Page 11 - AHRzpravodaj_0222
P. 11

REPORTÁŽ


       HOTEL JE PRODLOUŽENOU

       RUKOU RODINY



       Do Prahy přijel ADRIAN ATTARD poprvé v životě v prosinci 2021
       a na první měsíce se ubytoval v hotelu, který má jako ředitel na starost.
       Když po probuzení roztahoval závěsy na oknech svého pokoje, užíval si
       dechberoucí výhled na celé město a neskrýval nadšení z krásy a kouzla
       nového domova v Praze. Město ho nepřestává okouzlovat ani na jaře,
       kdy ho zdobí kvetoucí stromy.

       Hotel Corinthia Prague, Pražany běžně označo-   Adrian Attard je na pozici generálního ředite-
       vaný jako Corinthia Tower, patří mezi 10 nejvyš-   le už druhou dekádu. Na Maltě, odkud pochází,
       ších budov v Česku. Ve 26 patrech nabízí 539 po-   vedl sedm let hotel Radisson Blu a poslední tři
       kojů, bazén a spa, několik konferenčních sálů   roky hotel Corinthia Palace, první z řetězce hote-
       a samozřejmě restauraci a bar. Nový generální ře-   lů, které jsou teď rozesety v 9 zemích světa. Tam
       ditel převzal vedení hotelu po dvou letech pande-   také jako náctiletý začínal svou kariéru, když přes
       mie, která jak sám říká, po čase nelítostného   léto obsluhoval hosty u bazénu.
       ochromení cestovního ruchu, vyvolala změnu   „Hoteliérství jsem se učil od samotného maji-
       zavedeného fungování. Je šance, že ta změna bu-   tele hotelu a zakladatele Corinthie pana Alfreda
       de mít pozitivní vliv jak na pro provozovatele,   Pisaniho, který mi vštěpoval, že lidskost, empatie
       tak na klienty. Záleží na tom, jak se uchopí.  a pozornost k hostům jsou klíčem k úspěchu.
        Ještě před dvěma lety se hotel primárně zamě-   Hotel netvoří stěny budovy, ani sebekrásnější
       řoval na jedinečné naplnění potřeb organizáto-   pokoje. Hotel tvoří lidé, kteří v něm pracují.
       rů a účastníků kongresů. Ty se sice pozvolna   Vášeň a radost z práce je důležitá na všech po-   a pocit sounáležitosti. V době, kdy lidé často
       vrací, ale v omezené míře, a tak je třeba najít   zicích v hierarchii společnosti a je zodpovědnos-   tráví v zaměstnání více času, než věnují své
       jiný úhel pohledu a vytvořit unikátnost tam,   tí ředitele, aby takový přístup k práci ve svých   rodině, stává se pro obchodního cestujícího
       kde je poptávka. Ať už je to přeměna na ho-  podřízených podporoval a motivoval je,“ říká   hotelové prostředí prodlouženou rukou rodi-
       telový resort, nebo zaměření se na korporátní   Adrian Attard. Leadership patří mezi dovednos-   ny, a to je něco, na čem chceme pracovat.
       ubytování a vyslyšení potřeb lidí, kteří v rámci   ti, na kterých generálnímu řediteli velice záleží,   Stejnou měrou ale věnujeme pozornost
       své práce hodně cestují. V momentě, kdy se   a proto absolvoval odborníky ceněný program   našim zaměstnancům“, říká pan Attard,
       kongresy obnoví v plné síle, bude důležité být   Cornelské univerzity v New Yorku zaměřený   „protože posláním našich hotelů je „obohaco-
       připraveni stát se znovu jedničkou na trhu.  na vedení lidí a týmů.    vat a povznášet život“. Bylo by naivní myslet
        „V prvním měsíci letošního roku bylo v hote-   Mezi ranní rituály pana Attarda patří obhlíd-   si, že negativně naladění zaměstnanci dokáží
       lu zaměstnáno jen 100 lidí, vzpomíná Adrian   ka celého hotelu, při níž pozdraví personál, se-   vytvořit pozitivní atmosféru. Ve snaze předat
       Attard. „Po nuceném uzavření a nevyhnutelném   známí se s aktuální technickou situací v budově   našim hostům pocit, že našli místo, kam patří,
       propouštění se situace začala co do pandemie   a ujistí se, že vše odpovídá vysokému standardu   byť na omezený čas, je potřeba vytvořit takové
       zlepšovat, ale vyvstala nová a skutečně nečeka-  pětihvězdičkového hotelu. Vzhledem k rozloze   zázemí v základu celé struktury, a především
