Page 8 - AHRzpravodaj_ahr0220
P. 8
AKTUÁLNĚ
Petr Beránek – Grandhotel Bohemia Praha: V. Šos: Zrušené rezervace ubytování – režim V. Šos: Rezervační oddělení funguje bez omeze-
Zaměstnanci čerpají pár dní dovolené a od „vyšší moc“, u konferenčních akcí je situace ní, stále chodí rezervace na květen, červen a dále,
16. 3. postupně, nejdéle však od 23. 3., 60 % lepší, většina klientů přesouvá termíny na upřesňují se rezervace konferencí a je docela ži-
překážky v práci. červen, ale hlavně na září a později. Snad to vá korespondence s korporátními klienty, zejmé-
vyjde. na z okolních „nových“ administrativních budov,
Jan Škrle – Hotel Chvalská Tvrz kdy se klienti chodí dívat na úroveň ubytování
a restaurace Sezóna: P. Beránek: Skupiny řešíme individuálně – a vypracovávají se jim nabídky. Většina okol-
Reagovali jsme na vývoj, který v té době byl. pokud byl plánovaný příjezd například 16. 4., ních administrativních budov se má obsazovat
Vypnuli jsme topení, těch pár hostů jsme vracíme peníze, pokud květen a dále, tak v průběhu března a dubna.
sestěhovali do pokojů vedle sebe a vypnuli čekáme, jak se situace vyvine. Máme také jed-
vzduchotechniku. Po zkrácení otevírací doby, nu sérii skupin z USA, tam jsme se domluvili P. Beránek: Ano, jeden pracovník bydlí
jsme zkrátili i tu naši, ještě více, abychom a zrušili vše až do konce května. Podle našeho dobrovolně, vždy jeden pracovník z každé-
ušetřili na externích pracovnících. Pokojské názoru nebude cestování mezi kontinenty ho oddělení na několik hodin pro zajištění
jsme požádali o výpomoc v kuchyni a tím tak rychlé. nejnutnějších úkonů. Housekeeping pracuje
jsme mohli externí firmu zrušit. Dále jsme omezeně 8.00–12.00 a zajišťuje běžný denní
se s hosty dohodli na snídaňových balíčcích. K. Rada: Snažíme se domluvit a převést na dal- úklid. Recepce/rezervace – 10.00–15.00 –
Pak přišlo uzavření restaurace. Ještě v sobotu, ší období, ne u všech se nám to daří, penále rezervace a vyřizování běžné agendy, zároveň
jsme měli 45 rezervací a menší svatbu. Po nedáváme. řeší požadavky na storna a vrácení předplateb.
dohodě s personálem jsme ukončili pracovní Samozřejmě funguje noční služba od 23.00
smlouvy. Všem jsme slíbili a to dodržíme, že do 7.00 hod. Stravovací úsek kuchyně od
si je vezmeme zpátky. Zaměstnanci prokázali Přizpůsobili jste případně nějak 10:00 do 14:00 hod., zajišťuje stravování
neuvěřitelnou loajalitu a dokonce nabídli, že provoz k tomu, abyste mohli ubytovaných hostů a zaměstnanců, postupně
pomohou s pracemi na údržbě hotelu. ponechat alespoň částečně zpracovává zásoby potravin. Samozřejmě
zařízení v provozu? všichni technici od pondělí do pátku zajišťují
Radovan Sochor – Hotel a restaurace údržbu a opravy v době omezeného provozu
Švejk – U zeleného stromu – Nepomuk: T. Blabla: Ve Velkých Karlovicích jsme a mají plné mzdy.
Dohodli jsme se, se zaměstnanci na využití mohli zachovat provoz pekárny, ze které
možnosti ošetření člena rodiny, placené dovo- zásobujeme obchodníky v regionu valašskými K. Rada: Ne, vše jsme zavřeli, není komu
lené, neplacené dovolené, náhradní práce na frgály. Ve zlínské Bistrotéce Valachy jsme služby nabízet, ale jsme schopni vcelku rychle
farmě pro číšníky a kuchaře a s někým musel mohli zachovat provoz obchodu, kam jsme otevřít, bude záležet i na dalším zásobování.
být po dohodě ukončen pracovní poměr.
