Page 3 - AHRzpravodaj_ahr0320
P. 3

EDITORIAL


                                                    VÁŽENÉ KOLEGYNĚ,

                                                    VÁŽENÍ KOLEGOVÉ,


                                                    téměř čtvrt roku zůstala ubytovací zařízení a většina
                                                    restaurací uzavřena. Ani počátek roku nebyl nijak
                                                    valný, co se cestovního ruchu týká. Navíc na
                                                    zahraniční turisty ještě stále čekáme. Sečteno
                                                    a podtrženo, cestovní ruch se na konci května
                                                    nachází v troskách a mnoho hotelů a restaurací
                                                    možná neotevře ani do konce roku. Nicméně
                                                    stesky nám nepomohou, a přestože se poslední dobou na internetu objevuje
                                                    stále více různých videí poradců, kteří tvrdí, jak nám chtějí pomoci, je nám
                                                    všem jasné, že nakonec si musíme opět pomoci sami. Stát deklaruje svou
                                                    připravenost podpory, ale nejlépe tak, aby to co nejméně stálo. Byť je třeba
                                                    objektivně říci, že některé kroky ze strany vlády byly učiněny a bylo by škoda
      OBSAH                                         je nevyužít. Co konkrétně nabízí, to vám přinášíme v tomto zpravodaji, stejně
                                                    jako informaci o tom, co bychom ještě chtěli prosadit.
                                                    V závěru za vás nikdo neudělá rozhodnutí, jak pokračovat dál, a to je asi
       03/2020                                      jediná jistota, kterou momentálně všichni máme. Jako věčný optimista si ale
                                                    dovolím tvrdit, že na každé, byť sebehorší zprávě, lze nalézt něco pozitivního,
                                                    nějakou příležitost. Nyní můžeme začít třeba trochu jinak, více se věnovat
                                                    podstatným věcem, přemýšlet, jak získat více přímých rezervací, pracovat
                                                    s našimi opakovanými hosty, vážit si letitých partnerů z řad dodavatelů,
                                                    kteří nás ani v době krize neopustili. Naopak zvážit, jak moc nám záleží na
                                                    spolupráci s těmi, kteří nám v minulosti neustále zvonili na dveře, ale v době,
                                                    kdy bylo nejhůře se starali pouze o vlastní zájmy. To vše totiž toto období,
         1  Editorial                               jako každá krize, poměrně dobře vykreslilo. Příležitost k poznání reality vztahů
                                                    nám může jen pomoci. Stejně tak je to s poznáním našich vlastních kolegů
         2  Ze sekretariátu                         a zaměstnanců. A to je velmi cenná zkušenost. Máme před sebou jistě
         4  Aktuálně                                mnohé hrozby. V situaci, kdy nastane opět boj o zákazníka, mohou někteří
                                                    opět zahájit slevové šílenství a zapomenout na to, jak dlouho trvá, než se
         7  Rozhovor                                z nesmyslného „lovu“ zákazníka slevami opět dostanou na rozumné ceny.

         9  Hotel/Penzion                           Na druhou stranu je tu příležitost zaměřit se více na klienty, kteří u nás hledají
                                                    kvalitu a jsou ochotni uznat, že každá služba má svou férovou cenu.
        12  Reportáž                                Tak pojďme společně přemýšlet, vzájemně se podpořit a využít léta
                                                    budovanou společnou synergii, která se nám zatím vždy vyplatila.
        13  Ze světa                                Držíme vám všem palce a jsme připraveni vás podpořit, jak jen to bude možné.

        14  Legislativa                             Jsme tu pro vás.
                                                    S úctou
        15  Akce

        16  Marketing

        17  Trendy
        18  Vzdělávání

        19  Z regionů
         20 Odpovědné podnikání




       Partneři AHR ČR
               Generální partner AHR                   Exkluzivní partner                    AHR je členem









                                                                                                                 1
   1   2   3   4   5   6   7   8