Page 14 - AHRzpravodaj_0522
P. 14
HOTEL
DEN S…
DUARTE CORREIA,
generálním ředitelem
hotelu Mandarin
Oriental v Praze
Už od mládí věděl, že chce pracovat ve službách a šel si za tím krok po kroku. Narodil se ve Venezuele, ale
vyrůstal na portugalské Madeiře, odkud v šestnácti letech odešel do Londýna na zkušenou s tím, že se za pár
let vrátí. O dvě dekády později se stále ještě nevrátil, zato procestoval půl světa a zkušeností má na rozdávání.
Pražský hotel Mandarin Oriental patří do svě‑ zdraví se s personálem. Věří, že vizitkou hotelu nimi stát. Umím si představit, že najdeme kom‑
tového řetězce hotelů téhož jména. Stojí na jsou lidé, kteří v něm pracují a záleží mu na je‑ promis a recepční se na pozici budou střídat na
místě bývalého kláštera magdalenitek, později jich spokojenosti. Respektuje jejich osobní živo‑ ranní a odpolední směnu místo toho, aby byli
Dominikánů a na hotelový komplex byl pře‑ ty, a tak pokud to není vyloženě nutné, neplá‑ v práci celý den. Společnost se proměňuje a my
stavěn mezi lety 2004–2006. Vysoké zdi, za nuje schůzky ani porady na večerní hodiny, kdy s ní musíme držet krok,“ říká generální ředitel.
nimiž se ve vzrostlé zahradě skrývá téměř sto lidé chtějí trávit svůj čas s rodinou. Stejně tak Otevřený je i dalším moderním trendům jako
luxusních pokojů, vytvářejí pocit bezpečného věří, že dovolená je doba odpočinku, a proto si jsou udržitelnost a společenská odpovědnost.
útočiště v centru města. nechává do kalendáře vkládat upomínky, kdy kdo Při svých dopoledních schůzkách s dodavateli
Nový generální ředitel si lokaci i dispozice z jeho spolupracovníků čerpá tu svou, aby je neru‑ a vedoucími jednotlivých oddělení řeší, jak sni‑
hotelu velmi pochvaluje, protože skvěle ladí s je‑ šil. Klid a relaxace jsou pro dobrý život důležité. žovat ekologickou stopu provozu, jak využívat
ho vizí a strategií ovlivněnou jeho působením „Stejně jako ostatní hotely a restaurace, potý‑ více lokálních dodavatelů. Zajímá ho, jak spojit
v hotelových resortech v Karibiku a Indickém káme se i my po kovidové pandemii s nedostat‑ fungování nadnárodního řetězce s lokálními tra‑
oceánu. Jak sám říká: „Rozdíl mezi hotelem kem personálu. V současné chvíli pracuje v ho‑ dicemi a přispívat k rozvoji města a regionu.
v metropoli a hotelovým resortem na pláži, i když telu sto zaměstnanců a před pár měsíci jsme Inspiraci nachází i mimo pracovní dobu. Při
patří jednomu řetězci, je velký. Do hotelového neměli dostatečné lidské zdroje na to, abychom víkendovém výletě na Kokořín objevil v jedné
resortu v Karibiku přijedou lidé na dovolenou pokryli provoz. Rozhodl jsem, že snížíme ka‑ restauraci tak dobrý jablečný džus z místního sa‑
a jejich očekávání a nároky jsou odlišné od těch, pacitu rezervací, a ačkoli nás to stálo nemalé pe‑ du, že teď hledá cestu, jak ho nabízet nejen ve
jaké mají lidé na služební cestě, nebo turisté níze, nestálo nás to zdraví našich zaměstnanců, své hotelové restauraci, ale dávat ho i do mini‑
cestující po Evropě. Jako generální ředitel Man‑ kteří by museli pracovat na úroveň vyčerpání, barů v pokojích.
darin Oriental v Canouan, jednom z ostrovů a to by neprospělo ani jim, ani našim hostům.“ Spolu s marketingovým oddělením připravu‑
Svatého Vincence a Grenadin, jsem více než Pětihvězdičkové hotely mají vysoké standar‑ jí další aktivity, které hotel více propojí s jeho
65 % své pracovní doby trávil s hosty. Vždy dy a pracovat v nich je náročné. Noční směny, okolím a lokální uměleckou scénou. Aktuálně
jsem je vítal po příjezdu a loučil se s nimi u od‑ víkendy, Vánoce a dlouhé hodiny jsou nedílnou je v nabídce Lobkowiczovo apartmá s jedinečnou
jezdu. Často jsem s nimi snídal, obědval nebo součástí. Trendem současnosti je změna v pohledu rodinnou sbírkou litografií a faksimilií obrazů,
večeřel. Hrál jsem s nimi tenis či golf, protože na pracovní nároky. Mladá generace nechce z jehož ceny jde po rezervaci procentuální část
tak to v resortech chodí.“ práci obětovat svůj život, a tak se mění i postoj na podporu nadace Lobkowicz.
Duarte uplatňuje při své práci osobní kontakt zaměstnavatelů. „Jsem ochotný přistoupit na Hotel se letos plánuje přidat k již 12 let běží‑
a pohostinnost i v pražském hotelu. Je to ranní to, že budeme mít dva recepční místo jednoho, címu mezinárodnímu projektu „Pack for a Pur‑
ptáče, a tak svůj pracovní den začíná velmi brzy. pokud to bude pro dobro věci. Respektuji, že pose“, kdy hoteloví hosté dostávají spolu s re‑
Po příchodu do práce projde všechna patra a po‑ mladí lidé mají své požadavky a nebojí se za zervací možnost zapojit se do dobročinné sbírky
12