koncentrovali některé produkty z naší kuchy-
ně, pekárny a cukrárny. Zavedli jsme zde také
Karel Rada – Hotel Horizont Pec p. Sněžkou: prodej balených a vakuovaných jídel s sebou Jaká byla největší provozní
Zatím čekáme, část jsme dali na ošetřování, v krabičkách, pečeme, vyrábíme pomazánky, výzva, které jste čelili?
a v pondělí chceme rozhodnout, dle možnos- „hotovky“ ve sklenicích, obložené balené
tí. Někteří kolegové nevydrželi s otálením bagety a podobně. Aktuálně řešíme, že spus- T. Blabla: Když jsme museli sdělit hostům, kte-
vlády a propouští.
tíme rozvoz našich balených jídel a dalšího ří k nám v pátek 13. března přijeli na vytouže-
sortimentu. Připravujeme také ke spuštění ný víkendový pobyt, že budou muset zase odjet
e-shop, nyní je ve fázi testování. Plánovali zpět domů.
Jak řešíte rušení rezervací jsme ho už delší dobu, nyní je čas rychle
na období, na které se ho dokončit. To vše nám pomáhá alespoň E. Pašková: Cash flow v následujících týdnech
nevztahuje zatím vládní částečně redukovat ekonomické dopady a měsících.
opatření? této situace.
P. Frýdl: Po rozhodnutí o přerušení provozu
T. Blabla: Vycházíme hostům vstříc, po do- E. Pašková: Hotely jsme uzavřeli. Všichni hos- hotelu přesun dlouhodobých i přijíždějících
mluvě nejčastěji rezervace přesouváme na jiný té odjeli a nové rezervace nesmíme přijímat. hostů do partnerského hotelu ve městě.
termín, což mnozí lidé chápou i jako určitou Poslední hotel v provozu je Cristal Palace v Ma-
formu naší podpory. To je velmi pozitivní. riánských Lázních, kde máme hosty do 29. 3. M. Bukva: Na pátek 13. 3. jsme měli na příjez-
du cca 300 hostů s večeří. Ze čtvrtka na pátek
E. Pašková: Zatím nerefundujeme. Force ma- P. Frýdl: Z počátku ano, po zpřísnění podmí- se vše zhroutilo, restaurace se musela zavřít, hos-
jeur (tedy full refund) aplikujeme pouze na ob- nek (zavřené restaurace, zákaz prodeje ubyto- té nepřijeli. Část předpřipravených netrvanli-
dobí, po která platí vládní opatření. V každém vacích služeb) již ne, pouze nabízíme možnost vých surovin (některé mléčné výrobky, zelenina
případě ale zkoušíme klientům nabídnout nej- pronájmu parkovací míst pro sousedící kance- a ovoce) jsme museli odepsat.
prve náhradní termín. lářské budovy.
V. Buriánek: Momentálně je to boj o přežití.
P. Frýdl: Kde se nevztahují vládní opatření po- M. Bukva: Vedoucí nebo jejich zástupci na Zatím to dáváme, duben ještě utáhneme a po-
stupujeme dle podmínek ve smlouvě, případně všech úsecích „pracují“ a ostatní jsou na tom nevím.
změny termínu – tam kde se vztahují vládní telefonu. Jsme schopni okamžité akce. Rezer-
restrikce – potvrzujeme bezplatné storno. vace fungují normálně, dokonce nám chodí V. Šos: V Olympik Hotels – ve všech hotelech
rezervace, ale až na druhou polovinu roku. v období 5. 3.–15. 3. 2020 probíhalo MS v ša-
M. Bukva: Všem doporučujeme posunutí Mne nejvíce překvapilo množství dárkových chu – ženy a muži – kategorie 65+, celkem
termínu rezervace, především těm předplace- poukazů, které jsme v několika posledních 590 účastníků. Celou dobu jsem se obával
ným, abychom nemuseli nic vracet. Rušíme dnech prodali. „nejhoršího“, že někdo přijde s horečkou atd.,
samozřejmě bez penále. což by znamenalo dát všechny v hotelu do ka-
V. Buriánek: Provoz jsme kompletně zavřeli, rantény. Naštěstí vše dopadlo dobře a poslední
V. Buriánek: Momentálně mi hosté ruší rezer- nebudu tady nějak nesmyslně prodávat ze dveří klienti – tým Kostarika cca 15 osob odjel 18. 3.
vace i na květen, řešení zatím žádné nevidím. nebo oken. – dříve nesehnali lety.
6