Page 3 - AHRzpravodaj_ahr0320
P. 3
EDITORIAL
VÁŽENÉ KOLEGYNĚ,
VÁŽENÍ KOLEGOVÉ,
téměř čtvrt roku zůstala ubytovací zařízení a většina
restaurací uzavřena. Ani počátek roku nebyl nijak
valný, co se cestovního ruchu týká. Navíc na
zahraniční turisty ještě stále čekáme. Sečteno
a podtrženo, cestovní ruch se na konci května
nachází v troskách a mnoho hotelů a restaurací
možná neotevře ani do konce roku. Nicméně
stesky nám nepomohou, a přestože se poslední dobou na internetu objevuje
stále více různých videí poradců, kteří tvrdí, jak nám chtějí pomoci, je nám
všem jasné, že nakonec si musíme opět pomoci sami. Stát deklaruje svou
připravenost podpory, ale nejlépe tak, aby to co nejméně stálo. Byť je třeba
objektivně říci, že některé kroky ze strany vlády byly učiněny a bylo by škoda
OBSAH je nevyužít. Co konkrétně nabízí, to vám přinášíme v tomto zpravodaji, stejně
jako informaci o tom, co bychom ještě chtěli prosadit.
V závěru za vás nikdo neudělá rozhodnutí, jak pokračovat dál, a to je asi
03/2020 jediná jistota, kterou momentálně všichni máme. Jako věčný optimista si ale
dovolím tvrdit, že na každé, byť sebehorší zprávě, lze nalézt něco pozitivního,
nějakou příležitost. Nyní můžeme začít třeba trochu jinak, více se věnovat
podstatným věcem, přemýšlet, jak získat více přímých rezervací, pracovat
s našimi opakovanými hosty, vážit si letitých partnerů z řad dodavatelů,
kteří nás ani v době krize neopustili. Naopak zvážit, jak moc nám záleží na
spolupráci s těmi, kteří nám v minulosti neustále zvonili na dveře, ale v době,
kdy bylo nejhůře se starali pouze o vlastní zájmy. To vše totiž toto období,
1 Editorial jako každá krize, poměrně dobře vykreslilo. Příležitost k poznání reality vztahů
nám může jen pomoci. Stejně tak je to s poznáním našich vlastních kolegů
2 Ze sekretariátu a zaměstnanců. A to je velmi cenná zkušenost. Máme před sebou jistě
4 Aktuálně mnohé hrozby. V situaci, kdy nastane opět boj o zákazníka, mohou někteří
opět zahájit slevové šílenství a zapomenout na to, jak dlouho trvá, než se
7 Rozhovor z nesmyslného „lovu“ zákazníka slevami opět dostanou na rozumné ceny.
9 Hotel/Penzion Na druhou stranu je tu příležitost zaměřit se více na klienty, kteří u nás hledají
kvalitu a jsou ochotni uznat, že každá služba má svou férovou cenu.
12 Reportáž Tak pojďme společně přemýšlet, vzájemně se podpořit a využít léta
budovanou společnou synergii, která se nám zatím vždy vyplatila.
13 Ze světa Držíme vám všem palce a jsme připraveni vás podpořit, jak jen to bude možné.
14 Legislativa Jsme tu pro vás.
S úctou
15 Akce
16 Marketing
17 Trendy
18 Vzdělávání
19 Z regionů
20 Odpovědné podnikání
Partneři AHR ČR
Generální partner AHR Exkluzivní partner AHR je členem
1