Page 6 - AHRzpravodaj_ahr0121
P. 6

ZE SEKRETARIÁTU


          VÝSTUPY Z PRŮZKUMU SPOKOJENOSTI ČLENŮ
          AHR ČR 2020
          Průzkum potřeb členů provedl sekretariát   Stejně jako v roce 2019 73 % členů nemá zájem
          AHR ČR v listopadu 2020. Do ankety se za-   se do činnosti AHR aktivně zapojit a preferuje
          pojilo 417 členů, zastoupeno ze 75 % provo-  pouze příjem informací.
          zovateli hotelů, 22 % provozovateli penzionů    Stanoviska členů:
          a 9 % provozovateli restaurací ze všech krajů
          ČR. Počet respondentů tak vytváří relevantní   Součástí průzkumu bylo tradičně i zjištění ná-
          vzorek názorů našich členů. 60 % responden-  zorů členů na stanoviska AHR. Postoje členů
          tů je členy AHR ČR déle než 5 let, naopak   k jednotlivým opatřením je stěžejní pro prosa-
                                             zování příslušných kroků ze strany AHR. Směry
          10 % z těch, kteří odpověděli, jsou členy
          prvním rokem.                      a případné změny, které Asociace bude podpo-
          Anketa byla rozdělena do několika sekcí, sou-   rovat, musí mít oporu v členské základně. Z prů-
                                             zkumu vyplývá, že by AHR měla v následujícím
          hrnné výstupy popisujeme níže. Celý průzkum
          včetně komentářů je zveřejněn v členské části   roce věnovat prioritu hlavně restartu odvětví,   KONCESIONÁŘSKÉ
          webu.                              podpoře domácího cestovního ruchu a obecně   POPLATKY
                                             propagaci cestovního ruchu – s důrazem na
            Informační činnost a poradenství:  bezpečný incoming, zviditelnění oboru, pro-  Skutečností, že provozovatelé ubyto-
          Informační servis a poradenství jsou členy   blematiku krátkodobých pronájmů, dotačních   vacích i stravovacích zařízení jsou ze
          dlouhodobě vnímány jako jedny z nejdůleži-  titulů a podporu kongresové turistiky.  zákona povinni platit koncesionářské
          tějších výhod členství. Zajištění informačního                               poplatky za veřejnoprávní média Čes-
          servisu je tudíž oblastí, které klademe velkou    Sekretariát                ké televizi a Českému rozhlasu, budí
          pozornost, přičemž tato činnost byla také vždy   Od března tohoto roku jsme zaznamenali vý-   od počátku značnou nevoli a nespo-
          velmi pozitivně hodnocena. I přesto jsme opro-   razné zvýšení zájmu o rady ze strany členů, kteří   kojenost podnikatelů. Je to logické,
                                             se obraceli přímo na sekretariát. Vzhledem k pře-
          ti předchozímu roku zaznamenali lepší hodno-                                 protože platit za službu, kterou ne-
          cení v informační činnosti: 90 % respondentů   kotné době a množstvím přijatých opatření by-   mohou hosté využít, opravdu nedává
          hodnotí informace v době pandemie jako vý-   lo někdy velmi těžké na všechny podněty reago-  smysl. Problematice se věnujeme již
                                             vat. Spektrum informací, které provozovatelé
          znamné, 82 % jako využitelné v praxi, včasné                                 od března loňského roku, opakovaně
          a aktuální. Pro 15 % jsou pak předávané infor-   žádali, a jejich rozsah výrazně překračovaly per-  jsme požadovali jak na vládě, tak
          mace využitelné částečně. Z otevřených komen-   sonální kapacitu týmu. Se schopností reagovat   na samotných příjemcích poplatků,
          tářů respondentů pak vyplývá, že jim předáva-  a zajistit asistenci je spokojeno 73 % členů    aby se tato situace řešila. Debata, byť
                                             (15 % neví). 93 % respondentů hodnotilo znám-
          né informace ušetřily čas, usnadnily orientaci                               dosud neúspěšná, není ukončena.
          a jsou pro ně srozumitelné a přehledné.  kami 1–2 schopnost týmu analyzovat informa-  Obrátili jsme se na poslance a jed-
          V roce 2020 byly také velmi pozitivně hodnoce-   ce a předávat srozumitelné výstupy. Velmi kladně   notlivé strany v parlamentu s žádostí,
                                             byl hodnocen vstřícný postoj a ochota týmu.
          ny mediální aktivity AHR ČR, kdy 80 % člen-                                  aby iniciovali zákonnou změnu
          ské základny je hodnotí známkami 1–2, stejně   Jako nejlepší zdroj a nejvíce využívaný komuni-   v této záležitosti. Od poloviny ledna
          jako mediální zviditelnění oboru.  kační kanál byl klasický e-mail, zprávy sekretariát
                                             rozesílal hromadně i několikrát týdně. Ačkoli   řešíme možnost zákonného odpou-
            Členství:                        hromadné mailingy jsou rozesílány systémem   štění poplatků, případně také trvalé
          Nejvýznamnější důvody ke členství zůstávají   postupně a tudíž někdy dochází k časové prodle-   zohlednění obsazenosti ubytovacích
          stabilní několik let – motivací ke členství pro   vě, hodnocení mailingového servisu bylo vý-  zařízení. Této záležitosti se ujal posla-
          95 % respondentů je funkce AHR jako servisní   borné. Mezi dalšími důležitými informačními   nec Ondřej Babka spolu s ministrem
          organizace zajišťující informační servis a pora-   zdroji byly řazeny také zpravodaj, newsletter   Karlem Havlíčkem a věříme, že se
          denství. Stejně významně je hodnocena potře-  a webové stránky.              podaří tuto záležitost konečně vyře-
          ba zastoupení podnikatelů vůči státní správě                                 šit. Chtěli bychom, aby již uhrazené
          vč. aktivit v oblasti legislativy.   Z námětů našich členů                   poplatky za období, kdy bylo zavře-
          99 % respondentů se vyjádřilo, že je pro ně   Větší pozornost věnovat restauracím a penzio-   no, byly zpětně odpuštěny a uhrazené
          členství v AHR a servis, který dostávají, pří-  nům, zrušení koncesionářských poplatků, pod-   finanční prostředky využity jako
                                             pora efektivní propagace cestovního ruchu na
          nosný a jsou připraveni pokračovat ve členství                               záloha na budoucí platby. O dalším
          i v následujícím období.           domácích i zahraničních trzích.           vývoji vás budeme informovat.


