Page 3 - AHR zpravodaj 05-2021
P. 3

EDITORIAL


                                                    VÁŽENÉ KOLEGYNĚ,

                                                    VÁŽENÍ KOLEGOVÉ,


                                                    když jsem se zamýšlel nad dnešním úvodníkem,
                                                    napadalo mě mnoho témat, která bych měl
                                                    zmínit a která jsou právě v těchto dnech aktuální.
                                                    Nakonec zvítězilo jedno, o kterém již delší dobu
                                                    přemýšlím a které podle mého názoru spojuje
                                                    všechna ostatní. Je odvážné, protože tak trochu
                                                    střílí do vlastních řad, ale je důležité a myslím, že
                                                    by rozhodně nemělo být obcházeno. Pokud se domníváte, že jsem zcela
                                                    mimo realitu, klidně mi napište nebo zavolejte.
                                                    Když si vybírám ubytování, přemýšlím, zda pojedu do hotelu nebo penzionu,
                                                    pokud se takový výběr v daném místě nabízí. Hotel je v mé hlavě spojený
                                                    s širší nabídkou služeb a pravděpodobně vyšší cenou, u penzionu očekávám
      OBSAH                                         více komorní prostředí a nevadí mi, že nemá restauraci nebo jiné služby.
                                                    S tím je logicky spojena očekávaná cena ubytování. Ta se ale poslední
                                                    dobou stírá, zatímco v okolních zemích tomu tak není. Možná děláme
       05/2021                                      něco špatně. Na dalších stránkách uvidíte poslední STR report Prahy.
                                                    V ročním srovnání s ostatními městy, jako je Vídeň, Budapešť a další od
                                                    ledna do srpna nemáme ani tak problém s obsazeností, jako s průměrnou
                                                    cenou. Ta pokulhává za ostatními. Podobně jsou na tom hotely na mnoha
                                                    místech v naší zemi. Není to tedy pouze problém Prahy. Velmi nízká tržba
                                                    na disponibilní pokoj stlačená převážně nízkou průměrnou cenou, to je
         1  Editorial                               naše současná choroba. Za situace, kdy nemáme dost zaměstnanců, je to
                                                    slepá ulička. Více hostů, více práce, více nákladů a větší personální zátěž
         2  Ze sekretariátu                         provozu za menší tržby. V době, kdy budeme potřebovat dostatečné finanční
                                                    prostředky, abychom udrželi personál, v době, kdy dramaticky rostou
         6  Aktuálně                                náklady na energie a suroviny. Je pravda, že chybí zahraniční klientela a ta
         8  Rozhovor                                domácí ji nikdy zcela nenahradí. Ale i zahraniční hosté se vrátí. Úroveň
                                                    celkové poptávky se však extrémně nízkou cenou nezvýší. Možná dočasně
       10   Akce                                    získáme hosty sousedního hotelu, ale už v minulosti jsme zažili, jak obtížná
 Extra   Nefiltr                                    je cesta zpět k optimálním cenám, odpovídajícím kvalitě služeb a reálným
 chmelená 12  Velvet  Granát  pšeničný   12  Hotel/Penzion  nákladům. To nehovořím o inovacích a investicích do budoucna. Také
        13  Gastronomie                             dopady na kvalitu budou značné. Každá služba má svou hodnotu a neměli
                                                    bychom se bát na ní trvat. Jak řekl M. Ghándí: „Vykonávat věc, které se
       14   Legislativa                             bojíme, je první krok k úspěchu.“

       15   Anketa                                  Pokud se podíváte na report v tomto zpravodaji, možná mi dáte za pravdu.
                                                    A protože sami nejlépe znáte prostředí, kde podnikáte, pak si určitě budete
        16  Marketing/management                    umět představit, kde si stojíte vy sami v porovnání s ostatními. Všem vám
                                                    držím palce a zůstávám optimistou.
       17   Vzdělávání
        18  Reportáž
                                                    S úctou váš
        19  Ze světa
 Na Smíchově klademe důraz na výběr kvalitních surovin     20  Odpovědné podnikání
 a právě v surovinách je i cesta k novým pivům
 nebo k úspěšnému obrození receptury piv tradičních
 a v minulosti oblíbených. Smíchovský výběr je to nejlepší
 z nápadů našich sládků.  Partneři AHR ČR


               Generální partner AHR                   Exkluzivní partner                    AHR je členem







 Určeno osobám starším 18 let.
 Vychutnávejte zodpovědně. Děkujeme.
                                                                                                                 1
   1   2   3   4   5   6   7   8