       ná a nešťastná doba, která má na cestovní ruch   hotelu mu to zabere minimálně hodinu.  v lidech“, pokračuje. „Osobně obdivuji kolegy
       ve východní a střední Evropě opět nemilý dopad.   Dopolední porady vedení hotelu se už pár   ze snídaňových směn, kteří jsou od brzkého
       Pro vedení hotelu je to další nová zkušenost   týdnů opět konají společně. První měsíce v roce   rána na nohou a do 11 hodin už mají obslou-
       a velká výzva, kdy nespočet plánů na nadchá-  byly porady vedené online, ačkoli se všichni účast-   ženo 500 hostů, dodává pan ředitel.
       zející měsíce a roky musí ustoupit potřebám   níci nacházeli v jedné budově. Bylo to tak bez-   První týdny na nové pozici v nové zemi byly
       fungování tady a teď.“             pečnější, protože pečlivé dodržování hygienických   při obědě ve znamení schůzek, seznamování,
                                          opatření bylo, je a bude pro fungování hotelu   spojování tváří se jmény a učení se základům
                                          zásadní.                            češtiny.
                                            Vzhledem k tomu, že stavba budovy hotelu   Pracovní odpoledne v hotelu utíkají rychle.
                                          byla dokončena v osmdesátých letech minulé-  Pravidelná setkání vedení, kontrolní obchůzky
                                          ho století, je modernizace na pořadu každého   pracovišť, meetingy s lidmi z oboru i mimo něj
                                          dne. Stejně tak i digitalizace služeb a jejich zapo-   a také množství ad hoc situací, pro které nejsou
                                          jení do servisu, který stojí na lidskosti a benefi-   standardní řešení, ale vyřešit se musí.
                                          tech fyzického potkávání, kdy spolu hosté a per-   Mezi nejoblíbenější čtení pana Attarda patří
                                          sonál komunikují osobně. Ve vývoji je aplikace   reporty nočních manažerů. Těší se na ně, pro-
                                          pro mobilní telefon, která by měla nahradit klíč   tože v noci hotel žije úplně jiným životem než
                                          od dveří pokoje a do určité míry i možnost 24ho-   za dne. „Ty příběhy, které se na noční směně
                                          dinového check -in a check -out bez asistence   odehrávají, jsou jako stvořené pro sdílení, a tak
                                          recepční.                           si je ukládám s tím, že je jednou knižně vydám“,
                                            Právě citlivé propojení moderních technolo-   směje je Adrian Attard.
                                          gií je jedno ze zásadních témat v prostředí, kde   Ve volném čase se nový ředitel hotelu na do-  TEXT: TATIANA VOMÁČKOVÁ / FOTO: ARCHIV
                                          důležitou roli hraje osobní kontakt. Je nesporné,   hled od bájného Vyšehradu rád dlouze prochází
                                          že umělá inteligence umožňuje efektivní fun-  ve společnosti své partnerky a jejich psa. Mezi
                                          gování, ale v hoteliérství bude vždy na prvním   jeho koníčky patří cestování. Denně na chyt-
                                          místě kontakt s hostem.             rém telefonu otevírá aplikaci Spotify, které by
                                            „To, co odlišuje hotely Corinthia od jiných   se jen těžko vzdával. Poslouchá na ní hudbu
                                          vysokokapacitních zařízení, je pohostinnost   a zpravodajské podcasty.
                                                                                                                 9
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16