Page 10 - index_cely_gh0620_prosinec
P. 10
AKTUÁLNĚ
Desatero pravidel a systémových opatření pro restaurace
a ubytovací služby (návrh AHR ČR)
RESTAURACE UBYTOVACÍ SLUŽBY
1. Roušky: podle platných nařízení a charakteru 1. Roušky: podle platných nařízení a charakteru provozu, personál i hosté
provozu, personál trvale, hosté s výjimkou usazení 2. Dezinfekce: k dispozici u vchodu a na recepci
u stolu 3. Rozestupy: dodržování bezpečné vzdálenosti mezi osobami ve všech
2. Rozestupy: vzdálenost mezi skupinami hostů veřejně přístupných prostorách, rozestupy hostů ve frontách 1,5 m
u stolu minimálně 1 m 4. Zvýšená hygienická opatření: pravidelná dezinfekce předmětů
3. Ruce: dezinfekce na ruce k dispozici u vchodu a ploch, kterých se dotýká více osob např.:
do restaurace a na WC, antibakteriální mýdla ve a. Veřejné prostory, recepce – stolky, židle, pulty, magnetické karty, klíče,
výrobních střediscích platební terminály, pera, madla, kliky, zábradlí, vypínače, výtahy
4. Stoly: dezinfekce stolů před příchodem b. Pokoje – dávkovače v koupelně, ovládání, vypínače, fény, coffee sety,
nového zákazníka + případně madla židlí a sedáky telefony, lampičky, manuály služeb, minibary; žehlička a žehlicí prkno,
(pokud je to možné) tlačítka trezorů atd. Omezení používaných předmětů na pokoji (časopisy,
5. Nabídkové lístky: který lze po každém použití psací potřeby, přehozy přes postel, dekorativní polštáře). Zvýšená pozornost
dezinfikovat, případně stejné pravidlo pro jednorázovým kosmetickým přípravkům na pokojích, po každém odjezdu
elektronické lístky, podpora platby kreditní kartou hosta v případě, že je to možné, obaly nepoužitých kosmetických přípravků
6. Odstranění všech předmětů ze stolu kterých dezinfikovat.
se hosté opakovaně dotýkají: nabídkové karty, 5. Skladování a čištění pracovních oděvů a praní prádla: jsou
stojánky, pivní tácky nastavená přísná pravidla
7. Dochucovací prostředky: v uzavřeném 6. Bezpečná manipulace s prádlem zabraňující kontaminaci (použité
a omyvatelném balení, po každém hostu prádlo, pytle po úklidu, přísné oddělení prádla použitého a čistého)
dezinfekce 7. Větrání: tam, kde to je možné zajistit pravidelné větrání místností, včetně
8. Zpracovaný písemný postup pro zajištění pokojů po odjezdu hostů
bezpečnosti personálu před virovou nákazou 8. Dezinfekční a ochranné pomůcky pro zaměstnance: roušky,
9. Zvýšená sanitace skla a mytí nádobí: respirátory, jednorázové rukavice, čisticí a dezinfekční roztoky na ruce,
minimálně na 60 °C, pivní sklo při dodržení zásad jednorázové ubrousky, ochranné clony, např. na recepci
stanovených pivovary a hygieniky lze mýt i ve 9. Aktivní podpora nabídky online check–in/out: pokud má ubytovací
studené vodě zařízení tyto technologie k dispozici, případně samoobslužné kiosky FOTO: ARCHIV
10. Personál: pravidelné školení a zákaz práce 10. Zavedení standardů prevence
zaměstnanců s respiračními problémy a zvýšenou a postupů: pro případ podezření z onemocnění, nebo prokázání výskytu
teplotou onemocnění v ubytovacím zařízení, pravidelné školení personálu a jeho
Pro zahrádky platí limitovaný počet míst u stolu – evidence
maximálně 6 osob a stejná pravidla jako pro TEXT: AHR ČR
restaurace. Více na www.ahrcr.cz
8 www.gastroahotel.cz