se stěhováním a úklidem těžko přístupných 3. Začátky nebyly snadné, opět jsem se přesvědčila,
prostor. že dobré zaučení a zkušenost samotné nadšení ne-
2. Především v týmové soudržnosti. Bylo potřeba ukázat zaměstnancům, že se úsporná opatření nahradí. Jsem moc vděčná za tuto zkušenost, proto-
a minimum zaměstnanců týká úplně všech, včetně mě. A když mě zaměstnanci viděli v mon- že mi pomohla stmelit zbývající tým. Mám fantas-
térkách a holinách, došlo jim to a myslím, že to i ocenili. O to více se pak sami zakousli do tické kolegy, kteří vyšli mimo svoji TEXT: VERONIKA STRÁNSKÁ / FOTO: ARCHIV
svých úkolů. Další zajímavou zkušeností bylo podívat se na místa v hotelu, kam se standardně komfortní zónu, aby pomoh-
nedostanu. li udržet provoz hotelu a ma-
3. Vlastně to nebylo nic nového, ruku k dílu takto přidávám běžně tam, kde je potřeba a kdy- ximum služeb pro hosty.
koliv je potřeba, a zaměstnanci vědí, že to samé požaduji od nich. Pokud vezmu hotel jako celek, Byl to takový roční team-
tak všichni rádi pomohli, kde bylo třeba, ale limitní doba pro určitou toleranci je 2–3 měsíce. building, který ale nelze
Mohu říci, že se všichni těší na svůj starý pracovní řád a svá místa, kde se cítí komfortněji. provozovat donekonečna.
12