Page 8 - AHRzpravodaj_ahr0220
P. 8

AKTUÁLNĚ


          Petr Beránek – Grandhotel Bohemia Praha:    V. Šos: Zrušené rezervace ubytování – režim   V. Šos: Rezervační oddělení funguje bez omeze-
          Zaměstnanci čerpají pár dní dovolené a od   „vyšší moc“, u konferenčních akcí je situace    ní, stále chodí rezervace na květen, červen a dále,
          16. 3. postupně, nejdéle však od 23. 3., 60 %   lepší, většina klientů přesouvá termíny na   upřesňují se rezervace konferencí a je docela ži-
          překážky v práci.                  červen, ale hlavně na září a později. Snad to   vá korespondence s korporátními klienty, zejmé-
                                             vyjde.                              na z okolních „nových“ administrativních budov,
          Jan Škrle – Hotel Chvalská Tvrz                                        kdy se klienti chodí dívat na úroveň ubytování
          a restaurace Sezóna:               P. Beránek: Skupiny řešíme individuálně –   a vypracovávají se jim nabídky. Většina okol-
          Reagovali jsme na vývoj, který v té době byl.   pokud byl plánovaný příjezd například 16. 4.,   ních administrativních budov se má obsazovat
          Vypnuli jsme topení, těch pár hostů jsme   vracíme peníze, pokud květen a dále, tak   v průběhu března a dubna.
          sestěhovali do pokojů vedle sebe a vypnuli   čekáme, jak se situace vyvine. Máme také jed-
          vzduchotechniku. Po zkrácení otevírací doby,   nu sérii skupin z USA, tam jsme se domluvili   P. Beránek: Ano, jeden pracovník bydlí
          jsme zkrátili i tu naši, ještě více, abychom   a zrušili vše až do konce května. Podle našeho   dobrovolně, vždy jeden pracovník z každé-
          ušetřili na externích pracovnících. Pokojské   názoru nebude cestování mezi kontinenty    ho oddělení na několik hodin pro zajištění
          jsme požádali o výpomoc v kuchyni a tím   tak rychlé.                  nejnutnějších úkonů. Housekeeping pracuje
          jsme mohli externí firmu zrušit. Dále jsme                             omezeně 8.00–12.00 a zajišťuje běžný denní
          se s hosty dohodli na snídaňových balíčcích.   K. Rada: Snažíme se domluvit a převést na dal-   úklid. Recepce/rezervace – 10.00–15.00 –
          Pak přišlo uzavření restaurace. Ještě v sobotu,   ší období, ne u všech se nám to daří, penále   rezervace a vyřizování běžné agendy, zároveň
          jsme měli 45 rezervací a menší svatbu. Po   nedáváme.                  řeší požadavky na storna a vrácení předplateb.
          dohodě s personálem jsme ukončili pracovní                             Samozřejmě funguje noční služba od 23.00
          smlouvy. Všem jsme slíbili a to dodržíme, že                           do 7.00 hod. Stravovací úsek kuchyně od
          si je vezmeme zpátky. Zaměstnanci prokázali   Přizpůsobili jste případně nějak   10:00 do 14:00 hod., zajišťuje stravování
          neuvěřitelnou loajalitu a dokonce nabídli, že   provoz k tomu, abyste mohli    ubytovaných hostů a zaměstnanců, postupně
          pomohou s pracemi na údržbě hotelu.  ponechat alespoň částečně         zpracovává zásoby potravin. Samozřejmě
                                             zařízení v provozu?                 všichni technici od pondělí do pátku zajišťují
          Radovan Sochor – Hotel a restaurace                                    údržbu a opravy v době omezeného provozu
          Švejk – U zeleného stromu – Nepomuk:    T. Blabla: Ve Velkých Karlovicích jsme   a mají plné mzdy.
          Dohodli jsme se, se zaměstnanci na využití   mohli zachovat provoz pekárny, ze které
          možnosti ošetření člena rodiny, placené dovo-  zásobujeme obchodníky v regionu valašskými   K. Rada: Ne, vše jsme zavřeli, není komu
          lené, neplacené dovolené, náhradní práce na   frgály. Ve zlínské Bistrotéce Valachy jsme   služby nabízet, ale jsme schopni vcelku rychle
          farmě pro číšníky a kuchaře a s někým musel   mohli zachovat provoz obchodu, kam jsme   otevřít, bude záležet i na dalším zásobování.
          být po dohodě ukončen pracovní poměr.
                                             koncentrovali některé produkty z naší kuchy-
                                             ně, pekárny a cukrárny. Zavedli jsme zde také
          Karel Rada – Hotel Horizont Pec p. Sněžkou:    prodej balených a vakuovaných jídel s sebou   Jaká byla největší provozní
