Page 8 - AHRzpravodaj_ahr0420
P. 8
AKTUÁLNĚ
PROJEKTY
NA POMOC
CESTOVNÍMU
RUCHU V KRAJÍCH
Cestovní ruch bezesporu patří v této době k nejvíce
zasaženým odvětvím ekonomiky a tato skutečnost
byla zohledněna i na úrovni krajů. Jelikož
možnosti k vycestování za hranice jsou pro Čechy
momentálně omezené, kraje se zaměřují především
na podporu domácího cestovního ruchu, který by
měl zabránit zhroucení odvětví v regionech.
Řada krajů a krajských měst v součinnosti Cestou plošného zlevňování se vydaly kraje místních známých osobností. V Plzeňském
s místními agenturami připravila pobídky pro Moravskoslezský a Jihočeský, přičemž v dru- kraji tak vznikla kampaň pod jménem „Dovo-
návštěvníky umožňující zvýhodněné vstupy hém z nich platí plošná sleva nejen na vstupy, lená v Plzeňském kraji“, v Moravskoslezském
do kulturních, historických a jiných atrakcí ale také na přenocování v hromadných ubyto- kraji „Máme Světový Kraj“, v Brně pak byl
v regionu podle počtu přenocování v místních vacích zařízeních v závislosti na délce pobytu. dále rozvinut projekt „#brnotruestory“.
ubytovacích zařízeních. Tento koncept byl Další z krajů pak přistoupily k přímým dota- Tyto projekty dále podporují kroky obcí,
dosud realizován v Praze (program „V Praze cím. Pardubický kraj, Zlínský kraj a Karlovar- které často přistoupily ke snížení či prominutí
jako doma“), v Olomouckém kraji (Olomouc ský kraj či Vysočina podpořily finančně místní místních poplatků spojených s pohostinstvím,
Region Card), Jihomoravském kraji (Brnopas) destinační společnosti a další organizace pod- případně pak i nájmů v obecních budovách.
a Karlovarském kraji (VARY REGION Card), porující rozvoj cestovního ruchu v lokalitě. Pobyty v Česku by tak měly zůstat cenově do-
na Vysočině a ve Středočeském kraji pak Kraje navíc dále spustily řadu samostatných stupnými i v tomto období sníženého zájmu
ubytovaní návštěvníci mohou získat na vstupy marketingových kampaní, v nichž je smyslem o cestovní ruch z důvodů epidemiologických
vouchery. prezentovat místní destinace např. pomocí i hospodářských.
PROJEKT V PRAZE JAKO DOMA
Město Praha ve spolupráci s Prague City Tourism (PCT) v červnu společně představili program pro
první restart cestovního ruchu s názvem V Praze jako doma.
Program funguje od 1. 7. do 30. 9. 2020. Fi- například na hosty ubytované prostřednictvím ruchu a k loajalitě. Program je založen na sys-
nancován je hlavním městem Prahou částkou AirBNB. Vedle českých turistů zacílilo PCT tému voucherů s body, které hotely vydávají
ve výši 120 milionů korun. Na programu spo- v kampani také na turisty ze sousedních zemí. ubytovaným hostům – ti je pak mohou využít
lupracovaly Asociace hotelů a restaurací, Hos- Cílem projektu je přilákání turistů do metro- jako volnou vstupenku do zhruba šesti desítek
podářská komora a Svaz obchodu a cestovního pole a zvýšení jejich motivace k přenocování vybraných atraktivit (pražské věže včetně Pet-
ruchu. Program se týká hostů ubytovaných nabídkou volných vstupů do vybraných řínské rozhledny a věže Staroměstské radnice,
v hromadných ubytovacích zařízeních (dle de- pamětihodností. Především jde o motivování Galerie a Muzeum hlavního města Prahy,
finice ČSÚ), která současně historicky platila mimopražských návštěvníků k vícedenním hvězdárny a Planetárium Praha, Botanická
městu poplatky z pobytu. Nevztahuje se tak pobytům, k využití dalších služeb cestovního zahrada, ZOO Praha aj.).
Do projektu se zapojilo 398 ubytovacích
zařízení. Po třech týdnech od spuštění bylo vy-
dáno 60 582 bodů což odpovídá 30 291 nocím.
Mezi TOP 5 nejvíce navštěvovaných atraktivit
podle počtu využitých voucherů patří ZOO
Praha (3 996 vstupů), Pražský hrad – okruh
B (3 613 vstupů), Petřínská rozhledna (2 409
vstupů), Bludiště na Petříně (1 962 vstupů)
a Staroměstská radnice (1 842 vstupů).
Přestože se Praha stále potýká s velmi nízkým
počtem návštěvníků ve srovnání s loňským ro-
kem, zvýhodněné vstupné na podporu domácí- TEXT: DAVID HLOCH / FOTO: ARCHIV
ho cestovního ruchu přispělo k oživení hlavního
města. Věříme, že hosté, kteří se rozhodnou na-
vštívit Prahu v letním období, se budou vracet
i v budoucnu a využijí širokou nabídku kulturních
a společenských aktivit, které Praha nabízí.
6