Page 10 - AHR zpravodaj 02/2023
P. 10
ŘEŠENÍM JSOU CHYTRÉ TECHNOLOGIE
Po zrušení omezení souvisejících s pandemií si pohostinské podniky
hromadně oddechly. Úleva však trvala jen krátce, dokud naplno
neudeřila realita postpandemické kocoviny. Odvětví pohostinství
nyní odráží „dvojitý hák“ v podobě rostoucích nákladů a nedostatku
personálu. Řešením této krize mohou být technologie.
Pandemie COVID-19 si od cestov- vity. Již před pandemií představo- do zaměstnání a malý prostor pro
ního ruchu vybrala vysokou daň, val nábor a udržení personálu pro osobní růst. A tak mnoho pracov-
která vyústila ve ztrátu stovek tisíců majitele a provozovatele restaurací níků toto odvětví opouští ve snaze
pracovních míst po celém světě. Po velkou výzvu. Fluktuace zaměst- najít stabilnější podmínky jinde.
znovuotevření nebyly restaurace nanců byla v restauračním odvětví Podniky v pohostinství se navíc
schopny přijmout dostatek lidí, což dlouhodobě velkým problémem. musí vypořádat s rostoucími nákla-
je nutilo zkracovat pracovní dobu Bohužel stále neexistuje jedno- dy. Ceny surovin prudce vzrostly,
nebo pracovat s menším počtem značná odpověď na otázku, proč stejně tak jako se zvedaly blesko-
členů v týmu. Restaurace stále bo- k tomu dochází. Za to ale můžeme vou rychlostí ceny plynu a elektři-
jují s personálními problémy a re- označit několik faktorů, které toto ny, které jsou potřebné nejen k pře-
portují potíže s obsazením volných odvětví dělají pro zaměstnance ná- měně surovin na pokrmy, ale také
pozic, s úrovní personálu, udrže- ročné – například nízké mzdy, těž- k tomu, aby se mohlo v místě ko-
ním zaměstnanců i řízením efekti- ká pracovní doba, nesnadný nástup nání akcí svítit a to doslova.
8 / Marketing