Page 5 - novy_gh0121
P. 5
kdo je kdo
Simona Stavjaňová
Je novou provozní manažerkou Bistrotéky Valachy – komplexního gastronomic-
kého podniku s bistrem, kavárnou, cukrárnou, pekárnou, kornuterií, nočním barem
a Školou vaření, který byl otevřen v listopadu 2018 v Obchodním domě Zlín. Bistroté-
ce Valachy, která patří do portfolia skupiny HP TRONIC a jejího Resortu Valachy, se
pod jejím vedením podařilo ustát nepříznivou situaci, takže podnik nemusel v první
vlně přistoupit k propouštění zaměstanců a nesměřuje k tomu ani nyní. Simona
má bohaté zkušenosti v oblasti cestovního ruchu a gastronomie. Svou profesní
dráhu začala jako vedoucí recepce v lázeňském domě Tosca v Karlových Varech.
Následně prošla dalšími karlovarskými hotely na různých pozicích, byla mj. provozní
ředitelkou hotelu Excelsior či Humboldt, pět let působila
Ondřej Dulanský v Grandhotelu Pupp na pozici sales manager a posléze
Vystudoval hotelovou školu front office manager. Má zkušenost z manažerských
v Opavě, kde se mu naskytla pozic hotelů také v dalších městech – Trnavě, Nitře či
možnost vycestovat na stáž Českých Budějovicích. Ve společnosti HP TRONIC zača-
do Francie. Tam se zrodila la nejprve pracovat v roce 2019 jako obchodní mana-
touha stát se kuchařem. Po žerka pro firemní klientelu Resortu Valachy a Bistrotéky
dokončení studia měl jasno Valachy. V Bistrotéce Valachy, jejíž vedení převzala na
v tom, že pokud bude práci jaře 2020, má dnes na starosti řízení týmu 80 lidí nejrůz-
vykonávat, chce se učit od nějších gastro profesí, protože podnik zahrnuje nejen
těch nejlepších. V tu chvíli to restauraci, ale také pekárnu, obchod, cukrárnu a bar.
byli kluci z Koishi (Petr Fučík, Nově se chystá i na rozšíření o cateringové služby.
Jiří Nedorostek, Jiří Dittrich,
Přemek Forejt). Pohovor
dopadl skvěle. Vzali ho. Jeho
cesta pak následovala přes
Entrée do Pavillonu. Ten bo-
hužel vloni v březnu, během Leeda Abrtová
první vlny coronaviru, změ- Vystudovala FFUK obor francouzština lingvistika, ale jako
nil koncept, kterého se už překladatelka a tlumočnice pracovala jen nárazově a táhlo jí
nechtěl účastnit. Uvažoval, to k obchodně praktickým zkušenostem. Čtrnáct let pra-
tak asi jako hodně lidí z gast- covala jako obchodní zástupkyně velké francouzské firmy
ronomie, o změně oboru. Na z oblasti automobilového průmyslu, kde získala hodně zku-
Instagramu se dočetl, že Kluci šeností. Přitom vytvořila s manželem novou značku v by-
z Ramen Brno hledají nového tovém designu pod názvem Anglická sezóna, kde se snaží
kolegu. Kontaktoval Jiřího skloubit anglický a francouzský styl bydlení a nabídnout
Vyzourka, se kterým spolu- ho do českého interiéru a jejich společná firma funguje už
pracoval v Entrée, a vyšlo přes 10 let. Obchod v Praze Podolí je zaměřený na prodej
to. Není divu, vždyť Ondřej stylového nábytku, svítidel, dekorací, anglických tapet a látek a samozřejmě nedílnou
Dulanský se kromě zkuše- součástí je její designérská činnost, této činnosti se věnuje přes 8 let a navrhuje nejen
ností z těch nejlepších res- pro soukromé osoby, ale i pro hotely a restaurace. Svoji lásku k interiérům zúročila při
taurací může pochlubit titu- přestavbě venkovského sídla v Hobšovicích, malé vesnici 20 min. za letištěm. Vytvo-
lem Objev roku, který získal řila zde centrum pro osobní rozvoj Statek Anglická sezóna, což je unikátní prostor pro
v anketě Zlatý kuchař 2017. rozvoj duše a těla, konají se zde jógové, meditační, kreativní a vzdělávací workshopy.
Michaela Tomková
O lásku k hotelnictví se postarali její rodiče, kteří měli na starost ubytovací zařízení ve Starých Spla-
vech u Máchova jezera. Při výběru střední školy bylo jasné, že půjde na hotelovou školu a hned po
maturitě odjela do Švýcarska. Tam místo plánovaných třech měsíců zůstala dva roky a nasbírala vy-
nikající zkušenosti v oboru. Po návratu „otevřela“ v Praze hotel švýcarské společnosti Mövenpick, kde
působila 13 let v recepci jako shiftleader. Fascinovalo ji, že se v této práci mísí cestování, poznávání, TEXT: STÁŇA KREJČOVÁ / FOTO: ARCHIV
kultury a národnosti. Před šesti lety zakotvila v přístavu jménem HOTEL PORT, zpátky doma na břehu
Máchova jezera, kde se stará o firemní akce. Říká: „Každá akce je jiná, je to jako příběh, až do poslední
chvíle nevíte, jak dopadne.“ Práce ji baví, nabíjí a dělá ji s velkou láskou; odměnou je jí prý skvělý tým
lidí, který má kolem sebe, krásné prostředí a hlavně spokojený a vracející se klient, ten je nejvíce.
www.gastroahotel.cz 3