Page 4 - AHRzpravodaj_0621
P. 4
ZE SEKRETARIÁTU
SOUHRNNÉ VÝSTUPY Z PRŮZKUMU SPOKOJENOSTI ČLENŮ AHR ČR 2021
Členové AHR byli koncem října vyzváni k vy- Stejně jako v roce 2020, tak i letos byly velmi Dvě třetiny členů nemají zájem se aktivně do
plnění online průzkumu, ze kterého jsme zís- kladně hodnoceny mediální aktivity AHR, kte- činnosti organizace zapojit, ale preferují pouze
kali zpětnou vazbu na některá stanoviska AHR ré 80 % respondentů hodnotilo známkou 1–2. získávání informací. Tento ukazatel je neměnný
a souhrnný přehled o potřebách členů Poměrně velký počet, celých 10 %, mediální od roku 2018. Novým zjištěním bylo, že jen
organizace. aktivity organizace pak vůbec nesleduje. polovina účastníků průzkumu by měla zájem
zapojit se do činnosti krajských sekcí online,
Do průzkumu se zapojilo 210 společností, z nichž Stanoviska členů:
84 % tvořila ubytovací zařízení ze všech krajů Součástí průzkumu bylo tradičně i posouzení ostatní by této možnosti nevyužili.
ČR. Téměř 60 % respondentů je členy organi- názorů členů na stanoviska AHR. Postoj členů Nejvýznamnější důvody ke členství jsou sta-
zace více jako pět let, 7 % je členy prvním ro- k jednotlivým opatřením (převážně legislativní bilní několik let – motivací ke členství pro té-
kem. Podle dotazníku byla z velké části jejich povahy) je stěžejní pro prosazování příslušných měř 94 % respondentů je AHR jako servisní
motivací stát se členy AHR potřeba sdružit se kroků ze strany AHR. Směry a případné změ- organizace, zajišťující informační servis a pora-
v těžších časech. ny, které Asociace bude podporovat, musejí mít denství, dále následují aktivity v oblasti legisla-
oporu v členské základně. tivní. Téměř dvě třetiny respondentů také vysoce
Informační činnost a poradenství: hodnotí finanční úspory, které AHR zajišťuje.
Informační servis a poradenství jsou členy dlou- Z otevřené otázky, jakými tématy by se AHR měla 91 % dotázaných odpovědělo, že servis, který
hodobě vnímány jako jedny z nejdůležitějších z pohledu členů zabývat, vyplynulo, že především: od AHR dostávají, je zcela přínosný. Dvanáct
výhod členství. I z toho důvodu věnujeme za- podporou oboru a narovnáním podmínek; respondentů odpovědělo, že servis je prozatím
jištění informačního servisu velkou pozornost. propagací gastronomie a hotelnictví; přínosný, ale již uvažovali o ukončení členství
Z průzkumu vyplynulo, že pro 90 % členů je problematikou pracovního trhu a nedostat- z důvodu nedostatečných kompenzací ze strany
tento servis významný, 78 % z nich hodnotí ob- kem zaměstnanců; státu i kontrolování OTN, k čemuž AHR podle
držené informace jako využitelné, včasné a aktuál- digitalizací; názoru respondentů vyjádřila malý odpor.
ní, dalších 23 % pak jako částečně využitelné. daňovou problematikou; Téměř rovným dílem byly rozděleny odpo-
Ze strany poradenství jsou jako každým ro- prosazováním kurzarbeitu; vědi, zda plánují provozovatelé v následujícím
kem nejvíce žádány šablony předpisů a meto- zvyšováním cen energií; roce školit své zaměstnance. 52 % neplánuje,
diky, nicméně v posledním 1,5 roce byly členy případnými dalšími kompenzacemi. zatímco 48 % ano.
