Page 12 - AHRzpravodaj_0522
P. 12

ROZHOVOR

































          VĚDĚT, CO V DANÉ CHVÍLI DĚLAT…


          Věta v titulku je zkrácenou verzí rady, kterou kdysi dal otec VLASTISLAVU ŠOSOVI, generálnímu řediteli
          Interhotelu Olympik, a. s. a zatím poslednímu nositeli ocenění Hoteliér roku 2020 (hotely nad 80 pokojů).

          Jste v businessu hotelnictví a cestovního ruchu   Museli jsme navýšit počet pracovníků v rezervač‑  ráno, to je radost. Ale vážně. Okolo půl sedmé
          už 40 let. Jak se za tu dobu obor proměnil?  ním oddělení, kde vyřizují požadavky na transfe‑  jsem v hotelu a začínám ranní pochůzku – pro‑
          Změna je ohromná. Přibylo hrozně moc nejen   ry, zajištění vstupenek, okružních jízd apod.  jdu všechny restaurace, kde se podávají snídaně,
          hotelů, ale změnila se i hotelová technologie,   Proměnila se i hotelová gastronomie. Dříve se   obě recepce, kde dostanu základní informace
          a s tím se proměnil i náš obor. Když jsem začínal,   vyžadovala silná gastronomie ‑plné penze. Dnes   o nočním provozu, případných stížnostech hostů
          bylo pár 4 hvězdičkových hotelů, pro které se   je často požadavek pouze na snídaně a trend je   nebo o jiných nestandardních situacích a končím
          vybírali nejlepší kuchaři, nejlepší číšníci, jazykově   omezovat i snídaně.  v obchodním oddělení, kde se zpravidla zdržím
          fundovaní recepční, byli jsme trénovaní na spole‑  Další změna je v požadavcích na vybavení po‑   nejdéle. Pak se vrátím do kanceláře a dám si sil‑
          čenské chování, chování k hostu. To všechno je   kojů. Klienti především vyžadují naprostou funk‑   ný, ale opravdu silný čaj z nastrouhaného zázvo‑
          i dneska, ale běží to mnohem rychleji. Tím, že   čnost pokoje, včetně vybavení, otevírání pokojů   ru. V osm začíná rychlá porada s technickým ře‑
          hotelů přibylo, tak ti, kdo měli výše uvedené před‑   pomocí digitálních technologií, komunikaci přes   ditelem a ostatními členy vedení a už to jede.  Bleskové dodání
          poklady, vyjeli do zahraničí anebo se rozptýlili do   aplikace apod.
          nadnárodních hotelových řetězců, kde mají více   Konečně, a to mě netěší, změnil se přístup li‑   Jakou nejlepší radu jste pro svou pracovní
          možností růstu a příležitostí pracovat v hotelech   dí. Obor je riskantní a je to dřina. Když jsem byl   praxi dostal?  energeticky úsporných
          po celém světě. Za posledních pět až sedm let   mladý, rodina neznala společné Vánoce, neznal   Kdysi od svého otce. On nepracoval v našem
          tak máme problémy sehnat pro hotel kvalifiko‑   jsem soukromou oslavu Silvestra, přednost měl   oboru, byl pilotem dopravních letadel, ale ty
          vaný personál.                     hotel. Zavření hotelů během pandemie vedlo mi‑   věty ve mně zanechaly hrozně moc. Říkal: „Mu‑   konvektomatů
           V celém oboru významně pomohla výpočetní   mo jiné k tomu, že si především mladí lidé našli   síš vždy vědět, co máš v dané chvíli dělat, nesmíš
          technika a elektronická komunikace. Z organizo‑   jinou práci, kde jim nabídli pracovní dobu od   si to jenom myslet. Já přece musím vědět, co mám   Retigo Vision!
          vané turistiky se masově přechází na individuální   do a volné víkendy.  s tím érem dělat. Kdybych si to jenom myslel,
          turistiku. Klienti jsou jazykově vybavenější, do‑                      tak to platím krví.“ To by mělo platit pro kaž‑
          kážou si sami sobě zařídit spoustu služeb, ale jsou   Bez čeho byste nikdy nezačal den?  dého manažera, být o každém svém rozhodnutí
          náročnější a mají spoustu dalších požadavků.   Máme jezevčíka. Taková procházka o půl šesté   přesvědčen, že je to správné. Vzpomínám si, že
                                                                                 po privatizaci jeden z majitelů a člen představen‑
                                                                                 stva vždy prosazoval: „Vše je černé nebo bílé, vše
                                                                                 musí mít nakonec kladný ekonomický výsledek,
                                                                                 jinak to nemá smysl dělat“. Oba názory, respek‑  U nás se nečeká jako u lékaře.
                                                                                 tive rady, jsou identické.

                                                                                 Co považujete za nejdůležitější pro to, aby      Napište si o svůj kousek:
                                                                                 člověk ve Vaší profesní oblasti obstál a byl
                                                                                 úspěšný?                                         prodej@retigo.cz
                                                                                 Být empatický, vnímat potřeby klientů, zaměst‑
                                                                                 nanců, majitelů a vše to přizpůsobit ekonomic‑
                                                                                 kým možnostem. Musíte sledovat aktuální trendy
                                                                                 marketingu, ekonomicko ‑politickou situaci ve
                                                                                 světě, být k sobě nekompromisní v plnění termí‑
                                                                                 nů, cílů, protože to, co vyžadujete od jiných, tak
                                                                                 sám musíte splňovat dvojnásob.                www.retigo.cz
       10





                                                                                                                                                                                                                                    21.09.2022   13:18
                                                                                                                          RETIGO_Inzerce_AHR_09-2022_210x146_01.indd   6
                                                                                                                          RETIGO_Inzerce_AHR_09-2022_210x146_01.indd   6                                                            21.09.2022   13:18
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17