Page 14 - AHRzpravodaj_ahr0320
P. 14

REPORTÁŽ


         KORONAVIREM JSME

         DOSTALI TĚŽKÝ ZÁSAH


          S VLASTISLAVEM ŠOSEM, ředitelem pražského
          hotelu Olympik, jsme se sešli počátkem května. Bylo
          to v době, kdy se celý management připravoval na
          otevření hotelu po postupném uvolňování vládních
          protikoronavirových opatřeních.
          Den pana Šose začal už ve 4.45. Je to čas, kdy
          pravidelně vstává každé ráno. Divíme se, proč   5 OTÁZEK
          tak brzy? „Máme jezevčíka a ten by mi neodpus-  PRO
          til, kdybych ho ráno nevzal na alespoň dvaceti-  VLASTISLAVA
          minutovou procházku,“ vysvětluje s úsměvem.
           Cesta do hotelu mu netrvá dlouho. „Byd-   ŠOSE:
          lím v Ďáblicích a za normálních okolností   l NA CO SE LETOS
          přijíždím do hotelu už v 6.30, kdy se otevírají   NEJVÍC TĚŠÍM?
          restaurace. Procházím je, abych na vše dohlédl,   V nejbližším horizontu se těším, až otevřeme hotel. Ale to je jen začátek. Nejvíc se těším na
          a dám si svoji ranní kávu a opravdu velmi silný   červen, červenec příští rok, kdy si doufám budeme moci říct, že jsme to všechno zvládli.
          zázvorový čaj z čerstvě nastrouhaného zázvoru,“   l MOJE NEJKRÁSNĚJŠÍ DOVOLENÁ? Nejvíc se mi zatím líbilo v Jordánsku. Já jsem
          říká. V těchto dnech je ale všechno jinak. Hosté   si nikdy nebral dlouhé dovolené. Maximálně tak pět až sedm dnů. I moje manželka si na
          v hotelu nejsou a snídaně se nepodávají...
           V už zmíněných 8.00 se Vlastislav Šos vítá   to už zvykla. Mám rád exotické dovolené, ale tu nejkrásnější jsem zažil vloni. Byli jsme
          nejen s námi, ale především s recepčním, který   s manželkou, našimi dětmi a jejich rodinami u moře v tureckém Beleku. Děti a vnoučata
                                               bydleli v takovém tom hotelu pro děti se skluzavkami a dalšími dětskými atrakcemi, a já
          v rámci své pravidelné služby celou noc hlídal
          a byl k dispozici na telefonu pro případné   s manželkou v nedalekém klidném hotelu. Přes den jsme pak byli všichni pohromadě a bylo
          volající s různými dotazy. Hovoří spolu o tom,   to perfektní. Rád na to vzpomínám.
          jak proběhla noc. Naštěstí se nic výjimečné-  l MOJE NEJOBLÍBENĚJŠÍ JÍDLO? Jednoznačně kulajda. Jinak mám rád ryby a sýry
          ho nepřihodilo.                      a také švestkové knedlíky z tvarohového těsta, jak je dělala moje maminka.
           Vlastislav míří do své kanceláře, zapíná počí-
          tač a kontroluje maily.              l JAKOU KNIHU JSEM V POSLEDNÍ DOBĚ ČETL? Hledám inspiraci v knihách
                                               pro manažery. Moc se mi líbila Cesta k vítězství, kterou napsali Jack Welch a Suzy Welch.
           V 8.30 za ním přichází F & B manager Jan
          Vlk, s nímž řeší, jakým způsobem budou po   Skvělá byla také kniha od Jana Mühlfeita Pozitivní leader.
          otevření hotelu probíhat gastronomické služby.   l DÁREK, NA KTERÝ NEZAPOMENU? OTak to vím naprosto přesně. K šedesátinám
          „Budeme se řídit doporučeními AHR, která   jsem dostal od dětí rodokmen celé rodiny. Začíná už někdy v 16. století a pokračuje až do
          připravila podrobný manuál, jak by měl provoz   současnosti. To mi udělalo obrovskou radost.
          probíhat,“ říká. S Janem Vlkem dlouho projed-
          návají, jak budou usazovat klienty ke stolům.
          U stolu budou moci sedět dva lidé, rodina   vyšlo výrazně vstříc. „Tím, že 25. 5. otevřeme se   Mezi 17.00 a 18.00 má konečně klid na sa-
          může jíst společně. Zahajují trénink personálu,   v zásadě nic nezmění, jen hotelu začnou nabíhat   mostanou práci v kanceláři. Maily, telefonáty,
