Page 14 - AHRzpravodaj_ahr0320
P. 14
REPORTÁŽ
KORONAVIREM JSME
DOSTALI TĚŽKÝ ZÁSAH
S VLASTISLAVEM ŠOSEM, ředitelem pražského
hotelu Olympik, jsme se sešli počátkem května. Bylo
to v době, kdy se celý management připravoval na
otevření hotelu po postupném uvolňování vládních
protikoronavirových opatřeních.
Den pana Šose začal už ve 4.45. Je to čas, kdy
pravidelně vstává každé ráno. Divíme se, proč 5 OTÁZEK
tak brzy? „Máme jezevčíka a ten by mi neodpus- PRO
til, kdybych ho ráno nevzal na alespoň dvaceti- VLASTISLAVA
minutovou procházku,“ vysvětluje s úsměvem.
Cesta do hotelu mu netrvá dlouho. „Byd- ŠOSE:
lím v Ďáblicích a za normálních okolností l NA CO SE LETOS
přijíždím do hotelu už v 6.30, kdy se otevírají NEJVÍC TĚŠÍM?
restaurace. Procházím je, abych na vše dohlédl, V nejbližším horizontu se těším, až otevřeme hotel. Ale to je jen začátek. Nejvíc se těším na
a dám si svoji ranní kávu a opravdu velmi silný červen, červenec příští rok, kdy si doufám budeme moci říct, že jsme to všechno zvládli.
zázvorový čaj z čerstvě nastrouhaného zázvoru,“ l MOJE NEJKRÁSNĚJŠÍ DOVOLENÁ? Nejvíc se mi zatím líbilo v Jordánsku. Já jsem
říká. V těchto dnech je ale všechno jinak. Hosté si nikdy nebral dlouhé dovolené. Maximálně tak pět až sedm dnů. I moje manželka si na
v hotelu nejsou a snídaně se nepodávají...
V už zmíněných 8.00 se Vlastislav Šos vítá to už zvykla. Mám rád exotické dovolené, ale tu nejkrásnější jsem zažil vloni. Byli jsme
nejen s námi, ale především s recepčním, který s manželkou, našimi dětmi a jejich rodinami u moře v tureckém Beleku. Děti a vnoučata
bydleli v takovém tom hotelu pro děti se skluzavkami a dalšími dětskými atrakcemi, a já
v rámci své pravidelné služby celou noc hlídal
a byl k dispozici na telefonu pro případné s manželkou v nedalekém klidném hotelu. Přes den jsme pak byli všichni pohromadě a bylo
volající s různými dotazy. Hovoří spolu o tom, to perfektní. Rád na to vzpomínám.
jak proběhla noc. Naštěstí se nic výjimečné- l MOJE NEJOBLÍBENĚJŠÍ JÍDLO? Jednoznačně kulajda. Jinak mám rád ryby a sýry
ho nepřihodilo. a také švestkové knedlíky z tvarohového těsta, jak je dělala moje maminka.
Vlastislav míří do své kanceláře, zapíná počí-
tač a kontroluje maily. l JAKOU KNIHU JSEM V POSLEDNÍ DOBĚ ČETL? Hledám inspiraci v knihách
pro manažery. Moc se mi líbila Cesta k vítězství, kterou napsali Jack Welch a Suzy Welch.
V 8.30 za ním přichází F & B manager Jan
Vlk, s nímž řeší, jakým způsobem budou po Skvělá byla také kniha od Jana Mühlfeita Pozitivní leader.
otevření hotelu probíhat gastronomické služby. l DÁREK, NA KTERÝ NEZAPOMENU? OTak to vím naprosto přesně. K šedesátinám
„Budeme se řídit doporučeními AHR, která jsem dostal od dětí rodokmen celé rodiny. Začíná už někdy v 16. století a pokračuje až do
připravila podrobný manuál, jak by měl provoz současnosti. To mi udělalo obrovskou radost.
probíhat,“ říká. S Janem Vlkem dlouho projed-
návají, jak budou usazovat klienty ke stolům.