          Zatím čekáme, část jsme dali na ošetřování,   v krabičkách, pečeme, vyrábíme pomazánky,   výzva, které jste čelili?
          a v pondělí chceme rozhodnout, dle možnos-   „hotovky“ ve sklenicích, obložené balené
          tí. Někteří kolegové nevydrželi s otálením   bagety a podobně. Aktuálně řešíme, že spus-  T. Blabla: Když jsme museli sdělit hostům, kte-
          vlády a propouští.
                                             tíme rozvoz našich balených jídel a dalšího   ří k nám v pátek 13. března přijeli na vytouže-
                                             sortimentu. Připravujeme také ke spuštění   ný víkendový pobyt, že budou muset zase odjet
                                             e-shop, nyní je ve fázi testování. Plánovali   zpět domů.
          Jak řešíte rušení rezervací        jsme ho už delší dobu, nyní je čas rychle
          na období, na které se             ho dokončit. To vše nám pomáhá alespoň   E. Pašková: Cash flow v následujících týdnech
          nevztahuje zatím vládní            částečně redukovat ekonomické dopady    a měsících.
          opatření?                          této situace.
                                                                                 P. Frýdl: Po rozhodnutí o přerušení provozu
          T. Blabla: Vycházíme hostům vstříc, po do-  E. Pašková: Hotely jsme uzavřeli. Všichni hos-   hotelu přesun dlouhodobých i přijíždějících
          mluvě nejčastěji rezervace přesouváme na jiný   té odjeli a nové rezervace nesmíme přijímat.   hostů do partnerského hotelu ve městě.
          termín, což mnozí lidé chápou i jako určitou   Poslední hotel v provozu je Cristal Palace v Ma-
          formu naší podpory. To je velmi pozitivní.  riánských Lázních, kde máme hosty do 29. 3.  M. Bukva: Na pátek 13. 3. jsme měli na příjez-
                                                                                 du cca 300 hostů s večeří. Ze čtvrtka na pátek
          E. Pašková: Zatím nerefundujeme. Force ma-   P. Frýdl: Z počátku ano, po zpřísnění podmí-   se vše zhroutilo, restaurace se musela zavřít, hos-
          jeur (tedy full refund) aplikujeme pouze na ob-   nek (zavřené restaurace, zákaz prodeje ubyto-  té nepřijeli. Část předpřipravených netrvanli-
          dobí, po která platí vládní opatření. V každém   vacích služeb) již ne, pouze nabízíme možnost   vých surovin (některé mléčné výrobky, zelenina
          případě ale zkoušíme klientům nabídnout nej-   pronájmu parkovací míst pro sousedící kance-  a ovoce) jsme museli odepsat.
          prve náhradní termín.              lářské budovy.
                                                                                 V. Buriánek: Momentálně je to boj o přežití.
          P. Frýdl: Kde se nevztahují vládní opatření po-  M. Bukva: Vedoucí nebo jejich zástupci na   Zatím to dáváme, duben ještě utáhneme a po-
          stupujeme dle podmínek ve smlouvě, případně   všech úsecích „pracují“ a ostatní jsou na   tom nevím.
          změny termínu – tam kde se vztahují vládní   telefonu. Jsme schopni okamžité akce. Rezer-
          restrikce – potvrzujeme bezplatné storno.  vace fungují normálně, dokonce nám chodí   V. Šos: V Olympik Hotels – ve všech hotelech
                                             rezervace, ale až na druhou polovinu roku.   v období 5. 3.–15. 3. 2020 probíhalo MS v ša-
          M. Bukva: Všem doporučujeme posunutí   Mne nejvíce překvapilo množství dárkových   chu – ženy a muži – kategorie 65+, celkem
          termínu rezervace, především těm předplace-  poukazů, které jsme v několika posledních   590 účastníků. Celou dobu jsem se obával
          ným, abychom nemuseli nic vracet. Rušíme   dnech prodali.              „nejhoršího“, že někdo přijde s horečkou atd.,
          samozřejmě bez penále.                                                 což by znamenalo dát všechny v hotelu do ka-
                                             V. Buriánek: Provoz jsme kompletně zavřeli,   rantény. Naštěstí vše dopadlo dobře a poslední
          V. Buriánek: Momentálně mi hosté ruší rezer-  nebudu tady nějak nesmyslně prodávat ze dveří   klienti – tým Kostarika cca 15 osob odjel 18. 3.
          vace i na květen, řešení zatím žádné nevidím.  nebo oken.              – dříve nesehnali lety.

       6
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13