          aby byl na otevření maximálně připravený.  náklady. Změna přijde až ve chvíli, kdy se otevřou   dobré i horší zprávy.
           Vzhledem k tomu, že se bude „najíždět“ na   hranice a začnou jezdit turisté,“ upozorňuje.  Než jde domů, prochází celý hotel. Na kaž-
          kompletní provoz zahrnující snídaně, obědy,   Ve 13.00 přichází čas oběda. Vlastislav si ne-   dém patře jsou tři čidla, která je potřeba za-
          včetně poledních menu, a večeří ala carte, pro-   chává přivézt pizzu. Při obědě nám vypráví, že   pnout. Je to práce recepčního, Vlastislav přede-
          bírají podrobně i ty nejmenší detaily, které mají   během koronavirové krize ubytovali v hotelu   vším kontroluje, jestli je vše v pořádku. V těch-
          zajistit zdravotní bezpečnost hostů. Hotely dis-   lékaře z nemocnice Na Bulovce. Hotelová out-  to dnech, kdy nejsou v hotelu hosté, je potřeba
          ponují 654 pokoji a 3 restauracemi. „Jsme schop-   sourcingová prádelna prala lékařům zdarma.  sledovat i to, jestli třeba někde neteče voda. Za
          ni hosty rozesadit podle pravidel a pokud by   Ve 14.30 má domluvený hovor se Stanisla-  normálního provozu si takových poruch všimne
          se někdo i tak obával, může dostat i místo ob   vem Adamcem, majitelem hotelu a předsedou   host nebo pokojská či pracovníci housekeepingu.
          jeden stůl,“ doplňuje Vlastislav Šos.  správní rady. V těchto dnech je s ním v inten-  Pak už odchází Vlastislav Šos z hotelu, přesto
           V 10.00 má Vlastislav videohovor s technic-   zivním kontaktu a často společně konzultují   je stále dostupný na mobilu, pro případ, že by
          kým náměstkem a s front office manažery. Dis-   spoustu věcí. Dnes mimo jiné hovoří o výši ná-  se něco stalo...
          kutují o tom, jak optimalizovat provoz. Bude   kladů, cash flow, jak uplatnit škody, ale i o tom,   Krátce po návratu domů jde ven se svým je-
          potřeba projednat, jak obsazovat jednotlivá pat-   že personál bude mít roušky ve firemních bar-   zevčíkem. Ranní a večerní procházky jsou jeho
          ra a pokoje hotelu vzhledem k topení, klimati-  vách a rukavice. Hosta bez roušky do hotelu   a jak říká, je to pro něj relax. Během procházky
          zaci či úklidu.                    nepustí, budou je prodávat i na recepci stejně   si vyčistí hlavu a přijde na jiné myšlenky. Těší se,
           V 11.00 se věnuje administrativě, především   jako malé lahvičky s dezinfekcí. Zdarma budou   že si bude před spaním ještě číst. Rád čte knihy
          změně outsourcingových smluv. Hotel spolu-  po hotelu rozmístěné dezinfekční gely.  týkající se osobního rozvoje a rozhodování   TEXT: MICHAELA ŠULCOVÁ / FOTO: ARCHIV
          pracuje přibližně s šedesáti outsourcingovými   V 16.00 se znovu schází s Janem Vlkem, ma-  manažerů. Teď v nich hledá i řešení současné si-
          partnery a Vlastislav se snaží s nimi dohodnout   nagerem F & B. Mluví o tom, že bude nutné    tuace, na kterou nikdo není připravený. „Zažili
          snížení odběrových diagramů. Týká se to všech   vytvořit dva až tři pracovní týmy, aby se lidé vzá-   jsme povodně, kdy byl náš hotel silně zasažen,
          energií, ale také housekeepingu, prádelny, IT...  jemně v provozu nepotkali. Kdyby náhodou   ale věděli jsme, že je to na přechodnou dobu.
          Dojednává s nimi buď cenové úlevy, nebo pro-  někdo onemocněl, ostaní by museli do karanté-  Koronavirem jsme dostali těžký zásah a nevíme,
          dloužení splatnosti faktur. Mnoho firem hotelu   ny, a to by naprosto ochromilo provoz.  jak dlouho bude trvat,“ dodává.

       12
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19