Page 19 - Gastro&Hotel 2022
P. 19

téma





        ba 20 % ubytovaných hostů Slováci, mezi   me sílící trend, upouštět od nabídky   Aktuální problematikou
        jednodenními návštěvníky jejich podíl   více služeb v ceně ubytování. My se jí   je také personální obsazení.
        vzrostl na třetinu.                ale chceme i nadále držet. Díky tomu   Jak jste na tom?
                                           jsme výjimeční a pro hosty atraktivní.  MB: Obě centra, fitness i wellness, ma-
        Reagujete na současné trendy?                                         jí své vedení a základní personál. Samo-
        MB: Přestože hotel není provozovate-  Do jaké míry ovlivňuje          zřejmě děláme maximum pro udržení
        lem Fitness ani Wellness Aquapalace   nabídku wellness současná       všech zkušených pracovníků. Každoroč-
        Praha, velmi se zajímám o nové trendy.   energetická situace?         ně pořádáme řadu školení odborných
        Samozřejmě ekonomika provozu těch-   MB: Téma energií je pro nás velmi bo-   i jazykových a zaměstnanci mají také
        to zařízení neumožňuje každoroční kom-   lestivé. Jen pouhé jejich zdražení jde u nás   přístup k rozsáhlé databázi on -line ško-
        pletní obměnu drahého vybavení. Je   v letošním roce do vyšších desítek mi-  lení na opravdu velmi rozmanitá témata.
        ale dobré vnímat, jakým směrem se   lionů korun. Majitel se ale snaží spořit   Pravda je, že ne všichni toho využívají,
        ubírá nabídka i zájem hostů. Proto při   energií vlastně od otevření resortu před   ale ti, kteří přišli on -line výuce na chuť,
        svých návštěvách v cizích hotelech vždy   čtrnácti lety. V minulosti již investoval   si velmi pochvalují, že jim pomáhá v jejich
        obdobná střediska navštěvuji a okukuji,   obrovské částky do moderních zařízení,   profesním růstu.
        co tam mají zajímavého.            která šetří nejen energie, ale také snižují   Aktuální letní top sezona je samozřej-
           Ve fitness není na trenažerech žád-   spotřebu vody. Mohu například jmenovat   mě velmi náročná. I u nás se potýkáme
        nou novinkou převod vydané síly na elek-   kogenerační jednotky, které při výrobě   s občasným nedostatkem pracovníků,
        trickou energii a její měření. Do hry vstu-   tepla zároveň vyrábějí elektrickou energii.   který ale kolegové s nasazením všech
        pují různé nové aplikace, často už mo-  A samozřejmě máme plány na další ne-  sil zvládají.
        bilní, na kterých můžete sledovat svoje   malé investice, ale to vše chce svůj čas.  Většinu masérů, trenérů a cvičitelů
        výkony a vývoj vaší kondice. Docela mě   TB: Bohužel ano. Ceny energií šly   tvoří externí pracovníci, najímaní v přípa-
        v zahraničí zaujalo vzájemné propojování   o 100 % nahoru, což u nás znamená růst   dě potřeby. Proto je tak důležitá vysoká
        aplikace v rámci „členské party“. Soutě-  nákladů v odhadovaném řádu několika   odbornost stálých zaměstnanců a vedou-
        živost, ale i vzájemná spolupráce tam   milionů korun ročně. Kvůli rostoucím ce-   cích pracovníků. Musí umět sami posou-
        vyústily v projekt Rozsvítíme Eiffelovku.   nám energií jsme museli již v závěru loň-   dit schopnosti a odbornost najímaných
        Šlo o to, jak dlouho musí společně cvi-  ského roku zvýšit ceny ubytování, v tomto   externistů. Sami si udržují osvědčené
        čit na trenažerech, aby vyrobili dostatek   roce jsme přistoupili ke zdražení wellness   kontakty a spolupráci s kvalitními odbor-
        energie potřebné k osvětlení Eiffelovy   a gastro služeb a úpravy cen zřejmě ješ-   níky. A zde jsou pak na místě i manažer-
        věže. Vlastně to je úplně jednoduché.   tě nejsou u konce. Neplánujeme ale, že   ské a kontrolní schopnosti. Díky unikát-
        Podobná zábava a nápady ale určitě   bychom kvůli udržení nižších cen třeba   nosti produktu, dobré práci i nadšení
        zaujmou a pro mladé to je prospěšnější   omezovali služby v ceně, zkracovali pro-   všech pracovníků se nám daří. Splnili
        než jen sezení u počítače.         vozní dobu wellness center… Tudy z mého   jsme ambiciózní plán za první pololetí.
        TB: Trendy sledujeme dlouhodobě, in-   pohledu cesta nevede. Věřím, že vyšší   To vnímají všichni spolupracovníci. Je
        spirací jsou pro nás hlavně wellness ho-   ceny v očích hostů obhájíme, pokud náš   to pro ně velmi důležitá zpráva a po-
        tely v Rakousku, Švýcarsku, v poslední   produkt bude opravdu špičkový. A k tomu   vzbuzení do budoucna.
        době také Turecku. Díky zahraniční in-   nyní směřujeme veškeré naše úsilí. Ale   TB: Dostatek kvalifikovaného personá-
        spiraci jsme mimo jiné byli před lety me-   cesty, jak bojovat s vyššími cenami ener-   lu je dnes v našem oboru opravdu prob-
        zi prvními v ČR, kdo začal hostům nabí-   gií, hledáme i jinak. V současné době se   lém. Nám se naštěstí daří zaměstnanost
        zet saunové rituály, které jsou dnes velký   připravujeme u obou hotelů na využití   držet i díky tomu, že jsme součástí silné
        hit. V poslední době v zahraničí vnímá-   fotovoltaiky i s úložištěm.  a stabilní firmy HP TRONIC, která vlastní
                                                                                mimo jiné Datart nebo Etu. Díky tomu
                                                 Tomáš Blabla                      nabízíme hodnotnější benefity, než
                                                                                    je v našem oboru běžné. Garan-
                                                                                     tujeme stabilní a jistý příjem
                                                                                      a řádně hrazené přesčasy, což
                                                                                      také není samozřejmostí, zaklá-
                                                                                      dáme si na transparentním a fé-
                                                                                     rovém přístupu, nyní intenzivně
                                                                                    pracujeme na zainteresovanosti
                                                                                  středního managementu. To, že
                                                                                jsme daleko od velkých měst uprostřed  TEXT: OLGA VOMÁČKOVÁ / FOTO: ARCHIV AQUAPALACE PRAHA,
                                                                              přírody, je sice velkou výhodou v očích
                                                                              našich hostů, ale částečnou komplikací
                                                                              z pohledu zaměstnanosti, protože se   RESORT VALACHY VELKÉ KARLOVICE
                                                                              nemůžeme spolehnout jen na pracovní
                                                                              sílu z blízkého okolí, a hodně zaměst-
                                                                              nanců dojíždí. V posledních dvou letech
                                                                              jsme proto hodně zapracovali na rozší-
                                                                              ření personálního ubytování.


                                                                                                www.gastroahotel.cz 17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24