          VÝKONY UBYTOVACÍCH ZAŘÍZENÍ / PROSINEC 2020

           Year to Date – December 2020 vs December 2019
                                                                                      Year to Date –
                          Occ %            ADR             RevPAR           December 2020 vs December 2019
                                                                                   Percent Change from YTD 2019
           	         2020    2019     2020    2019     2020     2019     Occ   ADR   RevPAR   Room Rev  Room Avail  Room Sold TEXT : VÁCLAV STÁREK, KLÁRA STÁREK ZACHARIÁŠOVÁ  / FOTO: ARCHIV
           Prague	    20,5	  78,9	   65,55	   91,82	  13,44	   72,45	   -74,0	  -28,6	  -81,5	  -83,8	  -12,5	  -77,3
           Vienna     24,4	  78,7	   90,67	  108,03	  22,16	   85,01	   -68,9	  -16,1	  -73,9	  -76,9	  -11,3	  -72,5
           Budapest    21,5	  78,6	  80,85	   90,98	  17,37	   71,51	   -72,7	  -11,1	  -75,7	  -80,2	  -18,5	  -77,7
           Bratislava    23,3	  67,3	  66,18	  79,70	  15,40	  53,66	   -65,4	  -17,0	  -71,3	  -76,4	  -17,6	  -71,5
           Berlin     31,6	  79,2	   84,31	   99,13	  26,63	   78,56	   -60,1	  -15,0	  -66,1	  -68,3	  -6,5	  -62,7
           Paris      30,1	  76,8	   160,37	  217,48	  48,23	  167,06	  -60,9	  -26,3	  -71,1	  -77,0	  -20,5	  -68,9
           Munich     29,0	  74,9	    91,73	  125,71	  26,56	  94,22	   -61,4	  -27,0	  -71,8	  -72,9	  -3,8	  -62,8
           Warsaw     27,1	  72,1	   59,82	   74,95	  16,20	   54,07	   -62,5	  -20,2	  -70,0	  -72,2	  -7,1	  -65,1

       4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11