Page 13 - Gastro&Hotel 2022
P. 13

Kvalita jako důležitý prvek úspěchu



            ve vztazích se zákazníky




            Že se Česká společnost pro jakost nezaměřuje
            jen na kvalitu v průmyslu, možná ještě není známo.
            Ředitel ČSJ Ing. Petr Koten, MBA, pohovořil
            o možnostech certifikace v potravinářství

            a gastro segmentu, o blížící se konferenci From Farm
            to Fork či značce CZECH MADE, o kterou se mohou
            ucházet hoteliéři, restauratéři i potravináři.







            Můžete nám stručně představit                     Na konferenci zazní příspěvky od všech důležitých
            vaši společnost?                                  zainteresovaných stran; tudíž kromě producentů
            Česká společnost pro jakost sdružuje fyzické osoby   a zpracovatelů i od zástupců státní správy včetně
            a organizace zabývající se různými oblastmi systémů   dozorových orgánů. Prostor dostanou i obchodní
            managementu. Poskytuje členům a dalším subjektům   řetězce a jejich projekty z oblasti udržitelnosti.
            komplexní služby v oblasti systémů managementu    Odborná náplň programu byla sestavována ve
            a nástrojů kvality. Zabýváme se rovněž vzdělávací,   spolupráci se Svazem obchodu a cestovního
            certifikační a publikační činností. Právě důraz    ruchu ČR, který je partnerem konference.
            a chuť dbát na kvalitu v podnikatelské činnosti je to,
            co k nám firmy přivádí.                           Vaše společnost je také správcem
                                                              značky kvality CZECH MADE.
            Jaké služby nabízíte pro oblast potravinářství    Ano, značka CZECH MADE přináší držiteli kromě
            a gastro segmentu?                                potvrzení vysoké kvality výrobků nebo služeb i vhodný
            Vnímáme, že organizace působící v těchto oborech   způsob, jak se vymezit vůči konkurenci. Lze ji snadno
            kladou stále větší důraz na zlepšování kvality    marketingově využít, ať už ve vztahu ke spotřebitelům
            a bezpečnosti potravin. V nabídce máme odborné    nebo v obchodních vztazích B2B. Značka je součástí
            kurzy Základy HACCP a hygienické minimum, Manažer   Národního programu Česká kvalita, což ji řadí do
            bezpečnosti potravin či Řízení alergenů v potravinářském   množiny důvěryhodných značek, kterou zastřešuje
            průmyslu. Pro pracovníky – odborníky, kteří se chtějí   Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky.
            nezávisle certifikovat, jsou určeny personální certifikace
            typu Technik HACCP, Manažer bezpečnosti potravin či   Jak náročné je značku CZECH MADE získat?
            Auditor bezpečnosti potravin. Dále je možné certifikovat   Firma, která má zájem se ucházet o značku CZECH
            potravinářské podniky podle různých standardů, jako   MADE, musí splnit dvě zásadní podmínky, kterými
            jsou HACCP, ISO 9001 či ISO 22000.                jsou nadstandardní kvalita a produkce v tuzemsku.
                                                              Firmy, které se o značku ucházejí, musí počítat s tím,
            Pro oblast potravinářství a zemědělství           že jejich produkt bude podrobně prověřen.
            pořádáte pravidelně oborovou konferenci.          Po důkladném a úspěšném prošetření získá právo
            Můžete nám ji představit?                         užívat značku na dobu dvou let.
            Dlouhodobě se zabýváme otázkou kvality a bezpečnosti
            potravin, a to v celém potravinovém řetězci, tedy
            od zemědělské výroby, přes zpracování, distribuci
            a prodej. S touto oblastí máme bohaté zkušenosti, proto
            pořádáme pravidelně konferenci s názvem „From Farm
            To Fork“, která letos proběhne 26. září 2022 v Praze.
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18