Page 5 - AHRzpravodaj_0522
P. 5

ZE SEKRETARIÁTU


       Z PRŮZKUMU POTŘEB ČLENŮ AHR ČR – 2022

       Členové AHR byli koncem srpna vyzváni k vy‑   Z činnosti AHR ČR dávají naši členové nej‑
       plnění online průzkumu, ze kterého jsme získa‑   větší váhu (1–2) zastupování oboru jako celku
       li zpětnou vazbu a souhrnný přehled o potře‑  směrem k veřejnosti 89 % respondentů a pora‑
       bách členů naší organizace. Do průzkumu se   denství včetně metodické činnosti 85 % respon‑
       zapojilo 210 společností, v 85 % v zastoupení   dentů. 70 % členů vnímá AHR ČR jako orga‑
       ubytovacích zařízení a ostatní část responden‑  nizaci zajišťující významné finanční úspory.
       tů byli zástupci samostatných restaurací, škol   Pro drtivou většinu členů je významný infor‑
       a osm dodavatelů ze všech krajů ČR.  mační servis AHR ČR (98 %), kde zároveň
       Anketa byla rozdělena do několika částí, pro   hodnotí, že jsou pro ně srozumitelné (96 %)
       srovnatelnost vývoje některých ukazatelů byly   a využitelné (98 %). To svědčí o účinnosti a vý‑
       vybrané oddíly identické s předchozím rokem.   ‑znamu změn v komunikaci za poslední roky,   informace se pravidelně dostávají ke všem čle‑
       Souhrnné výstupy popisujeme níže, detailní   kterému se chceme i nadále věnovat.  nům a mohou je využít.
       náhled výstupu je uložen v členském rozhraní   Naše mediální výstupy hodnotí 76 % členů   Celkem 32 % respondentů v následujícím
       webových stránek.                  jako velmi významné a přibližně stejný počet   období nebude mít prostor intenzivněji školit
                                          členů hodnotí jako velmi dobré zastupování   své zaměstnance, 45 % školit bude, ale prefe‑
       Náměty členů a jejich názory       oboru ze strany AHR ČR. Přibližně 10 % res‑   rovalo by kurzy Akademie přístupné online.
       na další směřování organizace:     pondentů mediální výstupy AHR ČR nehod‑  Činnost sekretariátu je dlouhodobě ze stra‑
       Jako nejvýznamnější potřebu logicky uvádějí   notí, protože je nesleduje.  ny členů hodnocena velmi pozitivně, více než
       členové podporu podnikatelů v době energe‑  Za poslední dva roky narůstá počet členů,   80 % respondentů hodnotí celkově činnost se‑
       tické krize, dále přípravu zákona o cestovním   kteří jsou spokojeni s činností organizace, ale   kretariátu mezi 1–2. Přitom 88 % oceňuje hlavně
       ruchu a regulaci krátkodobého ubytování.  nechtějí se nijak do této činnosti zapojovat.   vstřícnost a ochotu pomoci, 85 % analýzu, třídě‑
        Významné je také téma otevření trhu práce pro   V letošním roce je to 70 % respondentů. Tento   ní a srozumitelnost informací ze sekretariátu.
       zahraniční pracovníky a řešení problému s nedo‑  trend sledují i jiné organizace nejen u nás, ale   Z otevřených otázek k námětům, kterými  TEXT: KLÁRA STÁREK ZACHARIÁŠOVÁ / FOTO: ARCHIV
       statkem zaměstnanců. Celkem 64 % respondentů   i v Evropě. Jeho růst může být také spojen   by se měla AHR v následujícím roce věnovat
       momentálně chybí do 10 % zaměstnanců a 17 %   s velmi složitým obdobím v podnikání za po‑  vyplynula tato témata: energetická krize, udrži‑
       respondentů uvádí potřebu doplnění až 20 % za‑   sledních několik let, kdy musí provozovatelé   telnost podnikání, slevy na autorských poplat‑
       městnanců. Co se týká energetické krize, je evi‑   ubytovacích a stravovacích zařízení řešit jiné,   cích, dotace při omezení podnikání, výchova
       dentní, že se naplno projeví počátkem příštího ro‑   mnohdy existenční problémy a nezbývá jim   nové generace, podpora PCT a destinačních
       ku, kdy budou končit fixace cen a celkem 75 %   tolik času na jinou činnost. O to důležitější   agentur, udržitelnost sazeb DPH, školství, pod‑
       členů bude odkázáno na spotové nákupy energií.  je pro nás, jako organizaci se ujistit, že naše   pora udělování víz pro občany mimo EU.

