Page 25 - cely_gh0621
P. 25

novinky





        inteligence nekonečné možnosti. Jen si   Analýza dat
        vezměte, kolik informací už teď víte o va-   Umělá inteligence dokáže efektně a rychle   Jaké jsou výhody
        šich hostech a jaké další možnosti se na-   zpracovat data získaná od hostů nebo po-   a nevýhody robotů:
        bízejí, abyste o nich zjistili mnohem víc.   tenciálních zákazníků a využít je tam, kde
        Potom už stačí zadat data do systému   je potřeba. Díky tomu může například ho-
        a hostovi ušít jeho pobyt na míru. Kde   tel vylepšit konkrétní služby a reagovat   + roboti se neunaví
        všude lze ještě na umělou inteligenci   na aktuální trendy. Může například zjistit,   + pracují konzistentně
        v hotelech narazit?                které rádio hosté nejčastěji poslouchají   bez přestávky
                                           a nastavit ho jako defaultní. Stejně tak se   + jsou rychlejší než lidé
        Služby zákazníkům                  dají sledovat naplánované konference
        Pokud host potřebuje vyřešit nějaký jed-   v okolí či významná sportovní utkání a re-   + nedělají lidské chyby
        noduchý problém, může mu v tom pomo-   agovat na to upravením cen ubytování.   + nedávají najevo
        ci právě robot. Prvního takového elektro-  Tento systém je také používaný v letec-  unuděnost ani jiné
        nického krasavce začal využívat hotel Hil-   ké dopravě. Lze také nastavit automatic-  negativní emoce
        ton a jeho jméno je Connie (podle zakla-  ké stahování hodnocení vašeho ubyto-
        datele hotelu, Conrada Hiltona). Přesné   vání hosty ze serverů, jako je Tripadvisor   + mohou dělat práce, které
        odpovědi na vaše otázky dostanete bez   a podobných. Z toho se dá například zjis-   lidé nejsou ochotni nebo
        dlouhého čekání a také tam je moment   tit, jestli hosté preferují podávání hotelové   nejsou schopni vykonávat
        překvapení – kdy se vám poštěstí poho-  snídaně nebo večeře a upravit nabídku   – mohou způsobit
        vořit s robotem… Connie mění svou bar-  podle poptávky. Britský hotel Dorchester   nezaměstnanost (odpadá
        vu očí podle toho, jakou emoci potřebuje   Collection díky sběru dat zjistil, že velké   výplata robotovi, ale
        předat, když mluví, používá gesta. Snaží   procento lidí žádá úpravy nabídky jejich   jeho vstupní a provozní
        se hostu maximálně přizpůsobit a čím   snídaňového menu. Díky této zkušenosti   náklady jsou vysoké)
        víc s hostem mluví, tím lépe jí to jde.  hotel zrušil pevné snídaňové menu a hosté   – neumějí jednat
           K podobnému účelu se dají využít ta-   si sami mohou objednat snídani na míru.  v situacích mimo své
        ké informační elektronické panely, které                                  naprogramování
        ale už nikoho nepřekvapí a kvůli dotyko-  Systém propojení dat
        vé obrazovce se hůře udržují v čistotě,   Pokud ubytovací zařízení nabízí mnoho
        zvlášť v dnešní době zvýšených hygie-  doplňkových služeb s nutností rezervace,
        nických standardů.                 orientaci v nich usnadní aplikace, ve kte-  bude odpovídat lidským hlasem. Popoví-
           V České republice začal úplně první ro-   ré hosté uvidí obsazenost jednotlivých   dat si s ním lze i po telefonu. Postavičku
        bot vítat hosty v pražském hotelu Pyra-  stanovišť a najdou možnost okamžité   obou robotů si necháte od grafika navrh-
        mida v roce 2018. Pepper je sympatický   rezervace. Zvolené akce systém hostům   nout tak, aby korespondovala s image va-
        pomocník hostů, seznámí je s hotelový-  vždy připomene.               ší firmy. Tito elektroničtí pomocníci mo-
        mi službami a dá jim tipy na zajímavá                                 hou hosta provést celou rezervací pobytu.
        místa v Praze, která by si neměli nechat   Chatbot a Voicebot         Když otevřete web ubytování, na kterém
        ujít. Robot měří metr dvacet a váží 28 kg.   Tito chytří průvodci, kteří jsou už součás-   je aktivní chatbotový překladač, systém
        Má v sobě zabudovány dvě HD kamery,   tí mnoha e -shopů, pomáhají v orientaci   rozpozná, z jaké země pocházíte a přelo-
        čtyři mikrofony, 3D senzor, dotykové sen-   na webu a dokážou zodpovědět základní   ží web do vašeho jazyka.
        zory na rukou a nohou a tři nárazníkové   otázky zákazníků. Na voicebota můžete
        senzory.                           mluvit a lze ho naprogramovat tak, že i on   Robotické zavazadlo
                                                                              Travelmate
                                                                              Vynález, který potěší všechny, kdo se na
                                                                              svých cestách nechtějí vláčet s těžkými
                                                                              kufry. Toto chytré zavazadlo nepotřebu-
                                                                              je, aby ho někdo poponášel, vystačí si
                                                                              samo a bude vás sledovat jako pejsek.
                                                                              Má v sobě zabudovaný antikolizní sys-
                                                                              tém a dokáže se otáčet o 360°. K dostá-
                                                                              ní je již od 750 dolarů.

                                                                              Robot jako komorník
                                                                              Užití robotů nezná mezí, v ubytovacích
                                                                              zařízeních mohou hostům posloužit jako
                                                                              moderní komorníci, odnést jim zavazad-
                                                                              lo nebo je navigovat až do pokoje. Hudba
                                                                              blízké budoucnosti bude možnost inteli-
                                                                              gentní konverzace s roboty a s tím spojená
                                                                              možnost svěřit se jim se vším, co hosta trá-
                                                                              pí a nemá možnost to říct nikomu jinému.  g


                                                                                               www.gastroahotel.cz 23
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30