Page 6 - OPRAVA celyN_gh0222
P. 6
kdo je kdo
David Rejhon Roman Řezáč
David Rejhon je šéfkuchař nové restaurace The Přímo u řevnického nádraží
Artisan, která je součástí pražského hotelu Mar- najdete Pivovar Řevnice. A právě
riott. V Marriottu působí od roku 2018 a pyšní se zde vaří pivo sládek Roman Ře-
bohatými kulinářskými zkušenostmi. První praxi záč. Dříve paradoxně pivo vůbec
získal v pražském hotelu Ambassador. Násle- nevyhledával a jeho cesta ke
dovalo zahraniční studium na hotelové škole ve sládkovi byla poměrně zdlouha-
Švýcarsku. Po návratu do Prahy strávil tři roky vá. Svou kariéru začal sice v pivo-
v restauraci Bellevue. Ve francouzské restauraci varu, nicméně s vařením piva
Circle Line působil několik let jako zástupce šéf- neměl tehdy ještě nic společ-
kuchaře. V období jeho působení se restaurace ného. V konkurenčním pivovaru
pyšnila titulem Prague’s Finest Restaurant. Dva se zabýval otázkou financování.
roky pracoval jako zástupce šéfkuchaře ve francouzské restauraci L‘ Adour Láska k pivu ho však dovedla na
Restaurant v New Yorku. Za další velkou zahraniční zkušenost považuje kurzu rekvalifikace, po kterém
David pobyt ve Vietnamu. V saigonském hotelu Marriott se vypracoval na nabral zkušenosti v Plzni u pana
pozici šéfkuchaře a podařilo se mu vytvořit úplně nový koncept restaurace. Krýsla, který teď do řevnického
Během šestiletého působení v Asii pracoval také v Bangkoku, Hongkongu, pivovaru dodává technologie. Vů-
Thajsku či Bombaji. V roce 2010 se vrátil do Česka a ve své práci se zaměřil bec poprvé se s pivovarnictvím
na catering. Během působení v Zátiší Group organizoval velké cateringové setkal během studia na ČZU, kde
akce na závodech Moto Grand Prix pro VIP lounge vybraných závodních stá- mají vlastní minipivovar. Dal se
jí. Po narození prvního potomka se David rozhodl změnit pracoviště. Jeho do řeči se sládkem Ladislavem
novým zázemím se stala restaurační síť Ambiente, kde řídil catering White Chládkem, který ho namotivoval
Circus. David Rejhon nemá rád stereotyp v kuchyni. Je zapáleným milov- k tomu, aby vaření sám vyzkou-
níkem lokální kuchyně. Potrpí si na ty nejkvalitnější lokální suroviny, které šel. „Člověk musí být v této profe-
hledá u místních dodavatelů, s nimiž udržuje velmi úzké vztahy. si zkrátka připraven na ledasco,
musí být kreativní a umět si
poradit, i když není čas od času
na škodu požádat zkušenějšího
Kateřina Hajná kolegu o pomoc. Na sektoru
Nová posila marketingového týmu pražského hotelu řemeslné výroby piva je krásné,
Marriott na pozici marketingové ředitelky má bohaté že si dokážeme pomoci a poradit
zkušenosti z oblasti hotelnictví. Kateřina dříve půso- i přes to, že jsme si navzájem
bila v řadě předních pražských hotelů. Jejím hlavním často i konkurenty. Doufám, že
úkolem v nové roli bude příprava, realizace a vyhod- tento stav vydrží i do budoucna.“
nocování marketingových aktivit hotelu, ale i nové
restaurace The Artisan, hotelového baru a kavárny.
Podílet se bude také na koordinaci nových marketin-
gových strategií, zajišťovat komunikaci s externími
dodavateli služeb a zodpovídat za tvorbu obsahu
a správu sociálních sítí i digitálního marketingu
hotelu. Před nástupem do Marriottu působila v pražském Tower Park, a to
v roli marketingové a PR manažerky, zkušenosti sbírala také v rámci jejího
dřívějšího působení v hotelu Mama Shelter či v hotelu Augustine, kde se
podílela na aktivitách z oblasti marketingu, komunikace a obchodu.
Marek Hosnedl
Šéfkuchař nedávno znovuotevřené restaurace Masaryčka má za sebou řadu zajímavých pracov-
ních zkušeností doma i v zahraničí. Spolupracoval s mnoha oblíbenými pražskými podniky. Několik
let pracoval v Holandsku jako Corporate Chef pro výletní říční lodě, kde musel sestavovat menu
na míru pro náročné hosty z celého světa. Menu restaurace Masaryčka postavil na poctivých
základech tradiční české kuchyně. „Inspiraci čerpám ze starých kuchařských knih, počínaje ručně
psanými kuchařkami našich prababiček, až po výtisky publikací pana Šroubka z antikvariátu. Stud- TEXT: STÁŇA KREJČOVÁ / FOTO: ARCHIV
na receptů z dávných dob je téměř bezedná. Já se jen soustředím na využití oblíbených surovin,“
říká Marek, který tradici mistrně spojil s aktuálními gastronomickými trendy. Do nabídky nádražní
restaurace s tradicí od roku 1873 zařadil například žemlovku v kombinaci se slaným karamelem,
vepřová líčka na červeném víně a kořenové zelenině nebo pikantní škvarky v uzené paprice.
4 www.gastroahotel.cz