Page 4 - AHRzpravodaj_0621
P. 4

ZE SEKRETARIÁTU


          SOUHRNNÉ VÝSTUPY Z PRŮZKUMU SPOKOJENOSTI ČLENŮ AHR ČR 2021

         Členové AHR byli koncem října vyzváni k vy-   Stejně jako v roce 2020, tak i letos byly velmi   Dvě třetiny členů nemají zájem se aktivně do
         plnění online průzkumu, ze kterého jsme zís-   kladně hodnoceny mediální aktivity AHR, kte-   činnosti organizace zapojit, ale preferují pouze
         kali zpětnou vazbu na některá stanoviska AHR   ré 80 % respondentů hodnotilo známkou 1–2.   získávání informací. Tento ukazatel je neměnný
         a souhrnný přehled o potřebách členů   Poměrně velký počet, celých 10 %, mediální   od roku 2018. Novým zjištěním bylo, že jen
         organizace.                         aktivity organizace pak vůbec nesleduje.  polovina účastníků průzkumu by měla zájem
                                                                                 zapojit se do činnosti krajských sekcí online,
         Do průzkumu se zapojilo 210 společností, z nichž   Stanoviska členů:
         84 % tvořila ubytovací zařízení ze všech krajů   Součástí průzkumu bylo tradičně i posouzení   ostatní by této možnosti nevyužili.
         ČR. Téměř 60 % respondentů je členy organi-  názorů členů na stanoviska AHR. Postoj členů   Nejvýznamnější důvody ke členství jsou sta-
         zace více jako pět let, 7 % je členy prvním ro-  k jednotlivým opatřením (převážně legislativní   bilní několik let – motivací ke členství pro té-
         kem. Podle dotazníku byla z velké části jejich   povahy) je stěžejní pro prosazování příslušných   měř 94 % respondentů je AHR jako servisní
         motivací stát se členy AHR potřeba sdružit se   kroků ze strany AHR. Směry a případné změ-  organizace, zajišťující informační servis a pora-
         v těžších časech.                   ny, které Asociace bude podporovat, musejí mít   denství, dále následují aktivity v oblasti legisla-
                                             oporu v členské základně.           tivní. Téměř dvě třetiny respondentů také vysoce
         Informační činnost a poradenství:                                       hodnotí finanční úspory, které AHR zajišťuje.
         Informační servis a poradenství jsou členy dlou-   Z otevřené otázky, jakými tématy by se AHR měla   91 % dotázaných odpovědělo, že servis, který
         hodobě vnímány jako jedny z nejdůležitějších   z pohledu členů zabývat, vyplynulo, že především:  od AHR dostávají, je zcela přínosný. Dvanáct
         výhod členství. I z toho důvodu věnujeme za-   podporou oboru a narovnáním podmínek;  respondentů odpovědělo, že servis je prozatím
         jištění informačního servisu velkou pozornost.    propagací gastronomie a hotelnictví;  přínosný, ale již uvažovali o ukončení členství
         Z průzkumu vyplynulo, že pro 90 % členů je    problematikou pracovního trhu a nedostat-  z důvodu nedostatečných kompenzací ze strany
         tento servis významný, 78 % z nich hodnotí ob-   kem zaměstnanců;       státu i kontrolování OTN, k čemuž AHR podle
         držené informace jako využitelné, včasné a aktuál-    digitalizací;     názoru respondentů vyjádřila malý odpor.
         ní, dalších 23 % pak jako částečně využitelné.   daňovou problematikou;   Téměř rovným dílem byly rozděleny odpo-
           Ze strany poradenství jsou jako každým ro-    prosazováním kurzarbeitu;  vědi, zda plánují provozovatelé v následujícím
         kem nejvíce žádány šablony předpisů a meto-   zvyšováním cen energií;   roce školit své zaměstnance. 52 % neplánuje,
         diky, nicméně v posledním 1,5 roce byly členy    případnými dalšími kompenzacemi.  zatímco 48 % ano.
         více preferovány výklady zákonů a vládních   Někteří členové se vyjádřili pro zrušení covido-
         opatření. 88 % respondentů tuto oblast výhod   vých opatření, část je naopak pro kontrolu je-   Sekretariát:
         hodnotilo známkou 1–2; 4 % ji naopak vůbec   jich dodržování. Vzhledem ke stále se zvyšujícím   Sekretariát čelil enormnímu nárůstu počtu do-
         nevyužívá. Potěšující také bylo, že 81 % dotáza-   nákladům na provoz TV v restauracích i ubyto-   tazů a řešení požadavků, a to především v sou-
         ných hodnotilo oblast komunikace, poraden-  vacích zařízeních jsme do průzkumu nově zařadili   vislosti s vypsanými dotačními tituly začátkem
         ství a zajištění náročné administrace autorských   otázku, jak provozovatelé plánují jejich využití.   roku 2021, administrativním zpracováním vý-
         svazů známkou 1–2. Zastupování oboru bylo   16 % respondentů již omezilo jejich využití,   běru poplatků autorským svazům za roky 2019
         hodnoceno známkou 1–2 88 % členů.   35 % o tom uvažuje.                 a 2020 zpětně, vyhlášenými mimořádnými
                                                                                 opatřeními a jejich dopady na provoz.
                                                                                   V neposlední řadě sekretariát řešil také poža-
          Postoj členů ke směrům a stanoviskům AHR ČR                            davky žadatelů o klasifikaci ubytovacích zaříze-
                                                                                 ní, kterých bylo vzhledem k návaznosti HSU
            1 = zcela přijatelná, 5 = nepřijatelná  (v %)  1  2  3    4      5
                                                                                 na program Covid – ubytování nejvyšší počet
          Udržení minimálně současné10% sazby                                    v historii klasifikace. Odpovědět na množství
          DPH pro stravovací a ubytovací služby   94,41   3,11   1,24   0,62   0,62  dotazů i spektrum požadovaných informací
                                                                                 v co nejkratší době byla jedna z výzev týmu
          Zvýšení hranice tržeb pro registraci plátců                            AHR. Na řadu opakujících se dotazů jsme pro-
          DPH na 2 mil. Kč ročně (rovněž zvýšení limitu                          to odpovídali hromadně všem členům, což bylo
          pro paušální daň na stejnou úroveň)   53,16  16,46  24,05   1,90   4,43  některými vnímáno jako nedostatečné. I přes-

