Page 6 - AHRzpravodaj_ahr0121
P. 6
ZE SEKRETARIÁTU
VÝSTUPY Z PRŮZKUMU SPOKOJENOSTI ČLENŮ
AHR ČR 2020
Průzkum potřeb členů provedl sekretariát Stejně jako v roce 2019 73 % členů nemá zájem
AHR ČR v listopadu 2020. Do ankety se za- se do činnosti AHR aktivně zapojit a preferuje
pojilo 417 členů, zastoupeno ze 75 % provo- pouze příjem informací.
zovateli hotelů, 22 % provozovateli penzionů Stanoviska členů:
a 9 % provozovateli restaurací ze všech krajů
ČR. Počet respondentů tak vytváří relevantní Součástí průzkumu bylo tradičně i zjištění ná-
vzorek názorů našich členů. 60 % responden- zorů členů na stanoviska AHR. Postoje členů
tů je členy AHR ČR déle než 5 let, naopak k jednotlivým opatřením je stěžejní pro prosa-
zování příslušných kroků ze strany AHR. Směry
10 % z těch, kteří odpověděli, jsou členy
prvním rokem. a případné změny, které Asociace bude podpo-
Anketa byla rozdělena do několika sekcí, sou- rovat, musí mít oporu v členské základně. Z prů-
zkumu vyplývá, že by AHR měla v následujícím
hrnné výstupy popisujeme níže. Celý průzkum
včetně komentářů je zveřejněn v členské části roce věnovat prioritu hlavně restartu odvětví, KONCESIONÁŘSKÉ
webu. podpoře domácího cestovního ruchu a obecně POPLATKY
propagaci cestovního ruchu – s důrazem na
Informační činnost a poradenství: bezpečný incoming, zviditelnění oboru, pro- Skutečností, že provozovatelé ubyto-
Informační servis a poradenství jsou členy blematiku krátkodobých pronájmů, dotačních vacích i stravovacích zařízení jsou ze
dlouhodobě vnímány jako jedny z nejdůleži- titulů a podporu kongresové turistiky. zákona povinni platit koncesionářské
tějších výhod členství. Zajištění informačního poplatky za veřejnoprávní média Čes-
servisu je tudíž oblastí, které klademe velkou Sekretariát ké televizi a Českému rozhlasu, budí
pozornost, přičemž tato činnost byla také vždy Od března tohoto roku jsme zaznamenali vý- od počátku značnou nevoli a nespo-
velmi pozitivně hodnocena. I přesto jsme opro- razné zvýšení zájmu o rady ze strany členů, kteří kojenost podnikatelů. Je to logické,
se obraceli přímo na sekretariát. Vzhledem k pře-
ti předchozímu roku zaznamenali lepší hodno- protože platit za službu, kterou ne-
cení v informační činnosti: 90 % respondentů kotné době a množstvím přijatých opatření by- mohou hosté využít, opravdu nedává
hodnotí informace v době pandemie jako vý- lo někdy velmi těžké na všechny podněty reago- smysl. Problematice se věnujeme již
vat. Spektrum informací, které provozovatelé
znamné, 82 % jako využitelné v praxi, včasné od března loňského roku, opakovaně
a aktuální. Pro 15 % jsou pak předávané infor- žádali, a jejich rozsah výrazně překračovaly per- jsme požadovali jak na vládě, tak
mace využitelné částečně. Z otevřených komen- sonální kapacitu týmu. Se schopností reagovat na samotných příjemcích poplatků,
tářů respondentů pak vyplývá, že jim předáva- a zajistit asistenci je spokojeno 73 % členů aby se tato situace řešila. Debata, byť
(15 % neví). 93 % respondentů hodnotilo znám-
né informace ušetřily čas, usnadnily orientaci dosud neúspěšná, není ukončena.
