Page 14 - GH 04/2021
P. 14
lázně
Luděk Louda,
ředitel Spa
Hotelu
ULRIKA
v Karlových
Varech
oslední, téměř půlroční uzavření
lázní, bylo velmi nepříjemné. Ně-
Pkteří zaměstnanci změnili obor
a rovněž tato situace byla příčinou nepro-
dloužení několika smluv, což jsme běžně
dělali. Nicméně kmenový stav týmu zů-
stal, tudíž jsme byli připraveni kdykoliv
obnovit provoz všech středisek.
Náš hotel prošel rozsáhlou rekonstruk-
cí v letech 2017–2018, v plném provozu
byl potom pouze jeden celý rok. V době,
kdy jsme očekávali postupný návrat vlože-
ných investic, přišel vládou nařízený nou-
zový stav. Zde chci poděkovat všem hos-
tům, kteří u nás měli rezervace, za respek-
tování nařízení vlády. Žádostem o posunutí
termínu pobytu či vrácení peněz, jsme ve
všech případech vyšli vstříc.
Státní dotace nám pomohly, mít nebo
nemít tyto peníze by byl určitě rozdíl. Nic- let mít nebudeme, soustředili jsme se na lat si vnitřní audit“. To znamená zmapovat,
méně bez vlastního kreditování nákladů tuzemský trh. Změnila se cenová politika, co se stalo, v jaké jsem nyní situaci a dát
bychom celé období neufinancovali. Na- obsah wellness a léčebných balíčků, sys- šanci tomu, co nového přichází. To, co by-
stavení byla také dost omezující a nespra- tém provozu, rozbor nákladů. Náš web, lo, skončilo a nevrátí se.
vedlivá, spousta firem na ně nedosáhla, Facebook a Instagram se staly denním tis- Jako ředitel formuluji na každý rok svůj
a to vedlo k jejich existenčním problémům. kem. Ti, co mají zájem o náš hotel i Karlo- cíl. Na tento rok jsem definoval cíl tak-
Kvůli složité administrativě a nedostateč- vy Vary, nás sledují velmi detailně. Můžu to: Upevnit spojení mezi hotelem a jeho
né technické podpoře některé podniky ani říct, že česká klientela je z našeho přístu- zaměstnanci. Ideálem je „multiheaded
o dotace nežádaly. pu i produktu nadšená. employee“ neboli zaměstnanec, který se
Během nuceného uzavření hotelu jsme Za svou dlouholetou praxi v zahraničí přizpůsobí aktuální situaci a dělá v rámci
se věnovali kosmetickým úpravám po re- jsem pochopil, že je nutné se neustále učit svého střediska to, co je právě potřeba.
konstrukci a také dalšímu vylepšení nabí- novému a být připraven i na situace, které Velmi důležité je, že úspěch hotelu sám
zených produktů. Protože svou klientelu, by nikdo nečekal. Člověk se musí okamži- o sobě nestačí, svůj posun vpřed musí
významnou pro Karlovy Vary, určitě několik tě vzchopit a jednat. Já tomu říkám „udě- chtít každý zaměstnanec.
12 www.gastroahotel.cz