Page 3 - AHRzpravodaj_ahr0420
P. 3
EDITORIAL
VÁŽENÉ KOLEGYNĚ,
VÁŽENÍ KOLEGOVÉ,
„Po bitvě je každý generál,“ znáte to? Takový
„generál“ většinou vypráví ve společnosti nebo
píše na sociální sítě a do médií, jak by bylo bývalo
se to mělo udělat, aby to nedopadlo tak strašně
jak to právě teď dopadlo... a podobně. Nebojte
se, nechci filozofovat, ale poslední dobou se
tyto debaty vedou ve vztahu k současné situaci
v cestovním ruchu a politici i další činitelé se mnohdy předhánějí v negativní
kritice toho, co již bylo učiněno, než aby se zabývali tím, co bude následovat.
Pokud bychom se chtěli chlácholit myšlenkou, že v souvislosti s pandemií
máme vše za sebou, pak si budeme zbytečně lhát. Bitva zdaleka neskončila.
Pomineme-li vrtkavou epidemiologickou situaci, i tak musíme přijmout fakt,
OBSAH že ekonomické dopady budeme nejvíce pociťovat na podzim tohoto roku
a možná i v tom následujícím. Hodnotíme-li samotná opatření vlády, pak je fér
konstatovat, že samozřejmě ledacos mohlo být učiněno jinak, někdy i rychleji,
04/2020 ale v závěru je faktem, že pomoc vlády, které jsme společně pro náš obor
dosáhli dává smysl a je poměrně významná. Jak významná je konkrétně pro
vás a vaše podnikání, ponecháváme na zhodnocení každého jednotlivce, ale
stručný přehled významu jednotlivých opatření pro obor jako celek, naleznete
na dalších stránkách. Vychází z našeho posledního průzkumu.
Nyní je důležité se zabývat tím, jak co nejefektivněji přivést opět turisty do
ulic našich měst a do jednotlivých turistických destinací. Jak udržet loajalitu
zákazníků a co jim za jejich věrnost umíme nabídnout. Je klíčové neustále
1 Editorial přesvědčovat veřejnost, že naše provozy jsou bezpečné, stejně jako že je
bezpečnou i naše země a dále posílit marketingové aktivity vlastní, regionální
2 Ze sekretariátu i národní tak, aby se o tom všichni dozvěděli a dostali chuť se o tom také
4 Aktuálně osobně přesvědčit. A to jak doma, tak v zahraničí. Nesnadný úkol, navíc
v nevypočitatelné době.
8 Rozhovor Závěrem bychom chtěli poděkovat vám všem, kdo nás podporujete,
9 Hotel/Penzion a děkujeme rovněž za velmi milé zprávy, které od vás dostáváme,
i konstruktivní připomínky, které nám pomáhají. Věříme, že význam spolku
12 Rozhovor jako je ten náš se právě v těchto měsících upevňuje a mnozí provozovatelé,
kteří byli dosud rozpačití k jakémukoliv členství v organizacích a ke společným
13 Ze světa postupům, mění svůj názor. Názor začali postupně měnit i politici a cestovní
14 Legislativa ruch získal jejich pozornost a rezonuje na veřejnosti více než kdykoliv předtím.
Přejeme vám co nejrychlejší oživení vašeho podnikání a hlavně zdraví!
15 Marketing/Management Krásný zbytek léta
16 Gastronomie
17 Akce
18 Vzdělávání
19 Z regionů
20 Odpovědné podnikání
Partneři AHR ČR
Generální partner AHR Exkluzivní partner AHR je členem
1