Page 10 - AHR zpravodaj 02/2023
P. 10

ŘEŠENÍM JSOU CHYTRÉ TECHNOLOGIE





          Po zrušení omezení souvisejících s pandemií si pohostinské podniky
          hromadně oddechly. Úleva však trvala jen krátce, dokud naplno
          neudeřila realita postpandemické kocoviny. Odvětví pohostinství

          nyní odráží „dvojitý hák“ v podobě rostoucích nákladů a nedostatku
          personálu. Řešením této krize mohou být technologie.

          Pandemie COVID-19 si od cestov- vity. Již před pandemií představo-   do zaměstnání a malý prostor pro
          ního  ruchu  vybrala  vysokou  daň,  val nábor a udržení personálu pro  osobní růst. A tak mnoho pracov-
          která vyústila ve ztrátu stovek tisíců  majitele a provozovatele restaurací  níků toto odvětví opouští ve snaze
          pracovních míst po celém světě. Po  velkou  výzvu.  Fluktuace  zaměst-  najít stabilnější podmínky jinde.
          znovuotevření  nebyly  restaurace  nanců byla v restauračním odvětví  Podniky  v  pohostinství  se  navíc
          schopny přijmout dostatek lidí, což  dlouhodobě  velkým  problémem.  musí vypořádat s rostoucími nákla-
          je nutilo zkracovat pracovní dobu  Bohužel  stále  neexistuje  jedno- dy.  Ceny  surovin  prudce  vzrostly,
          nebo  pracovat  s  menším  počtem  značná  odpověď  na  otázku,  proč  stejně  tak  jako  se  zvedaly  blesko-
          členů v týmu. Restaurace stále bo- k tomu dochází. Za to ale můžeme  vou rychlostí ceny plynu a elektři-
          jují s personálními problémy a re- označit několik faktorů, které toto  ny, které jsou potřebné nejen k pře-
          portují potíže s obsazením volných  odvětví dělají pro zaměstnance ná-  měně surovin na pokrmy, ale také
          pozic,  s  úrovní  personálu,  udrže- ročné – například nízké mzdy, těž-  k tomu, aby se mohlo v místě ko-
          ním zaměstnanců i řízením efekti- ká pracovní doba, nesnadný nástup  nání akcí svítit a to doslova.



       8 / Marketing
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15