Page 8 - AHRzpravodaj_ahr0420
P. 8

AKTUÁLNĚ


         PROJEKTY

         NA POMOC


         CESTOVNÍMU

         RUCHU V KRAJÍCH


          Cestovní ruch bezesporu patří v této době k nejvíce
          zasaženým odvětvím ekonomiky a tato skutečnost
          byla zohledněna i na úrovni krajů. Jelikož
          možnosti k vycestování za hranice jsou pro Čechy
          momentálně omezené, kraje se zaměřují především
          na podporu domácího cestovního ruchu, který by
          měl zabránit zhroucení odvětví v regionech.


          Řada krajů a krajských měst v součinnosti   Cestou plošného zlevňování se vydaly kraje   místních známých osobností. V Plzeňském
          s místními agenturami připravila pobídky pro   Moravskoslezský a Jihočeský, přičemž v dru-   kraji tak vznikla kampaň pod jménem „Dovo-
          návštěvníky umožňující zvýhodněné vstupy   hém z nich platí plošná sleva nejen na vstupy,   lená v Plzeňském kraji“, v Moravskoslezském
          do kulturních, historických a jiných atrakcí   ale také na přenocování v hromadných ubyto-  kraji „Máme Světový Kraj“, v Brně pak byl
          v regionu podle počtu přenocování v místních   vacích zařízeních v závislosti na délce pobytu.   dále rozvinut projekt „#brnotruestory“.
          ubytovacích zařízeních. Tento koncept byl   Další z krajů pak přistoupily k přímým dota-  Tyto projekty dále podporují kroky obcí,
          dosud realizován v Praze (program „V Praze   cím. Pardubický kraj, Zlínský kraj a Karlovar-  které často přistoupily ke snížení či prominutí
          jako doma“), v Olomouckém kraji (Olomouc   ský kraj či Vysočina podpořily finančně místní   místních poplatků spojených s pohostinstvím,
          Region Card), Jihomoravském kraji (Brnopas)   destinační společnosti a další organizace pod-  případně pak i nájmů v obecních budovách.
          a Karlovarském kraji (VARY REGION Card),   porující rozvoj cestovního ruchu v lokalitě.  Pobyty v Česku by tak měly zůstat cenově do-
          na Vysočině a ve Středočeském kraji pak   Kraje navíc dále spustily řadu samostatných   stupnými i v tomto období sníženého zájmu
          ubytovaní návštěvníci mohou získat na vstupy   marketingových kampaní, v nichž je smyslem   o cestovní ruch z důvodů epidemiologických
          vouchery.                          prezentovat místní destinace např. pomocí   i hospodářských.


         PROJEKT V PRAZE JAKO DOMA



          Město Praha ve spolupráci s Prague City Tourism (PCT) v červnu společně představili program pro
          první restart cestovního ruchu s názvem V Praze jako doma.

          Program funguje od 1. 7. do 30. 9. 2020. Fi-  například na hosty ubytované prostřednictvím   ruchu a k loajalitě. Program je založen na sys-
          nancován je hlavním městem Prahou částkou   AirBNB. Vedle českých turistů zacílilo PCT   tému voucherů s body, které hotely vydávají
          ve výši 120 milionů korun. Na programu spo-  v kampani také na turisty ze sousedních zemí.   ubytovaným hostům – ti je pak mohou využít
          lupracovaly Asociace hotelů a restaurací, Hos-  Cílem projektu je přilákání turistů do metro-  jako volnou vstupenku do zhruba šesti desítek
          podářská komora a Svaz obchodu a cestovního   pole a zvýšení jejich motivace k přenocování   vybraných atraktivit (pražské věže včetně Pet-
          ruchu. Program se týká hostů ubytovaných   nabídkou volných vstupů do vybraných   řínské rozhledny a věže Staroměstské radnice,
          v hromadných ubytovacích zařízeních (dle de-  pamětihodností. Především jde o motivování   Galerie a Muzeum hlavního města Prahy,
          finice ČSÚ), která současně historicky platila   mimopražských návštěvníků k vícedenním   hvězdárny a Planetárium Praha, Botanická
          městu poplatky z pobytu. Nevztahuje se tak   pobytům, k využití dalších služeb cestovního   zahrada, ZOO Praha aj.).
                                                                                   Do projektu se zapojilo 398 ubytovacích
                                                                                 zařízení. Po třech týdnech od spuštění bylo vy-
                                                                                 dáno 60 582 bodů což odpovídá 30 291 nocím.
                                                                                 Mezi TOP 5 nejvíce navštěvovaných atraktivit
                                                                                 podle počtu využitých voucherů patří ZOO
                                                                                 Praha (3 996 vstupů), Pražský hrad – okruh
                                                                                 B (3 613 vstupů), Petřínská rozhledna (2 409
                                                                                 vstupů), Bludiště na Petříně (1 962 vstupů)
                                                                                 a Staroměstská radnice (1 842 vstupů).
                                                                                   Přestože se Praha stále potýká s velmi nízkým
                                                                                 počtem návštěvníků ve srovnání s loňským ro-
                                                                                 kem, zvýhodněné vstupné na podporu domácí- TEXT: DAVID HLOCH / FOTO: ARCHIV
                                                                                 ho cestovního ruchu přispělo k oživení hlavního
                                                                                 města. Věříme, že hosté, kteří se rozhodnou na-
                                                                                 vštívit Prahu v letním období, se budou vracet
                                                                                 i v budoucnu a využijí širokou nabídku kulturních
                                                                                 a společenských aktivit, které Praha nabízí.

       6
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13