Page 11 - Gastro&Hotel 2022
P. 11

ochrana majetku








        Eva Svobodová,                                             Jan Marek,
        manažerka komunikace pojišťovny Uniqa                      tiskový mluvčí
        Role pojištění je skutečně zásadní nejen pro               pojišťovny Generali
        zajištění ochrany pořízeného majetku, ale                  Česká pojišťovna
        i pro dlouhodobé udržení se na poli tuzemských             Pořídit si pojištění
        provozovatelů, které je v ČR velmi konkurenční             v této oblasti
        a jakýkoli výpadek může být z pohledu                      podnikání dává
        podnikání kritický. Rychlý návrat po škodě                 jednoznačně smysl,
        nazpět mezi plně fungující firmy mnohdy                    protože některé škody
        rozhoduje o jejich bytí, či nebytí v rámci                 mohou být pro vlastníky
        lokálního trhu. Součástí pojistné ochrany                  nebo provozovatele
        od pojišťovny Uniqa jsou mimo jiné náklady                 likvidační. Ať už se bavíme o škodách na zdraví,
        právní ochrany a pokud dojde k nepříjemné                  například utonutí v hotelovém bazénu či třeba
        situaci, mohou podnikatelům pomoci i naše                  o požárech. Generali Česká pojišťovna nabízí
        asistenční služby. Ať jde o pomoc při řešení               taková pojistná řešení, která minimalizují
        havárie v provozovně, zalomený klíč ve dveřích             riziko, že podnikatel bude muset ukončit
        budovy či poruchu vytápění, asistence je                   činnost, protože nebude mít prostředky na
        k dispozici na telefonu nonstop 24 hodin denně             její obnovení. Velkým benefitem pojištění
        7 dní v týdnu. Pomocnou ruku a konzultaci                  odpovědnosti je také servis pojišťovny při
        navíc zajistí také v právní, kybernetické                  odškodňování poškozených, který poskytujeme
        a daňové problematice.                                     prostřednictvím našich specializovaných týmů
        Pojistnou událost lze                                      likvidátorů. Ti v případě soudních sporů o nárok
        nahlásit online na webu                                    na náhradu škody či újmy vystupují na straně
        pojišťovny, případně                                       pojištěného a hájí jeho zájmy. Stručně řečeno:
        také telefonicky či                                        za rozumné peníze nabízíme klidné spaní všem,
        písemně. Pojistné                                          kteří podnikají v restauratérství a hotelnictví.
        plnění je obvykle                                          Škody se dnes již zcela běžně hlásí přes webové
        vyplaceno do několika                                      stránky pojišťovny, kde je celý proces velmi
        dnů od doložení všech                                      návodný a srozumitelný. Další možností
        dokladů o příčině                                          je nahlásit škodu přes Klientskou linku či
        a rozsahu vzniklé škody.                                   pojišťovacího poradce.





        vozu v důsledku vládních opatření pro-   bují a mohou využít. „Konkrétně si zvolí,   na zdraví, jež mohou být i v milionových
        ti covidu,“ doplňuje Martin Klouček ze   co chtějí pojistit a pak si mohou nastavit   částkách a mohou ohrozit existenci pod-
        společnosti Respect.               konkrétní limity u jednotlivých rizik, proti   nikatele. A nastane -li nepříjemná situace,
           Do výluk z pojištění obvykle spadají i ško-   kterým chtějí být chráněni, jichž je oprav-  pomoci mohou naše unikátní asistenční
        dy způsobené azbestem či toxickými plís-   du mnoho,“ doplňuje. Podle Jana Marka   služby šité na míru potřebám podnikatelů,
        němi nebo zaviněné pod vlivem alkoholu   z Generali České pojišťovny je pojištění   které fungují nonstop,“ dodává.
        či psychotropních látek. „Samozřejmě jsou   modulární – skládá se z dílčích pojištění,
        vyloučeny rovněž škody z odpovědnosti   která mohou být doplňována o pestrá   Pomoc při vyhodnocení rizik
        převzaté nad rámec stanovený právními   připojištění, takže pojistná ochrana může   Vyznat se ve velmi široké nabídce pojist-
        předpisy nebo v souvislosti s činností, kte-   být skutečně komplexní. „Nejčastěji si   ných produktů na českém trhu může
        rou klient vykonává neoprávněně,“ dodává.  podnikatelé pojišťují nemovitosti a movité   být pro většinu podnikatelů v ubyto-
                                           věci, třeba vybavení předzahrádek.  vacím a gastronomickém segmentu
        Flexibilní nastavení pojistky         Důležitou součástí komplexní ochrany   obtížné, podobně jako vyhodnocení rizik,
        Každý podnik má v oblasti pojištění odlišné   je pojištění odpovědnosti, které podnika-  proti nimž by se měli optimálně chránit.
        potřeby, kterým je vhodné pojištění při-  telé volí stále s větší samozřejmostí. Další   V tomto ohledu může být obrovským pří-
        způsobit. „Záleží na klientech, co si zvolí   rizika je možné samozřejmě adekvátně   nosem pomoc zkušeného pojišťovacího
        a čeho se obávají. Proto vždy koncipuje-  rozšířit na přání klienta,“ tvrdí Jan Marek.   makléře, který umí identifikovat rizika
        me pojištění dle jejich přání a požadavků.   Eva Svobodová z pojišťovny Uniqa navíc   konkrétního podniku, orientuje se na po-
        A lze jej samozřejmě upravovat dle aktu-  upozorňuje, že součástí pojistné ochrany   jistném trhu, rozumí detailně pojistným
        ální skutečnosti,“ informuje PhDr. Bálek   mohou být také náklady na právní ochra-   produktům různých pojišťoven a je scho-
        z pojišťovny Slavia. Na flexibilitě pojištění   nu během řízení o náhradě škody či nákla-   pen najít nejlepší řešení všech reálných
        si zakládají i další pojišťovny a jak uvádí   dy právního zastoupení při mimosoudním   pojistných potřeb pro každého podnika-
        třeba Nela Maťašeje z pojišťovny Direct,   projednávání nároku. „Pojištění ochrání   tele. „Při nastavování pojistky je třeba nutné
        klienti si mohou vybrat jen to, co potře-  pojištěného před úhradou odškodnění újem   zohlednit specifika konkrétního podniku,   g


                                                                                                 www.gastroahotel.cz 9
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16