Page 25 - cely_gh0621
P. 25
novinky
inteligence nekonečné možnosti. Jen si Analýza dat
vezměte, kolik informací už teď víte o va- Umělá inteligence dokáže efektně a rychle Jaké jsou výhody
šich hostech a jaké další možnosti se na- zpracovat data získaná od hostů nebo po- a nevýhody robotů:
bízejí, abyste o nich zjistili mnohem víc. tenciálních zákazníků a využít je tam, kde
Potom už stačí zadat data do systému je potřeba. Díky tomu může například ho-
a hostovi ušít jeho pobyt na míru. Kde tel vylepšit konkrétní služby a reagovat + roboti se neunaví
všude lze ještě na umělou inteligenci na aktuální trendy. Může například zjistit, + pracují konzistentně
v hotelech narazit? které rádio hosté nejčastěji poslouchají bez přestávky
a nastavit ho jako defaultní. Stejně tak se + jsou rychlejší než lidé
Služby zákazníkům dají sledovat naplánované konference
Pokud host potřebuje vyřešit nějaký jed- v okolí či významná sportovní utkání a re- + nedělají lidské chyby
noduchý problém, může mu v tom pomo- agovat na to upravením cen ubytování. + nedávají najevo
ci právě robot. Prvního takového elektro- Tento systém je také používaný v letec- unuděnost ani jiné
nického krasavce začal využívat hotel Hil- ké dopravě. Lze také nastavit automatic- negativní emoce
ton a jeho jméno je Connie (podle zakla- ké stahování hodnocení vašeho ubyto-
datele hotelu, Conrada Hiltona). Přesné vání hosty ze serverů, jako je Tripadvisor + mohou dělat práce, které
odpovědi na vaše otázky dostanete bez a podobných. Z toho se dá například zjis- lidé nejsou ochotni nebo
dlouhého čekání a také tam je moment tit, jestli hosté preferují podávání hotelové nejsou schopni vykonávat
překvapení – kdy se vám poštěstí poho- snídaně nebo večeře a upravit nabídku – mohou způsobit
vořit s robotem… Connie mění svou bar- podle poptávky. Britský hotel Dorchester nezaměstnanost (odpadá
vu očí podle toho, jakou emoci potřebuje Collection díky sběru dat zjistil, že velké výplata robotovi, ale
předat, když mluví, používá gesta. Snaží procento lidí žádá úpravy nabídky jejich jeho vstupní a provozní
se hostu maximálně přizpůsobit a čím snídaňového menu. Díky této zkušenosti náklady jsou vysoké)
víc s hostem mluví, tím lépe jí to jde. hotel zrušil pevné snídaňové menu a hosté – neumějí jednat
K podobnému účelu se dají využít ta- si sami mohou objednat snídani na míru. v situacích mimo své
ké informační elektronické panely, které naprogramování
ale už nikoho nepřekvapí a kvůli dotyko- Systém propojení dat
vé obrazovce se hůře udržují v čistotě, Pokud ubytovací zařízení nabízí mnoho
zvlášť v dnešní době zvýšených hygie- doplňkových služeb s nutností rezervace,
nických standardů. orientaci v nich usnadní aplikace, ve kte- bude odpovídat lidským hlasem. Popoví-
V České republice začal úplně první ro- ré hosté uvidí obsazenost jednotlivých dat si s ním lze i po telefonu. Postavičku
bot vítat hosty v pražském hotelu Pyra- stanovišť a najdou možnost okamžité obou robotů si necháte od grafika navrh-
mida v roce 2018. Pepper je sympatický rezervace. Zvolené akce systém hostům nout tak, aby korespondovala s image va-
pomocník hostů, seznámí je s hotelový- vždy připomene. ší firmy. Tito elektroničtí pomocníci mo-
mi službami a dá jim tipy na zajímavá hou hosta provést celou rezervací pobytu.
místa v Praze, která by si neměli nechat Chatbot a Voicebot Když otevřete web ubytování, na kterém
ujít. Robot měří metr dvacet a váží 28 kg. Tito chytří průvodci, kteří jsou už součás- je aktivní chatbotový překladač, systém
Má v sobě zabudovány dvě HD kamery, tí mnoha e -shopů, pomáhají v orientaci rozpozná, z jaké země pocházíte a přelo-
čtyři mikrofony, 3D senzor, dotykové sen- na webu a dokážou zodpovědět základní ží web do vašeho jazyka.
zory na rukou a nohou a tři nárazníkové otázky zákazníků. Na voicebota můžete
senzory. mluvit a lze ho naprogramovat tak, že i on Robotické zavazadlo
Travelmate
Vynález, který potěší všechny, kdo se na
svých cestách nechtějí vláčet s těžkými
kufry. Toto chytré zavazadlo nepotřebu-
je, aby ho někdo poponášel, vystačí si
samo a bude vás sledovat jako pejsek.
Má v sobě zabudovaný antikolizní sys-
tém a dokáže se otáčet o 360°. K dostá-
ní je již od 750 dolarů.
Robot jako komorník
Užití robotů nezná mezí, v ubytovacích
zařízeních mohou hostům posloužit jako
moderní komorníci, odnést jim zavazad-
lo nebo je navigovat až do pokoje. Hudba
blízké budoucnosti bude možnost inteli-
gentní konverzace s roboty a s tím spojená
možnost svěřit se jim se vším, co hosta trá-
pí a nemá možnost to říct nikomu jinému. g
www.gastroahotel.cz 23