a jsou pro ně srozumitelné a přehledné. kami 1–2 schopnost týmu analyzovat informa- Obrátili jsme se na poslance a jed-
V roce 2020 byly také velmi pozitivně hodnoce- ce a předávat srozumitelné výstupy. Velmi kladně notlivé strany v parlamentu s žádostí,
byl hodnocen vstřícný postoj a ochota týmu.
ny mediální aktivity AHR ČR, kdy 80 % člen- aby iniciovali zákonnou změnu
ské základny je hodnotí známkami 1–2, stejně Jako nejlepší zdroj a nejvíce využívaný komuni- v této záležitosti. Od poloviny ledna
jako mediální zviditelnění oboru. kační kanál byl klasický e-mail, zprávy sekretariát
rozesílal hromadně i několikrát týdně. Ačkoli řešíme možnost zákonného odpou-
Členství: hromadné mailingy jsou rozesílány systémem štění poplatků, případně také trvalé
Nejvýznamnější důvody ke členství zůstávají postupně a tudíž někdy dochází k časové prodle- zohlednění obsazenosti ubytovacích
stabilní několik let – motivací ke členství pro vě, hodnocení mailingového servisu bylo vý- zařízení. Této záležitosti se ujal posla-
95 % respondentů je funkce AHR jako servisní borné. Mezi dalšími důležitými informačními nec Ondřej Babka spolu s ministrem
organizace zajišťující informační servis a pora- zdroji byly řazeny také zpravodaj, newsletter Karlem Havlíčkem a věříme, že se
denství. Stejně významně je hodnocena potře- a webové stránky. podaří tuto záležitost konečně vyře-
ba zastoupení podnikatelů vůči státní správě šit. Chtěli bychom, aby již uhrazené
vč. aktivit v oblasti legislativy. Z námětů našich členů poplatky za období, kdy bylo zavře-
99 % respondentů se vyjádřilo, že je pro ně Větší pozornost věnovat restauracím a penzio- no, byly zpětně odpuštěny a uhrazené
členství v AHR a servis, který dostávají, pří- nům, zrušení koncesionářských poplatků, pod- finanční prostředky využity jako
pora efektivní propagace cestovního ruchu na
nosný a jsou připraveni pokračovat ve členství záloha na budoucí platby. O dalším
i v následujícím období. domácích i zahraničních trzích. vývoji vás budeme informovat.
VÝKONY UBYTOVACÍCH ZAŘÍZENÍ / PROSINEC 2020
Year to Date – December 2020 vs December 2019
Year to Date –
Occ % ADR RevPAR December 2020 vs December 2019
Percent Change from YTD 2019
2020 2019 2020 2019 2020 2019 Occ ADR RevPAR Room Rev Room Avail Room Sold TEXT : VÁCLAV STÁREK, KLÁRA STÁREK ZACHARIÁŠOVÁ / FOTO: ARCHIV
Prague 20,5 78,9 65,55 91,82 13,44 72,45 -74,0 -28,6 -81,5 -83,8 -12,5 -77,3
Vienna 24,4 78,7 90,67 108,03 22,16 85,01 -68,9 -16,1 -73,9 -76,9 -11,3 -72,5
Budapest 21,5 78,6 80,85 90,98 17,37 71,51 -72,7 -11,1 -75,7 -80,2 -18,5 -77,7
Bratislava 23,3 67,3 66,18 79,70 15,40 53,66 -65,4 -17,0 -71,3 -76,4 -17,6 -71,5
Berlin 31,6 79,2 84,31 99,13 26,63 78,56 -60,1 -15,0 -66,1 -68,3 -6,5 -62,7
Paris 30,1 76,8 160,37 217,48 48,23 167,06 -60,9 -26,3 -71,1 -77,0 -20,5 -68,9
Munich 29,0 74,9 91,73 125,71 26,56 94,22 -61,4 -27,0 -71,8 -72,9 -3,8 -62,8
Warsaw 27,1 72,1 59,82 74,95 16,20 54,07 -62,5 -20,2 -70,0 -72,2 -7,1 -65,1
4