Page 5 - AHRzpravodaj_0522
P. 5
ZE SEKRETARIÁTU
Z PRŮZKUMU POTŘEB ČLENŮ AHR ČR – 2022
Členové AHR byli koncem srpna vyzváni k vy‑ Z činnosti AHR ČR dávají naši členové nej‑
plnění online průzkumu, ze kterého jsme získa‑ větší váhu (1–2) zastupování oboru jako celku
li zpětnou vazbu a souhrnný přehled o potře‑ směrem k veřejnosti 89 % respondentů a pora‑
bách členů naší organizace. Do průzkumu se denství včetně metodické činnosti 85 % respon‑
zapojilo 210 společností, v 85 % v zastoupení dentů. 70 % členů vnímá AHR ČR jako orga‑
ubytovacích zařízení a ostatní část responden‑ nizaci zajišťující významné finanční úspory.
tů byli zástupci samostatných restaurací, škol Pro drtivou většinu členů je významný infor‑
a osm dodavatelů ze všech krajů ČR. mační servis AHR ČR (98 %), kde zároveň
Anketa byla rozdělena do několika částí, pro hodnotí, že jsou pro ně srozumitelné (96 %)
srovnatelnost vývoje některých ukazatelů byly a využitelné (98 %). To svědčí o účinnosti a vý‑
vybrané oddíly identické s předchozím rokem. ‑znamu změn v komunikaci za poslední roky, informace se pravidelně dostávají ke všem čle‑
Souhrnné výstupy popisujeme níže, detailní kterému se chceme i nadále věnovat. nům a mohou je využít.
náhled výstupu je uložen v členském rozhraní Naše mediální výstupy hodnotí 76 % členů Celkem 32 % respondentů v následujícím
webových stránek. jako velmi významné a přibližně stejný počet období nebude mít prostor intenzivněji školit
členů hodnotí jako velmi dobré zastupování své zaměstnance, 45 % školit bude, ale prefe‑
Náměty členů a jejich názory oboru ze strany AHR ČR. Přibližně 10 % res‑ rovalo by kurzy Akademie přístupné online.
na další směřování organizace: pondentů mediální výstupy AHR ČR nehod‑ Činnost sekretariátu je dlouhodobě ze stra‑
Jako nejvýznamnější potřebu logicky uvádějí notí, protože je nesleduje. ny členů hodnocena velmi pozitivně, více než
členové podporu podnikatelů v době energe‑ Za poslední dva roky narůstá počet členů, 80 % respondentů hodnotí celkově činnost se‑
tické krize, dále přípravu zákona o cestovním kteří jsou spokojeni s činností organizace, ale kretariátu mezi 1–2. Přitom 88 % oceňuje hlavně
ruchu a regulaci krátkodobého ubytování. nechtějí se nijak do této činnosti zapojovat. vstřícnost a ochotu pomoci, 85 % analýzu, třídě‑
Významné je také téma otevření trhu práce pro V letošním roce je to 70 % respondentů. Tento ní a srozumitelnost informací ze sekretariátu.
zahraniční pracovníky a řešení problému s nedo‑ trend sledují i jiné organizace nejen u nás, ale Z otevřených otázek k námětům, kterými TEXT: KLÁRA STÁREK ZACHARIÁŠOVÁ / FOTO: ARCHIV
statkem zaměstnanců. Celkem 64 % respondentů i v Evropě. Jeho růst může být také spojen by se měla AHR v následujícím roce věnovat
momentálně chybí do 10 % zaměstnanců a 17 % s velmi složitým obdobím v podnikání za po‑ vyplynula tato témata: energetická krize, udrži‑
respondentů uvádí potřebu doplnění až 20 % za‑ sledních několik let, kdy musí provozovatelé telnost podnikání, slevy na autorských poplat‑
městnanců. Co se týká energetické krize, je evi‑ ubytovacích a stravovacích zařízení řešit jiné, cích, dotace při omezení podnikání, výchova
dentní, že se naplno projeví počátkem příštího ro‑ mnohdy existenční problémy a nezbývá jim nové generace, podpora PCT a destinačních
ku, kdy budou končit fixace cen a celkem 75 % tolik času na jinou činnost. O to důležitější agentur, udržitelnost sazeb DPH, školství, pod‑
členů bude odkázáno na spotové nákupy energií. je pro nás, jako organizaci se ujistit, že naše pora udělování víz pro občany mimo EU.
INZERCE
Odlište se od konkurence
HVĚZDY, KTERÉ
NEMÁ KAŽDÝ
OFICIÁLNÍ JEDNOTNÁ KLASIFIKACE UBYTOVACÍCH ZAŘÍZENÍ ČR
Klasifikace Hotelstars Union HVĚZDY VÁM PŘINESOU… CHCETE KLASIFIKACI? JAK NA TO?
je zavedený systém, který 1. Zvýšení zisku – Zákazníci reagují zpravidla Vše funguje online na www.hotelstars.cz
funguje v 19 zemích. Hotely jsou na kvalitní ubytování opakovanou návštěvou, Vyberte požadovanou kategorii a třídu.
klasifikovány pomocí společných prodloužením délky pobytu a nebo pozitivním Zaklikněte vybavení, které máte a systém
kritérií a postupů, které garantují doporučením svému okolí a to včetně na sociálních Vám vypočítá, co splňujete.
stejnou úroveň vybavenosti sítích. Tyto faktory vedou ke zvyšování zisku. Odešlete žádost a po uhrazení poplatku se
a služeb napříč Evropou. 2. Snižování nákladů – Odpovídající kvalita a úroveň s Vámi spojí někdo z kolegů Hotelstars Union.
Cílem klasifikace evropských znamenají snižování nákladů spokojených s častými Po domluvě navštíví Vaše zařízení kontrolor
a českých hotelů je vytvoření reklamacemi od nespokojených zákazníků. k dokončení klasifikace.
transparentnosti a jistoty pro 3. Lepší konkurenceschopnost – Následně je vystaven znak, certifikát
hosty. Usiluje o posílení pověsti Úroveň a kvalita ubytovacího zařízení je jedním a můžete začít s propagací.
a kvality hotelnictví, a tím z nejdůležitějších rozhodovacích faktorů www.hotelstars.cz
i hotelový marketing. zákazníků, kde a jakým způsobem
Pomáháme ubytovacím stráví svůj volný čas, či jaké služby
zařízením, která se chtějí neustále využijí a v jakém rozsahu.
zlepšovat a zvyšovat kvalitu svých 4. Rozlišení – Jednotné hvězdy
ubytovacích služeb. napříč evropským trhem poskytují
Na mnohých online portálech všem hostům orientaci a deklarují Projekt „Rozvoj certifikačního systému Oficiální jednotné
jsou oficiálně klasifikovaná zařízení stejné vybavení a úroveň. Tato zařízení klasifikace ubytovacích zařízení ČR“ byl realizován za přispění
již označena a rozlišena. jsou rozlišena na mnohých národních prostředků státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro
Tripadvisor uvádí exkluzivně i evropských online portálech místní rozvoj.
hvězdičková hodnocení ubytovacích (např. Tripadvisor, GIATA, hotelstars.eu,
zařízení, která mají oficiální v přípravě www.kudyznudy.cz, Období realizace: 9/2022–12/2022
MMR – 39822/2022-57
Číslo projektu:
klasifikaci dle Hotelstars. www.prague.eu a jiné).