          Zvýšení poplatků za pobyt od roku 2023 za                              to byla srozumitelnost předávaných informací
          předpokladu, že část prostředků bude                                   hodnocena 93 % respondentů známkou 1–2.
          investována do podpory cest. ruchu   20,63  27,50  27,50   7,50  16,88  78 % členů pak bylo velmi spokojeno se schop-
                                                                                 ností týmu asistovat a reagovat na jejich poža-
          Zlepšení situace na trhu práce – agenturní                             davky, 11 % tuto službu nevyužívalo.
          zaměstnávání bez limitu, zkvalitnění
          odborného školství, větší otevření trhu práce                          VÍTÁME NOVÉ ČLENY
          pro pracovníky ze zemí mimo EU, zvýšení
          limitu osvobození DPP na 15tis./měs.   73,75  16,88   8,75   0,63   0,00   Boutique hotel Romantick – Český Krumlov
                                                                                   Design hotel Romantick – Třeboň
          Větší reprezentace cestovního ruchu na úrovni                            Grandhotel SALVA – Litoměřice
          ministerstva (minimálně náměstek pro cestovní                            Hájenka pod větrníky – Štítary
          ruch) a zavedení zákona o cestovním ruchu   59,26  23,46  13,58   3,09   0,62   Hospoda U Herčíků – Opočnice
          Převedení agendy cestovního ruchu pod                                    Hotel Element – Lipno nad Vltavou
          gesci Ministerstva kultury           17,20  25,48  35,67   7,01  14,65   Hotel Chytrov – Volfířov
                                                                                   Kavárna Macrolife – Louny
          Udržení systému EET jako nástroje pro rovné                              Konferenční hotel Luna – Kouty
          podmínky podnikání                  40,00   18,13  13,75   6,88  21,25   Penzion Dana – Benecko
                                                                                   Spa Hotel Anglický Dvůr – Karlovy Vary
          AHR ČR by měla apelovat na provozovatele                                 Středisko Maya – Zlaté Hory
          služeb i veřejnost za důsledné dodržování                                Škorničkův statek – Suchdol nad Lužnicí
          mimořádných opatření (roušky, testy atd.)   33,75  26,25   21,25   6,88   11,88
                                                                                   Rendl House Café – Kamenný Újezd
       2
   1   2   3   4   5   6   7   8   9