                                                             INZERCE

          Odlište se od konkurence
         HVĚZDY, KTERÉ


         NEMÁ KAŽDÝ



          OFICIÁLNÍ JEDNOTNÁ KLASIFIKACE UBYTOVACÍCH ZAŘÍZENÍ ČR

            Klasifikace Hotelstars Union    HVĚZDY VÁM PŘINESOU…                 CHCETE KLASIFIKACI? JAK NA TO?
          je zavedený systém, který    1. Zvýšení zisku – Zákazníci reagují zpravidla   Vše funguje online na www.hotelstars.cz
          funguje v 19 zemích. Hotely jsou   na kvalitní ubytování opakovanou návštěvou,    Vyberte požadovanou kategorii a třídu.
          klasifikovány pomocí společných   prodloužením délky pobytu a nebo pozitivním    Zaklikněte vybavení, které máte a systém
          kritérií a postupů, které garantují   doporučením svému okolí a to včetně na sociálních   Vám vypočítá, co splňujete.
          stejnou úroveň vybavenosti    sítích. Tyto faktory vedou ke zvyšování zisku.   Odešlete žádost a po uhrazení poplatku se
          a služeb napříč Evropou.     2. Snižování nákladů – Odpovídající kvalita a úroveň   s Vámi spojí někdo z kolegů Hotelstars Union.
            Cílem klasifikace evropských   znamenají snižování nákladů spokojených s častými    Po domluvě navštíví Vaše zařízení kontrolor
          a českých hotelů je vytvoření   reklamacemi od nespokojených zákazníků.  k dokončení klasifikace.
          transparentnosti a jistoty pro    3. Lepší konkurenceschopnost –         Následně je vystaven znak, certifikát
          hosty. Usiluje o posílení pověsti   Úroveň a kvalita ubytovacího zařízení je jedním    a můžete začít s propagací.
          a kvality hotelnictví, a tím    z nejdůležitějších rozhodovacích faktorů    www.hotelstars.cz
          i hotelový marketing.        zákazníků, kde a jakým způsobem
            Pomáháme ubytovacím        stráví svůj volný čas, či jaké služby
          zařízením, která se chtějí neustále   využijí a v jakém rozsahu.
          zlepšovat a zvyšovat kvalitu svých   4. Rozlišení – Jednotné hvězdy
          ubytovacích služeb.          napříč evropským trhem poskytují
            Na mnohých online portálech    všem hostům orientaci a deklarují   Projekt „Rozvoj certifikačního systému Oficiální jednotné
          jsou oficiálně klasifikovaná zařízení   stejné vybavení a úroveň. Tato zařízení   klasifikace ubytovacích zařízení ČR“ byl realizován za přispění
          již označena a rozlišena.    jsou rozlišena na mnohých národních   prostředků státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro
          Tripadvisor uvádí exkluzivně   i evropských online portálech                  místní rozvoj.
          hvězdičková hodnocení ubytovacích   (např. Tripadvisor, GIATA, hotelstars.eu,
          zařízení, která mají oficiální   v přípravě www.kudyznudy.cz,    Období realizace:    9/2022–12/2022
                                                                                MMR – 39822/2022-57
                                                                        Číslo projektu:
          klasifikaci dle Hotelstars.  www.prague.eu a jiné).
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10