Page 14 - AHRzpravodaj_ahr0220
P. 14
REPORTÁŽ
JE DŮLEŽITÉ VYJÍT
VSTŘÍC POŽADAVKŮM
KAŽDÉHO HOSTA
S Annou Larinou, spa managerkou pražského hotelu
Four Seasons ve Veleslavínové ulici, jsme se sešli počátkem
března. Měli jsme možnost strávit s ní jeden její pracovní den.
Krátce před 8.00 vchází do lobby hotelu svěží
a usměvavá Anna Larina. Přesně takhle jsme si 5 OTÁZEK
managerku spa oddělení představovali. Nedá PRO ANNU LARINU:
nám to, abychom se nezeptali na recept na
tak dobrou ranní náladu. „Pravidelně vstávám l CO VÁM V POSLEDNÍ DOBĚ
v 6.00 a zhruba hodinu mi trvá než odejdu UDĚLALO RADOST? Koncem
z domova do práce,“ vysvětluje Anna. Pod- února jsem byla o víkendu na horách.
statné je slovo „odejdu“, protože ze Smíchova, Poseděla jsem také chvíli v restauraci.
kde bydlí, chodí každý den do hotelu pěšky. Z okna jsem pozorovala sníh
„Pokaždé se snažím jít jinou cestou. Někdy a popíjela přitom teplý zázvorový
přes Malou Stranu, jindy třeba přes Palackého čaj. Byla to pro mě radostná chvíle,
náměstí. Těch variant je docela hodně. Mám která se nedá koupit.
ráda tu atmosféru probouzejícího se města, kdy l MOJE NEJKRÁSNĚJŠÍ
ještě nepotkávám hodně lidí. Během meditační DOVOLENÁ? Nejvíc se mi zatím líbilo v Jordánsku. Překvapila mě zvláštní energie
procházky se příjemně osvěžím a jsem dobře skalního města Petra. Když jsem šla mezi skalami, cítila jsem se nepopsatelně lehce. Celkově
naladěna na celý den,“ dodává. mě Jordánsko velmi mile překvapilo. Obdivovala jsem poušť, která je pro nás obyvatele
Její první kroky po příchodu do spa oddělení zelených oblastí, tolik exotická.
vedou na obhlídku celého spa prostoru, který
zahrnuje fitness centrum, bazén a samotné l MOJE NEJOBLÍBENĚJŠÍ JÍDLO? Miluji avokádo a všechna jídla a nápoje z něj
spa s masážními místnostmi, saunou a párou. vytvořené.
Všechno je v pořádku a tak jdeme za recepční l JAKOU KNIHU JSEM V POSLEDNÍ DOBĚ ČETLA? Momentálně čtu knihu od
spa, která Anně sděluje, jak proběhl víkend. Viktora Huga Zvoník od Matky boží. Mám ji v knihovně už dlouho, ale asi jsem k ní
Ten bývá vždy z hlediska masáží a terapií hodně potřebovala najít cestu. Není to jednoduchá četba, ale fascinuje mě, jak autor do detailů
vytížený. Zajímá ji, kolik bylo masáží, hostů, popisuje architekturu a události způsobem, že všechno úplně vidím, jako bych tam
zda se nevyskytl nějaký technický problém. skutečně byla.
S čerstvými informacemi pospíchá na
8.30 na ranní poradu, kde se schází vedení l DÁREK, NA KTERÝ SE NEZAPOMÍNÁ? Od mojí maminky jsem dostala
hotelu. Šéfové jednotlivých oddělení každé ráno k narozeninám náušnice, které už mají svoji historii. Ona je dostala od své babičky a teď
řeší denní provoz – příjezdy a odjezdy hostů, je nosím já. Jsou to už náušnice s příběhem.
jejich připomínky i pochvaly. Pro Annu je
důležité vědět, jací hosté přijíždí. Někteří se už
pravidelně vracejí a Anna ví, o jaké masáže mají nové a zajímavé procedury zařadí do nabídky. Ve 14.00 ji doprovázíme na poradu celého
zájem. Právě se dozvěděla, že přijede host, který „Plánujeme se ještě více zaměřit na terapie spa týmu, kde se probírají rezervace a objedna-
preferuje intenzivnější masáž. Hned po poradě a esenciální oleje posilující imunitní systém. ní hosté.
to musí říci Spa týmu, aby byly terapeutky Zejména v dnešní době je posílení imunitního Terapeutkám Emilije a Jitce předává infor-
připravené na speciální požadavky hosta až systému klíčové. Hostům spa nabízíme kromě mace o preferencích objednaných hostů, aby na
vstoupí do lázní. běžných nápojů i zázvorový čaj, který má na jejich požadavky a očekávání byly připravené.
Po 9.00 předává Anna informace z pora- imunitu rovněž pozitivní účinky,“ říká Anna. Okolo 15.00 vítá VIP hosty, kteří mají re-
dy recepční Radce. Mluví o hostech, kteří S Veronikou spolupracují také na přípravě nové zervovanou terapii, a vysvětluje jim, co je čeká.
mají zájem o masáž. „Je důležité vyjít vstříc spa brožury, v níž hosté najdou přehled všech Do spa chodí nejen hoteloví hosté, ale i AVA
požadavkům každého hosta. Někdo má zájem terapií, masáží, kosmetických ošetření i rozšiřu- Spa členové a lokální hosté, kteří již služby spa
o jemnou masáž, jiný o důraznější. To všechno jící se nabídku wellness programu. znají a vrací se do něj.
je potřeba vzít na vědomí,“ objasňuje Anna. Na 11.00 má Anna domluvený telefonát V 16.00 se Anna dostává k administrativní
Hosté si mohou vybrat z klasických masáží jako s dodavatelem kosmetiky, který ji informuje práci v kanceláři. Prochází statistiky, kontroluje
jsou hloubková, švédská, aromaterapeutická o nových produktech a procedurách. „Mys- objednávky a připravuje rozpočet na příští měsíc.
nebo z netradičních, jako je například specific- lím si, že nabídka je aktuální a pro nás určitě Všechno je hotovo v 17.00. Anna ale ještě
ká La Boheme masáž s lipovým olejem, který zajímavá. Musím ale vše ještě probrat s terape- hotel neopouští. Jde na zaměstnaneckou jógu,
výrazně podporuje imunitní systém. V posled- utkami. Ony vše zhodnotí z hlediska léčebného kterou vede kolegyně Renata z housekeepingu. TEXT: MICHAELA ŠULCOVÁ / FOTO: ARCHIV
ních měsících patří k nejoblíbenějším. Hosté přínosu pro hosty,“ vysvětluje. V 18.00 odchází domů. Večer se snaží už
mají rádi také procedury s konopným olejem Ve 12.00 jde Anna na oběd do zaměstna- nepracovat, ale po telefonu je vždy svému týmu
uvolňujícím svalstvo. necké restaurace a vybírá si ravioli se špenátem. k dispozici pro případ, že by potřebovaly s ně-
V 10.00 má schůzku s Veronikou Tam- Jak říká, výběr jídel je úžasný – zeleninové čím poradit. „Mám ráda klidné večery, kdy se
chynovou, ředitelkou PR a komunikace. saláty, vegetariánské i masité pokrmy. Sama se mohu věnovat tvůrčí práci, konkrétně vyšívání,
Jaro se nezadržitelně blíží a tak plánují, jaké stravuje zdravě a fast food naprosto odmítá. nebo čtení knihy.
12