Page 10 - AHRzpravodaj_ahr0420
P. 10

ROZHOVOR


         SCHOPNOST

         PŘIZPŮSOBIT SE


         POTŘEBÁM

         HOSTA


          Výroční cenu AHR ČR v kategorii
          Mladá managerka roku 2019
          v loňském roce získala KATEŘINA
          CHOCHOLOUŠOVÁ, Front
          Desk Manager z pražského hotelu
          Carlo IV, The Dedica Anthology
          (dříve Boscolo Prague).

          Překvapilo vás, že jste cenu dostala?  s lidmi různých národností. Uměním správné-  Měl by se recepční stále vzdělávat? Kde vy
          Určitě. Jsem sice velmi cílevědomá ale také   ho recepčního musí být jednoznačně schopnost   získáváte nové informace?
          stojím nohama na zemi. Soutěžila jsem s těmi   přizpůsobit se potřebám hosta. Samozřejmě   Podle mého názoru se recepční vzdělává
          nejlepšími v oboru. Každý z nás měl stejnou   musíte umět především dobře naslouchat, mít   každý den od rána do večera. Pokaždé, když
          pravděpodobnost na úspěch.         trpělivost a zvládat multi-tasking.  přijde do práce, řeší nové situace a aktuální
                                                                                 problémy, setkává se s jinými lidmi. Recepční
          Chtěla jste vždycky pracovat v hotelnictví,   Jaký je to pocit pracovat jako recepční v tak   by měl pracovat na svém seberozvoji, zlep-
          nebo to byla náhoda?               prestižním hotelu?                  šování jazyka, zvládání konfliktních situací
          Již od základní školy jsem věděla, že bych   Práce v luxusním hotelu rozhodně poskytuje   a samozřejmě by měl umět nabídnout per-
          chtěla pracovat s cizími jazyky. Když jsem   příjemnou pracovní atmosféru. Není to ale   fektní servis. Carlo IV patří do hotelového
          začala studovat vysokou školu, otevřely se mi   pouze krásným prostředím, ale také lidmi, kteří   řetězce Marriott a ten nabízí velmi kvalitní
          možnosti pracovat v cestovním ruchu. Začínala   vás obklopují. Jsou to profesionálové v oboru,   školení online na své platformě.
          jsem v restauraci, poté v cestovní kanceláři,   od nichž se člověk může naučit nové věci a roz-  Já osobně nové informace čerpám zejména
          a nakonec jsem dostala příležitost pracovat na   víjet své schopnosti.  z vlastní zkušenosti a z toho, co jsme se naučila
          recepci v hotelu. A bylo jasno.                                        od zkušenějších kolegů. Sama se snažím předá-
                                             Proč by si měl host vybrat právě váš hotel?  vat znalosti svým recepčním, aby byli připra-
          Měla jste v hotelnictví nějakou osobnost,   Hotel Carlo IV je jedinečný svou historií a po-   veni na vše. Zároveň jsem viceprezidentkou
          která vás inspirovala?             lohou. Novorenesanční palác byl postaven jako   České sekce AICR. Několikrát ročně pořádáme
          Stále mám. V prvním hotelu Louren, kde jsem   první Zemská hypoteční banka v roce 1891   zasedání formální i neformální, kde se sdílí zku-
          pracovala to byla Lucia Vaculová. V mém   a při citlivé rekonstrukci na hotel byly zacho-   šenosti, změny a novinky. Jednou ročně se koná
          současném působišti, hotelu Carlo IV, mě   vány důležité architektonické prvky. Historic-  kongres v zahraničí, kde se setkávají všechny
          inspiruje jeho ředitelka Teresa Mattos. Obě   ké lobby, které dříve bylo foyer banky, nyní   mezinárodní sekce, naši sponzoři a partneři.
          zmíněné ženy zvládají vysokou funkci, a to   plní funkci kavárny a místa pro společenská   Naším velmi důležitým členem je Václav
          mi dává velkou motivaci.           setkání. Bývalý bankovní trezor funguje jako   Stárek, prezident AHR ČR, což nám umožňuje
                                             bar – místo akcií a zlata se v originálních   získávat a sdílet novinky přímo od zdroje.
          Jaké vlastnosti by měl mít úspěšný   sejfech z roku 1895 uchovávají vzácné koňaky.
          recepční?                          Ve sklepení hotelu pak hosté najdou mimo-  Jak citelně zasáhl do chodu vašeho hotelu
          Hlavně by měl mít vášeň pro komunikaci s lid-  řádné lázně s dvacetimetrovým vyhřívaným   koronavirus?
          mi a zákaznický servis. Každý den se setkáváme   bazénem, saunou a masážním salonem.  Koronavirus zasáhl celé odvětví turismu. Náš
                                                                                 hotel se však již pro hosty otevřel a přijal řadu
                                                                                 nových opatření, aby se u nás hosté cítili bez-
                                                                                 pečně. Vše se pomalu vrací k normálu, ale jistě
            KATEŘINA CHOCHOLOUŠOVÁ                                               to bude chvíli trvat, než se turisté vrátí v plném
                                                                                 počtu.
            l Vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze.
            l V rámci programu Erasmus studovala také management ve Francii na Business School   Na co se letos nejvíce těšíte?
            EM Normandie v Caen.                                                 Těším se, že strávím více času s rodinou
            l Svoji kariéru zahájila v hotelu Louren na pražských Vinohradech jako recepční    a přáteli a užiji si tu pořádnou typickou
            a HR koordinátor, dále pak v hotelu Boscolo Prague na pozici Front Office   českou dovolenou.
            Administrative Assistant a Front desk receptionist.
            l Zkušenosti získávala také zahraniční stáži v Boscolo Exedra Nice na recepci   Cestujete ráda?          TEXT: MICHAELA ŠULCOVÁ / FOTO: ARCHIV
            a v obchodním oddělení.                                              Miluji cestování a ráda objevuji jiné země.
                                                                                 Tím, že žijeme uprostřed Evropy je velmi
            l V současné době pracuje jako Front Desk Manager and Training Manager v hotelu
            Carlo IV., The Dedica Anthology (dříve Boscolo Prague).              snadné navštívit ostatní evropská města. Letos
                                                                                 však dám přednost České republice, kterou
            l Hovoří anglicky, francouzsky a španělsky.                          jsem trošku zanedbávala a těším se, že pro-
                                                                                 zkoumám její krásy.

       8
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15