Page 3 - AHR04/2021
P. 3

EDITORIAL


                                                    VÁŽENÉ KOLEGYNĚ,

                                                    VÁŽENÍ KOLEGOVÉ,


                                                    léto je v plném proudu, a přestože nadcházející
                                                    podzimní měsíce většina z nás vnímá s určitou
                                                    mírou nejistoty, pro některé z našich členů
                                                    představuje právě letošní léto období, kdy
                                                    máme šanci alespoň částečně zažít zvýšený
                                                    zájem o naše služby. Někomu letní měsíce
                                                    trochu pomohou, ale mnohé hotely, hlavně ve
                                                    městech, již půldruhého roku čelí historicky nejnižší obsazenosti, která
                                                    mnohdy nedosahuje ani 20 %. Nejinak je tomu u restaurací, které se perou
                                                    se stále poměrně nízkou poptávkou, včetně poledního stravování, a tržby
                                                    v průměru dosahují 40 % toho, na co byly zvyklé v období před pandemií.
                                                    Mění se spotřební chování zákazníků restaurací, silně roste trend rezervací
      OBSAH                                         na poslední chvíli a pokud jsme v minulosti hovořili o nevypočitatelné
                                                    době, patrně jsme netušili, že ta nás teprve čeká. Přestože jsou stravovací
                                                    a ubytovací služby formálně otevřeny, skutečnost je taková, že stojíme stále
       04/2021                                      jen na jedné noze a tu druhou máme trvale znecitlivělou. Příjezdový cestovní
                                                    ruch tvořil více než 50 % a jeho fatální výpadek nemohou domácí turisté
                                                    plně nahradit, byť bychom se snažili sebevíc. Aby toho nebylo málo, nastává
                                                    zcela paradoxní situace – tam, kde se obchod rozjíždí, je zoufalý nedostatek
                                                    pracovníků, což ve svém důsledku znamená, že může nastat moment, kdy
                                                    bychom chtěli a uměli udělat business, ale budeme jej muset odmítat.
         1  Editorial                               Výše uvedené rozhodně nemá být stížnost nebo zoufalý pláč bezmocného,
                                                    ale souhrn reálného stavu. Je dobře si jej popsat, je důležité o něm hovořit
         2  Ze sekretariátu                         veřejně a je nezbytné jej vnímat a počítat s ním. Není to ani snaha vnucovat
                                                    pesimistickou náladu, osobně jsem přesvědčen, že kdo vydrží a bude mít
         4  Aktuálně                                sílu přežít, dočká se opět návratu období prosperity. Je jisté, že lidé cestovat
         8  Rozhovor                                nepřestanou a je velmi pravděpodobné, že zadržená spotřeba se projeví
                                                    dříve nebo později jejich zvýšeným zájmem. Pokud se dá na době pandemie
         9  Den s                                   vůbec nalézt něco pozitivního, pak snad to, že i veřejnost si uvědomuje

       10   Akce                                    význam cestovního ruchu pro životní úroveň a prosperitu v obcích
                                                    a městech. Je to přirozený jev. Lidé si začínají vážit toho, co bylo běžné,
        12  Hotel/Penzion                           až když to ztratí.
                                                    My se budeme snažit i nadále pomáhat tam, kde to bude možné. Jako
        13  Gastronomie                             klíčovou nyní vnímáme snahu o co nejrychlejší uvolnění bariér pro příjezdový

       14   Legislativa                             cestovní ruch. Návrat zahraničních turistů je hlavním limitem současné
                                                    situace. Chceme i nadále prosazovat silnější podporu marketingu České
       15   Anketa                                  republiky jako destinace a jsme přesvědčeni, že je nutné v následujících
                                                    letech trvat na zvýšení rozpočtu na tyto aktivity na národní úrovni
        16  Marketing/management                    i v jednotlivých krajích. To je asi to, co nám všeobecně v současné situaci
       17   Vzdělávání                              může pomoci k návratu poptávky na úroveň, při které by mohli všichni opět
                                                    normálně fungovat.
        18  Z regionů                               Přejeme vám příjemný a úspěšný zbytek léta!

        19  Ze světa
                                                    S úctou váš
         20  Odpovědné podnikání




       Partneři AHR ČR
               Generální partner AHR                   Exkluzivní partner                    AHR je členem








                                                                                                                 1
   1   2   3   4   5   6   7   8