Page 11 - Gastro&Hotel 2022
P. 11
ochrana majetku
Eva Svobodová, Jan Marek,
manažerka komunikace pojišťovny Uniqa tiskový mluvčí
Role pojištění je skutečně zásadní nejen pro pojišťovny Generali
zajištění ochrany pořízeného majetku, ale Česká pojišťovna
i pro dlouhodobé udržení se na poli tuzemských Pořídit si pojištění
provozovatelů, které je v ČR velmi konkurenční v této oblasti
a jakýkoli výpadek může být z pohledu podnikání dává
podnikání kritický. Rychlý návrat po škodě jednoznačně smysl,
nazpět mezi plně fungující firmy mnohdy protože některé škody
rozhoduje o jejich bytí, či nebytí v rámci mohou být pro vlastníky
lokálního trhu. Součástí pojistné ochrany nebo provozovatele
od pojišťovny Uniqa jsou mimo jiné náklady likvidační. Ať už se bavíme o škodách na zdraví,
právní ochrany a pokud dojde k nepříjemné například utonutí v hotelovém bazénu či třeba
situaci, mohou podnikatelům pomoci i naše o požárech. Generali Česká pojišťovna nabízí
asistenční služby. Ať jde o pomoc při řešení taková pojistná řešení, která minimalizují
havárie v provozovně, zalomený klíč ve dveřích riziko, že podnikatel bude muset ukončit
budovy či poruchu vytápění, asistence je činnost, protože nebude mít prostředky na
k dispozici na telefonu nonstop 24 hodin denně její obnovení. Velkým benefitem pojištění
7 dní v týdnu. Pomocnou ruku a konzultaci odpovědnosti je také servis pojišťovny při
navíc zajistí také v právní, kybernetické odškodňování poškozených, který poskytujeme
a daňové problematice. prostřednictvím našich specializovaných týmů
Pojistnou událost lze likvidátorů. Ti v případě soudních sporů o nárok
nahlásit online na webu na náhradu škody či újmy vystupují na straně
pojišťovny, případně pojištěného a hájí jeho zájmy. Stručně řečeno:
také telefonicky či za rozumné peníze nabízíme klidné spaní všem,
písemně. Pojistné kteří podnikají v restauratérství a hotelnictví.
plnění je obvykle Škody se dnes již zcela běžně hlásí přes webové
vyplaceno do několika stránky pojišťovny, kde je celý proces velmi
dnů od doložení všech návodný a srozumitelný. Další možností
dokladů o příčině je nahlásit škodu přes Klientskou linku či
a rozsahu vzniklé škody. pojišťovacího poradce.
vozu v důsledku vládních opatření pro- bují a mohou využít. „Konkrétně si zvolí, na zdraví, jež mohou být i v milionových
ti covidu,“ doplňuje Martin Klouček ze co chtějí pojistit a pak si mohou nastavit částkách a mohou ohrozit existenci pod-
společnosti Respect. konkrétní limity u jednotlivých rizik, proti nikatele. A nastane -li nepříjemná situace,
Do výluk z pojištění obvykle spadají i ško- kterým chtějí být chráněni, jichž je oprav- pomoci mohou naše unikátní asistenční
dy způsobené azbestem či toxickými plís- du mnoho,“ doplňuje. Podle Jana Marka služby šité na míru potřebám podnikatelů,
němi nebo zaviněné pod vlivem alkoholu z Generali České pojišťovny je pojištění které fungují nonstop,“ dodává.
či psychotropních látek. „Samozřejmě jsou modulární – skládá se z dílčích pojištění,
vyloučeny rovněž škody z odpovědnosti která mohou být doplňována o pestrá Pomoc při vyhodnocení rizik
převzaté nad rámec stanovený právními připojištění, takže pojistná ochrana může Vyznat se ve velmi široké nabídce pojist-
předpisy nebo v souvislosti s činností, kte- být skutečně komplexní. „Nejčastěji si ných produktů na českém trhu může
rou klient vykonává neoprávněně,“ dodává. podnikatelé pojišťují nemovitosti a movité být pro většinu podnikatelů v ubyto-
věci, třeba vybavení předzahrádek. vacím a gastronomickém segmentu
Flexibilní nastavení pojistky Důležitou součástí komplexní ochrany obtížné, podobně jako vyhodnocení rizik,
Každý podnik má v oblasti pojištění odlišné je pojištění odpovědnosti, které podnika- proti nimž by se měli optimálně chránit.
potřeby, kterým je vhodné pojištění při- telé volí stále s větší samozřejmostí. Další V tomto ohledu může být obrovským pří-
způsobit. „Záleží na klientech, co si zvolí rizika je možné samozřejmě adekvátně nosem pomoc zkušeného pojišťovacího
a čeho se obávají. Proto vždy koncipuje- rozšířit na přání klienta,“ tvrdí Jan Marek. makléře, který umí identifikovat rizika
me pojištění dle jejich přání a požadavků. Eva Svobodová z pojišťovny Uniqa navíc konkrétního podniku, orientuje se na po-
A lze jej samozřejmě upravovat dle aktu- upozorňuje, že součástí pojistné ochrany jistném trhu, rozumí detailně pojistným
ální skutečnosti,“ informuje PhDr. Bálek mohou být také náklady na právní ochra- produktům různých pojišťoven a je scho-
z pojišťovny Slavia. Na flexibilitě pojištění nu během řízení o náhradě škody či nákla- pen najít nejlepší řešení všech reálných
si zakládají i další pojišťovny a jak uvádí dy právního zastoupení při mimosoudním pojistných potřeb pro každého podnika-
třeba Nela Maťašeje z pojišťovny Direct, projednávání nároku. „Pojištění ochrání tele. „Při nastavování pojistky je třeba nutné
klienti si mohou vybrat jen to, co potře- pojištěného před úhradou odškodnění újem zohlednit specifika konkrétního podniku, g
www.gastroahotel.cz 9