U stolu budou moci sedět dva lidé, rodina vyšlo výrazně vstříc. „Tím, že 25. 5. otevřeme se Mezi 17.00 a 18.00 má konečně klid na sa-
může jíst společně. Zahajují trénink personálu, v zásadě nic nezmění, jen hotelu začnou nabíhat mostanou práci v kanceláři. Maily, telefonáty,
aby byl na otevření maximálně připravený. náklady. Změna přijde až ve chvíli, kdy se otevřou dobré i horší zprávy.
Vzhledem k tomu, že se bude „najíždět“ na hranice a začnou jezdit turisté,“ upozorňuje. Než jde domů, prochází celý hotel. Na kaž-
kompletní provoz zahrnující snídaně, obědy, Ve 13.00 přichází čas oběda. Vlastislav si ne- dém patře jsou tři čidla, která je potřeba za-
včetně poledních menu, a večeří ala carte, pro- chává přivézt pizzu. Při obědě nám vypráví, že pnout. Je to práce recepčního, Vlastislav přede-
bírají podrobně i ty nejmenší detaily, které mají během koronavirové krize ubytovali v hotelu vším kontroluje, jestli je vše v pořádku. V těch-
zajistit zdravotní bezpečnost hostů. Hotely dis- lékaře z nemocnice Na Bulovce. Hotelová out- to dnech, kdy nejsou v hotelu hosté, je potřeba
ponují 654 pokoji a 3 restauracemi. „Jsme schop- sourcingová prádelna prala lékařům zdarma. sledovat i to, jestli třeba někde neteče voda. Za
ni hosty rozesadit podle pravidel a pokud by Ve 14.30 má domluvený hovor se Stanisla- normálního provozu si takových poruch všimne
se někdo i tak obával, může dostat i místo ob vem Adamcem, majitelem hotelu a předsedou host nebo pokojská či pracovníci housekeepingu.
jeden stůl,“ doplňuje Vlastislav Šos. správní rady. V těchto dnech je s ním v inten- Pak už odchází Vlastislav Šos z hotelu, přesto
V 10.00 má Vlastislav videohovor s technic- zivním kontaktu a často společně konzultují je stále dostupný na mobilu, pro případ, že by
kým náměstkem a s front office manažery. Dis- spoustu věcí. Dnes mimo jiné hovoří o výši ná- se něco stalo...
kutují o tom, jak optimalizovat provoz. Bude kladů, cash flow, jak uplatnit škody, ale i o tom, Krátce po návratu domů jde ven se svým je-
potřeba projednat, jak obsazovat jednotlivá pat- že personál bude mít roušky ve firemních bar- zevčíkem. Ranní a večerní procházky jsou jeho
ra a pokoje hotelu vzhledem k topení, klimati- vách a rukavice. Hosta bez roušky do hotelu a jak říká, je to pro něj relax. Během procházky
zaci či úklidu. nepustí, budou je prodávat i na recepci stejně si vyčistí hlavu a přijde na jiné myšlenky. Těší se,
V 11.00 se věnuje administrativě, především jako malé lahvičky s dezinfekcí. Zdarma budou že si bude před spaním ještě číst. Rád čte knihy
změně outsourcingových smluv. Hotel spolu- po hotelu rozmístěné dezinfekční gely. týkající se osobního rozvoje a rozhodování TEXT: MICHAELA ŠULCOVÁ / FOTO: ARCHIV
pracuje přibližně s šedesáti outsourcingovými V 16.00 se znovu schází s Janem Vlkem, ma- manažerů. Teď v nich hledá i řešení současné si-
partnery a Vlastislav se snaží s nimi dohodnout nagerem F & B. Mluví o tom, že bude nutné tuace, na kterou nikdo není připravený. „Zažili
snížení odběrových diagramů. Týká se to všech vytvořit dva až tři pracovní týmy, aby se lidé vzá- jsme povodně, kdy byl náš hotel silně zasažen,
energií, ale také housekeepingu, prádelny, IT... jemně v provozu nepotkali. Kdyby náhodou ale věděli jsme, že je to na přechodnou dobu.
Dojednává s nimi buď cenové úlevy, nebo pro- někdo onemocněl, ostaní by museli do karanté- Koronavirem jsme dostali těžký zásah a nevíme,
dloužení splatnosti faktur. Mnoho firem hotelu ny, a to by naprosto ochromilo provoz. jak dlouho bude trvat,“ dodává.
12