více preferovány výklady zákonů a vládních Někteří členové se vyjádřili pro zrušení covido-
opatření. 88 % respondentů tuto oblast výhod vých opatření, část je naopak pro kontrolu je- Sekretariát:
hodnotilo známkou 1–2; 4 % ji naopak vůbec jich dodržování. Vzhledem ke stále se zvyšujícím Sekretariát čelil enormnímu nárůstu počtu do-
nevyužívá. Potěšující také bylo, že 81 % dotáza- nákladům na provoz TV v restauracích i ubyto- tazů a řešení požadavků, a to především v sou-
ných hodnotilo oblast komunikace, poraden- vacích zařízeních jsme do průzkumu nově zařadili vislosti s vypsanými dotačními tituly začátkem
ství a zajištění náročné administrace autorských otázku, jak provozovatelé plánují jejich využití. roku 2021, administrativním zpracováním vý-
svazů známkou 1–2. Zastupování oboru bylo 16 % respondentů již omezilo jejich využití, běru poplatků autorským svazům za roky 2019
hodnoceno známkou 1–2 88 % členů. 35 % o tom uvažuje. a 2020 zpětně, vyhlášenými mimořádnými
opatřeními a jejich dopady na provoz.
V neposlední řadě sekretariát řešil také poža-
Postoj členů ke směrům a stanoviskům AHR ČR davky žadatelů o klasifikaci ubytovacích zaříze-
ní, kterých bylo vzhledem k návaznosti HSU
1 = zcela přijatelná, 5 = nepřijatelná (v %) 1 2 3 4 5
na program Covid – ubytování nejvyšší počet
Udržení minimálně současné10% sazby v historii klasifikace. Odpovědět na množství
DPH pro stravovací a ubytovací služby 94,41 3,11 1,24 0,62 0,62 dotazů i spektrum požadovaných informací
v co nejkratší době byla jedna z výzev týmu
Zvýšení hranice tržeb pro registraci plátců AHR. Na řadu opakujících se dotazů jsme pro-
DPH na 2 mil. Kč ročně (rovněž zvýšení limitu to odpovídali hromadně všem členům, což bylo
pro paušální daň na stejnou úroveň) 53,16 16,46 24,05 1,90 4,43 některými vnímáno jako nedostatečné. I přes-
Zvýšení poplatků za pobyt od roku 2023 za to byla srozumitelnost předávaných informací
předpokladu, že část prostředků bude hodnocena 93 % respondentů známkou 1–2.
investována do podpory cest. ruchu 20,63 27,50 27,50 7,50 16,88 78 % členů pak bylo velmi spokojeno se schop-
ností týmu asistovat a reagovat na jejich poža-
Zlepšení situace na trhu práce – agenturní davky, 11 % tuto službu nevyužívalo.
zaměstnávání bez limitu, zkvalitnění
odborného školství, větší otevření trhu práce VÍTÁME NOVÉ ČLENY
pro pracovníky ze zemí mimo EU, zvýšení
limitu osvobození DPP na 15tis./měs. 73,75 16,88 8,75 0,63 0,00 Boutique hotel Romantick – Český Krumlov
Design hotel Romantick – Třeboň
Větší reprezentace cestovního ruchu na úrovni Grandhotel SALVA – Litoměřice
ministerstva (minimálně náměstek pro cestovní Hájenka pod větrníky – Štítary
ruch) a zavedení zákona o cestovním ruchu 59,26 23,46 13,58 3,09 0,62 Hospoda U Herčíků – Opočnice
Převedení agendy cestovního ruchu pod Hotel Element – Lipno nad Vltavou
gesci Ministerstva kultury 17,20 25,48 35,67 7,01 14,65 Hotel Chytrov – Volfířov
Kavárna Macrolife – Louny
Udržení systému EET jako nástroje pro rovné Konferenční hotel Luna – Kouty
podmínky podnikání 40,00 18,13 13,75 6,88 21,25 Penzion Dana – Benecko
Spa Hotel Anglický Dvůr – Karlovy Vary
AHR ČR by měla apelovat na provozovatele Středisko Maya – Zlaté Hory
služeb i veřejnost za důsledné dodržování Škorničkův statek – Suchdol nad Lužnicí
mimořádných opatření (roušky, testy atd.) 33,75 26,25 21,25 6,88 11,88
Rendl House Café – Kamenný Újezd
2